Roestproblemen
Moderator: webmasters
Roestproblemen
Hallo allemaal!
Ik zal me eerst effe voor stellen ik ben Frank, ik kom uit Nieuw Vennep en wij hebben sinds kort de Citroen AX GTI van mijn schoonmoeder overgenomen. De auto heeft ook nog even te koop gestaan hier op het forum maar toen we er over nadachten was het toch wel erg zonde om de GTI te verkopen. Nu wist ik al dat er een plek zat boven het linker achterzijruitje. Het was dicht alleen een beetje 'hobbelig' maar toen ik daar is goed naar ging kijken bleek dat hele stuk zo rot als het maar kan wezen te zijn. Het is precies het matzwart gespoten stuk over een stuk van ongeveer 20 centimeter. Ik probeerde het een beetje te bekijken en er zit nu al een gat in van zo'n drie centimeter. Nu had ik al iemand gesproken die zei dat dat gemaakt kan worden maar ik heb geen iedee wat de kosten zijn. Misschien dat iemand hier enig idee heeft? Ik baal er wel behoorlijk van want voor de rest heb ik op de bekende plekken nog niks gevonden. Deze plek is volgens mij ook geen standaard roestplek van de AX. Ik hoop dat iemand wat weet alvast bedankt!!
Ik zal me eerst effe voor stellen ik ben Frank, ik kom uit Nieuw Vennep en wij hebben sinds kort de Citroen AX GTI van mijn schoonmoeder overgenomen. De auto heeft ook nog even te koop gestaan hier op het forum maar toen we er over nadachten was het toch wel erg zonde om de GTI te verkopen. Nu wist ik al dat er een plek zat boven het linker achterzijruitje. Het was dicht alleen een beetje 'hobbelig' maar toen ik daar is goed naar ging kijken bleek dat hele stuk zo rot als het maar kan wezen te zijn. Het is precies het matzwart gespoten stuk over een stuk van ongeveer 20 centimeter. Ik probeerde het een beetje te bekijken en er zit nu al een gat in van zo'n drie centimeter. Nu had ik al iemand gesproken die zei dat dat gemaakt kan worden maar ik heb geen iedee wat de kosten zijn. Misschien dat iemand hier enig idee heeft? Ik baal er wel behoorlijk van want voor de rest heb ik op de bekende plekken nog niks gevonden. Deze plek is volgens mij ook geen standaard roestplek van de AX. Ik hoop dat iemand wat weet alvast bedankt!!
Hoe op te lossen zou ik zo gauw niet weten. Tis wel een standaard roestplek. Blijft daar vaak water staan. En als je dat niet op tijd doorhebt... Dan krijg je wat je nu hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Effe kijken of het lukt om die foto te uploaden...
Om deze plek gaat het.
Hier ziet het er nog rederlijk uit maar het is echt helemaal rot..
Om deze plek gaat het.
Hier ziet het er nog rederlijk uit maar het is echt helemaal rot..
Last edited by Frank800 on MonOct30, 2006 1:49:37 PM, edited 1 time in total.
Zo, zaterdag even op pad geweest met de GTI. Ik heb een adresje gevonden in Haarlem die het wel wil maken voor 450 euro inclusief spuiten. Dat is volgens mij wel een mooi prijsje dacht ik zo. Er komt echt een heel groot nieuw stuk in van ongeveer een meter. Dus ik ben benieuwd... Eerst die andere auto verkopen en van dat geld laten we de GTI maken. Als het gemaakt is zal ik wel wat foto's hier zetten.
ik weet het niet hoor of plamuren nou de beste optie hier is...
T lijkt bij /onder het rubber ook aardig rot; en je weet niet hoe ver het al is onder de lak....
Denk dat ik toch maar gewoon 'n mannetje erop zet met 'n slijptol & nieuw stukje plaatwerk.
ziet er ook 'n stuk gelikter uit als plamuur...
T lijkt bij /onder het rubber ook aardig rot; en je weet niet hoe ver het al is onder de lak....
Denk dat ik toch maar gewoon 'n mannetje erop zet met 'n slijptol & nieuw stukje plaatwerk.
ziet er ook 'n stuk gelikter uit als plamuur...
Klopt, als je het goed doet valt het idd niet op.
Alleen is plamuur een uitstel van executie. Collega van mij had een honda civic, en die kon ieder jaar opnieuw zijn wielranden schuren en plamuren.
Vind het trouwens wel een hele bijzondere plaats! Misschien een keertje beschadigd bij inbraak?
Zelfs mijn gare tweede GT die half weggerot was had daar geen spoor van roest
Het zit het verder met roest met de auto?
Alleen is plamuur een uitstel van executie. Collega van mij had een honda civic, en die kon ieder jaar opnieuw zijn wielranden schuren en plamuren.
Vind het trouwens wel een hele bijzondere plaats! Misschien een keertje beschadigd bij inbraak?
Zelfs mijn gare tweede GT die half weggerot was had daar geen spoor van roest
Het zit het verder met roest met de auto?
dvdoornik wrote:tlijkt net alsof het bij het raamrubber vandaan komt, alsof dat niet goed afwaterd ofzo.
Als je gaat plamuren, dan goed kaal maken, zincspray erover, plamuren, afspuiten. Zou gewoon jaren mee moeten gaan, lees: je auto overleven.
anders mag je over zinkspray niet plamuren en is het de meest slechte basis die je op je auto kan spuiten. zinkspray is niet te vergelijken met andere zink conservatie methoden die wel gewoon zeer goed zijn.
als je met zinkspray aan je auto bezig bent geef dat dan door aan de spuiter. Het vreet nl nogal als hij er de verkeerde lak op spuit.
groeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik denk dat plamuren geen oplosing is; er stroomt water naar binnen door het gat. In het vakje naast de hoedeplank staat een beetje water. Dus dat betekent dat ie achter het gat ook doorgerrot is. Dat had ik ook al gezien maar om daar bij te komen om het schoon te krijgen en dan te plamuren wordt wel lastig denk ik. Op zich is het wel vreemd dat daar zo'n grote plek zit. Er zit alleen een klein gaatje onder de sierstrip op het dak helemaal achterin. De plaatwerker heeft dat ook gezien en gaat dat ook dicht maken. Maar door dat gaatje kan niet die grote rotte plek komen denk ik want dat zit helemaal achterop. Voor de rest kan ik geen roest vinden. Niet achter de achterlichten, niet achter de zijschermpjes achter binnen. In de motorruimte op de wielkasten zit een beetje oppervlakteroest, dat moet ik nog even wegewerken maar daar zit nu de sirene van het alarm op bevestigd die niet meer werkt. Die ga ik dus nog even verwijderen. Beetje jammer opzich want de afstandsbediening van de C.V. en het alarm werkt ook niet meer.
450 euro voor het herstellen van zoiets is echt niet gek hoor. Het is inclusief spuiten.
Als het verder een nette GTI is zou ik het doen
Plamuren zou ik dan weer niet doen.
Op zich is het spuiten van het matte gedeelte vrij simpel, als alles netjes gelast word kun je dat best zelf spuiten/plamuren.
Als het verder een nette GTI is zou ik het doen
Plamuren zou ik dan weer niet doen.
Op zich is het spuiten van het matte gedeelte vrij simpel, als alles netjes gelast word kun je dat best zelf spuiten/plamuren.
Altijd meer PK's dan jou!