dvdoornik wrote:
9: Renault Grand Scenic. (kennis) maar 1.5 dieseltje, maar rijdt als een trein. Op een dag ongeveer 1900 km mee gereden (heen en weer zwitserland). Geen probleem. Sturen voelt beetje raar aan. Net offie geen direct contact heeft.
Wij hebben een Renault Grand Scenic (2.0 dCi 150 Dynamique) thuis (lease).
Ik vind het een hele fijne auto, maar wel enorm busachtig gevoel. Drempels zijn ook niet prettig, net een baksteen. Remmen moet ik altijd weer ff aan wennen, reageert eerst niet en dan staat ie ineens stil. Hij heeft een paar enorme dooiehoeken, maar gelukkig goede spiegels
Maar voor de rest, hij trekt echt snel als je wilt; voor een lompe zware diesel dan (0-100 in 9.8 sec) Stuurbekrachting is erg lekker, stoelen zitten goed, schakelt prima. Ook lange afstanden mee gereden, nergens last van
Je kan er best heel aggresief mee rijden!
En die kaart als sleutel, alles automatisch (ook handrem) leuk speelgoed, ook het dash vind ik mooi en de snelheid in grote getallen beter dan een analoge.
Omdat we opzoek waren naar een nieuwe auto hebben we proefgereden in een Hyundai Getz 1.4,
erg lekker autotje, kwam zo van de fabriek, en nog niets afgesteld, maar reed erg goed! Lekker sportief, alles greep lekker aan, heerlijk autotje. Interieur is ook erg mooi!
Ook een Toyota Aygo gereden (of C1 of 107, hoe je het wilt noemen)
herriemaker, door 3 cilinder enorm onrustig, trekt amper Op de snelweg moet je rekening houden met het feit dat je niet accelereert :P
Stuurt wel erg lekker, schakelt prima. Veel ruimte voor zon klein ding.