Ziet er goed uit!!! Had ook wel avondje willen toekijken/helpen.
Sohail is wel handig maar die moet ook gewoon veel dingen opzoeken in de haynes etc. hij is wel een perfectionist en als je dat zelf ook bent is dat super om met hem te sleutelen.
Sohail kan trouwens ook hele goede moppen vertellen, jammer dat hij niet meer actief is op dit forum...
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
maar krijgen jullie ook hulp door AX-doktor Sohail?
die doet zo'n blokje in elkaar zetten alsof 't een doos is met duplostenen.
arnie, ziet er goed uit, kon iedereen dit maar doen met z'n blokje met zoveel goede hulp en materialen.
en je moet er natuurlijk plek voor hebben
ik ben benieuwd, heb je al een datum dat alles moet draaien ? of kijk je zomaar wanneer je tijd hebt?
Dit is ook de eerste keer voor Sohail dat hij een volledig blokje reviseert. Hij vindt het leuk om te helpen en er ook wat van op te steken. Hij heeft ook veel special tools, dat is ook altijd handig met zo'n klusje.
Ik heb zelf dieselmotoren gereviseerd voor mijn stage. Dus heb zelf al vaker dit soort dingen gedaan alleen dan met motorblokken van 500 pk of meer...
@Browny; Ik kom je graag helpen als ik zelf klaar ben
@Twowone; Idem dito! Alhoewel jij het zelf moet kunnen
Ik heb nog geen datum geprikt wanneer het moet lopen. Heb vd week tentamenweek op school dus dan doe ik er niks aan. De week daarna gaat de AX de loods in om alles op mijn gemakje los te halen
Vandaag nog even de finishing touch gegeven aan mijn kleppendeksel. De veerpootbrug is ook mooi Rood, dus dat ziet er wel kinkie uit denk ik. Op de foto lijkt het roze, maar hij is echt rood!
Meteen maar ff een foto-shoot gedaan met de AX in de loods. Ik was deze keer zonder gereedschap en dus zonder mijn vaders auto.
Kleppendeksel geschuurd en ontvet:
Kleppendeksel rood gespoten:
dat word warm namelijk en ik wil 't ook spuiten, omdat t bij mij roestbobbels vertoont.
bij het loshalen moet er een nieuwe kleppendekselpakking tussen toch? en die bouten van het kleppendeksel mogen niet te los of vast toch?
Duh! Daar heb je speciale hitte-bestendige verf voor van Motip
Tja, beetje vreemde opmerking; de bouten mogen niet los of vast zitten... vast is vast hoor. Je moet iets nooit TE vast of los aandraaien.
Die rubberpakking kun je vervangen als hij uitgedroogd of beschadigd is, anders kun je hem gewoon nog een keer gebruiken. In mijn pakkingset zit een nieuwe, dus ik vervang hem sowieso...
hittebestendigd hoeft niet perse, ik had de kleppendeksel bij de volcane gewoon met normale lak gespoten en die is niet gaan verkleuren of wat dan ook.
DuFF wrote:top, dank je, nee maar die bouten moet niet met een momentsleutel ofzo? anders zit ie 'r mischien scheef op en dat ie dan ergens kan lekken ?
Ben je gek, gewoon vastdraaien en vast is vast
hittebestendigd hoeft niet perse, ik had de kleppendeksel bij de volcane gewoon met normale lak gespoten en die is niet gaan verkleuren of wat dan ook.
Ach, ik stond bij de gamma en d8, wrom die 5 euro besparen.... Weet nu zeker dat het ECHT goed is.
Drake wrote:mooi hoor en btw een spaghetti zou wel mooi staan
De kop die ik straks over heb wordt helemaal gek gemaakt en daar hoort ook een spaghetti bij Ik kan idd niet w8en, moet super staan in combinatie met die kleuren!
arnie wrote:
Duh! Daar heb je speciale hitte-bestendige verf voor van Motip
kan radiatorlak dan ook?
DuFF wrote:
bij het loshalen moet er een nieuwe kleppendekselpakking tussen toch? en die bouten van het kleppendeksel mogen niet te los of vast toch?
die bouten moeten wel vaster dan meisjes vast hoor
anders vraag je je op een gegeven moment af waarom je al een paar weken gerommel hoort onder de motorkap wat elke dag/week wat erger wordt. en schrik je je een hoedje van de plassen olie op de parkeervakken in je straat die dan toch ineens van jou blijken te zijn....