Hoi.
Omdat mijn 1.0E-tje ontstellend slecht stationair bleef lopen (alleen met een tikkie choke erop,wat resulteert in een verbruik van 1:9-10...) heb ik op de sloop een andere carburateur gekocht.
Mooi meegenomen is het feit dat de aangekochte carb een nieuwer type is: er zit namelijk een extra voorziening op die de choke door onderdruk terugtrekt.
We hebben het dus nog steeds over een Solex 32 PBIS.
Alleen...er zit een extra onderdruk-aansluiting op het gedeelte waar de gasklep inzit (onderste gedeelte,dat wat op het inlaatspruitstuk wordt gemonteerd).
Deze aansluiting zit niet op de originele carb,en in het WPH van Haynes wordt hier met geen woord over gerept.
Waar dient deze aansluiting op te worden aangesloten?
Wie?
carburateur uitwisselen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
carburateur uitwisselen
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
q01z wrote:poeh.. ik zal er es ff over nadenken..
dat was niet die van de vacuumvervroeger he? (tijd terug dat ik die carb in me handen had..)
Nee,die zit op het carbhuis zelf (linksvoor als je voor de wagen staat).
ik heb de vraag ook op Citro?n-forum gesteld,en daar kreeg ik als antwoord dat deze aansluiting op de carterontluchting/kleppendeksel dient te worden aangesloten....
Niet alleen heb ik daar al een aansluiting naar het luchtfilter middels een kort darmpje,maar als ik deze aansluiting maak zuigt de motor n? de carb dus lucht aan -> valse lucht,arm lopen.
Ik kan me niet voorstellen dat d?t de bedoeling is.
Voor het moment dop ik de aansluiting wel af,mocht het nodig zijn deze aansluiting wel te gebruiken dan zal ik eens zien.
Pascal
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Pascal, ik kan wel zaterdag een paar foto's maken van onze 1.1E S6?
Ik ben 's avonds door de week te laat thuis om nog wat te kunnen zien onder de motorkap.
Is er in de Hayness niets terug te vinden?
Groetjes, Henk
Ik ben 's avonds door de week te laat thuis om nog wat te kunnen zien onder de motorkap.
Is er in de Hayness niets terug te vinden?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik heb gisteravond nog is even door mijn Hayness gebladerd en kwam tot de ontdekking dat volgens Hayness voor zowel de 1.0 als de 1.1 de zelfde Solex carb gebruikt is, het type "32 PBIS"
Ik kon er niet goed achterkomen of de sproeier bezetting voor een 1.0 of een 1.1 anders is.
Maar zoals beloofd ik zal zaterdag even wat plaatjes schieten, moet toch aan de slag want de startmotor moet even gewisseld worden.
Groetjes, Henk
Ik kon er niet goed achterkomen of de sproeier bezetting voor een 1.0 of een 1.1 anders is.
Maar zoals beloofd ik zal zaterdag even wat plaatjes schieten, moet toch aan de slag want de startmotor moet even gewisseld worden.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Henk Bats wrote:Ik heb gisteravond nog is even door mijn Hayness gebladerd en kwam tot de ontdekking dat volgens Hayness voor zowel de 1.0 als de 1.1 de zelfde Solex carb gebruikt is, het type "32 PBIS"
Ik kon er niet goed achterkomen of de sproeier bezetting voor een 1.0 of een 1.1 anders is.
Maar zoals beloofd ik zal zaterdag even wat plaatjes schieten, moet toch aan de slag want de startmotor moet even gewisseld worden.
Groetjes, Henk
als je dan ff zegt waar er foto's van gemaakt moeten worden dan doe ik het nu wel ff ben toch thuis
kijk anders even in een van DEZE mappen misscien zit daar iets bij?
Groetjes,
Michel
ik heb een keer een 1.1 carb erop geschroeft, die was weldegelijk anders.. tenminste, grote gasklep en verder ook wat verschillen (liep wel super daarna!)
overigens, die aansluiting richting de carterontluchting, dat heeft mn GT carb ook en dat hadden mijn 1.0'letjes ook volgens mij.. w8.. ik ga ook wel even foto's zoeken
overigens, die aansluiting richting de carterontluchting, dat heeft mn GT carb ook en dat hadden mijn 1.0'letjes ook volgens mij.. w8.. ik ga ook wel even foto's zoeken