Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX liefhebber
- Posts: 147
- Joined: MonJun21, 2004 12:18:54 PM
- Location: Utrecht
-
- AX liefhebber
- Posts: 326
- Joined: SunSep17, 2006 5:55:02 PM
- Location: Delft
- Contact:
Sjee wat een lage verbruiken allemaal!
Die ouwe 1.0 rijd denk ik 1 op 15 als je niet optrekt en niet harder gaat dan 90, en doe je dat wel dan zakt het zo naar de 1 op 10...
De nieuwe reed vorige tank 1 op 12, en toen heb ik hem goed op zn staartje getrapt, moet natuurlijk ff weten hoe hard ie kan he
Die ouwe 1.0 rijd denk ik 1 op 15 als je niet optrekt en niet harder gaat dan 90, en doe je dat wel dan zakt het zo naar de 1 op 10...
De nieuwe reed vorige tank 1 op 12, en toen heb ik hem goed op zn staartje getrapt, moet natuurlijk ff weten hoe hard ie kan he
Met mijn vorige AX heb ik ooit 1:18,5 gehaald.
Was 3 tankbeurten Euro95 nadat ik er een keer een volle tank BP Ultimate in had geknikkerd. Sinds ik dat gedaan heb, is het ding echt veel zuiniger geworden. Ook met gewon Euro95.
Moet nog zien of ik dat met m'n huidige AX ga halen.
Maar nou heb ik hier in dit topic ergens gezien dat 't helemaal schoonmaken van 't injectiehuis ook een positieve bijdrage kan leveren aan de zuinigheid. Is dat juist?
Was 3 tankbeurten Euro95 nadat ik er een keer een volle tank BP Ultimate in had geknikkerd. Sinds ik dat gedaan heb, is het ding echt veel zuiniger geworden. Ook met gewon Euro95.
Moet nog zien of ik dat met m'n huidige AX ga halen.
Maar nou heb ik hier in dit topic ergens gezien dat 't helemaal schoonmaken van 't injectiehuis ook een positieve bijdrage kan leveren aan de zuinigheid. Is dat juist?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
Ik heb dan (nog) geen Ax
En ik wil dub over een Ax 1.1i als kan ik goedkoop een GT 1.4 carb krijgen maar ondek dat die dingen 1 op 13 a 15 doen terwijl de 1.1i fluitend 1 op 15 a 17 haald.....
Misschien dat een 1.4i of een aangepast 1.1i met 1.4i onderdelen een idee is...
rijden jullie met de standaard bandenmaten ?? bredere banden verhoogt het verbruik best wel.......
En ik wil dub over een Ax 1.1i als kan ik goedkoop een GT 1.4 carb krijgen maar ondek dat die dingen 1 op 13 a 15 doen terwijl de 1.1i fluitend 1 op 15 a 17 haald.....
Misschien dat een 1.4i of een aangepast 1.1i met 1.4i onderdelen een idee is...
rijden jullie met de standaard bandenmaten ?? bredere banden verhoogt het verbruik best wel.......
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
en jij dacht dat je brandstofverbruik niet omhoog ging als je 1.4i onderdelen toepast op een 1.1i? juist meer dan wanneer je gewoon een 1.4i zou hebben
een goedlopende 1.4i (dus ook met het injectiesysteem bijgehouden) moet 1:15 wel kunnen halen.
met mijn vorige GT (die met die 15" velgen) heb ik op een retourtje Ardennen ?n met hoge snelheid (150-160 km/h continu op de snelweg, ter plekke continu optrekken/afremmen ?n bergop/bergaf) zelfs nog iets van 1:14 gereden.
mijn eerste grijze GT met 1.4-motor liep vaker 1:10 dan dat ie hoger haalde (veel redelijk korte afstanden en behoorlijk gasgeven, motortje was ook niet helemaal 101%). en mijn allereerste Sportje, die sowieso brak was, heb ik weleens aan de 1:6 gereden, maar gemiddeld 1:11.
een gewone 1.4i is op de snelweg trouwens in veel gevallen w?l zuiniger dan een GT, omdat ze een langere eindoverbrenging hebben. Trekken daarom ook minder snel op.
een goedlopende 1.4i (dus ook met het injectiesysteem bijgehouden) moet 1:15 wel kunnen halen.
met mijn vorige GT (die met die 15" velgen) heb ik op een retourtje Ardennen ?n met hoge snelheid (150-160 km/h continu op de snelweg, ter plekke continu optrekken/afremmen ?n bergop/bergaf) zelfs nog iets van 1:14 gereden.
mijn eerste grijze GT met 1.4-motor liep vaker 1:10 dan dat ie hoger haalde (veel redelijk korte afstanden en behoorlijk gasgeven, motortje was ook niet helemaal 101%). en mijn allereerste Sportje, die sowieso brak was, heb ik weleens aan de 1:6 gereden, maar gemiddeld 1:11.
een gewone 1.4i is op de snelweg trouwens in veel gevallen w?l zuiniger dan een GT, omdat ze een langere eindoverbrenging hebben. Trekken daarom ook minder snel op.