Vroemdag 2006
Moderators: Browny, webmasters
Vroemdag 2006
Nou, het was weer helemaal top gisteren!
Prachtig weer, blije kinderen en een uitdagende strook asfalt.
En natuurlijke een verleidelijk parfum waarin in ieder geval verbrand rubber, verbrande remblokken, verbrande olie en onverbrande benzine te ontwaren valt.
Creatieve geesten hebben gisteren al geopperd iets dergelijks als AX deo op de markt te gaan brengen.......
Zoals gebruikelijk bij een Vroemdag moet er op het laatste moment nog een hoop gebeuren om de AX in orde te krijgen. Dit keer betrof dat het monteren van een verse dynamo. Op zich is dat niet zo veel werk. Maar als het front van je AX wat is ingedrukt krijg je de dynamo er niet meer langs. Blijkbaar was die zandhoop op Lelystad toch iets hoger en de tik iets harder dan ik toen door had.
Maar goed, de aanhouder wint. Na het avondeten, de kinderen in bed, in- en opladen kon ik om half elf 's avonds met een lichtelijk door de veertjes zakkende Volvo en een AX op de trailer op pad. Op naar Casa Joost!
Daar was het erg gezellig. Veel te laat ben ik in mijn mandje gekropen (bedankt voor het lenen van een slaapzak Joost!). Tijd om nog een paar uurtjes te slapen. Tenminste, dat dacht ik. Maar helaas....
Daar dacht Sander anders over. Zoals het een krolse kater betaamt bleef ie maar mauwen. Was overigens wel erg leuk! Een uurtje of twee geslapen. Een half uur voor de geplande wektijd kwam ome Marc ons wakker maken. Hij was er zeker van dat ie Joost al had gehoord, dus was hij opgestaan en vond dat een goede reden om ons ook nog een half uur slaap door de neus te boren. Joost was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen gedurende die tijd.
Na een vroeg ontbijt ruim na de geplande tijd vertrokken.Met Marc als co-piloot, aangelokt door het vooruitzicht van stoelverwarming op deze frisse morgen. Jammer dat ik Thijs en Dominique gemist heb!
Bij vd Valk Eindhoven aangesloten bij de deelnemers van CitroSport en in kolonne probleemloos naar Zolder gereden. Daar bleken we nog bij de vroege vogels te horen. Het was lekkker rustig.
Auto's bestickerd, rijderspolsbandje om, AXje van de trailer, slicks erop en de Volvo volgepropt met tassen, helmen, gereedschap. Daarna kon het grote ouwehoeren en autootjes kijken beginnen. Altijd leuk!
De delegatie Noorderlingen was inmiddels ook aangekomen. En wat een knappe AXjes hadden die bij zich! Stonden er stuk voor stuk prachtig bij. E?ntje zelfs met 150 PK aan boord volgens de testbank van Beek Autoracing. Let wel, 150 PK aan de
wielen!
Ook nog even de baan bekeken. Sander werd al lekker zenuwachtig, zijn eerste keer op een circuit. Gelijk de eerste Subaru al zand zien happen aan het eind van de rechte stuk. Ook een eersteklas eikel in een zwarte Ferrari gespot. Rondenlang over de baan knallen, zonder een kindje mee te nemen. Zeker te krenterig om voor een gewone trackday te betalen...
Daarna auto warm gedraaid in de rij, en na lang wachten (zoals elk jaar) de pits in om de eerste kinderen op te pikken. Gelukkig verstond ik ze dit jaar bijna allemaal. Al komt dat misschien om dat een boel helemaal niks zeiden. Maar pret hadden ze stuk voor stuk.
Het was voor mij al ruim een jaar geleden dat ik op Zolder had gereden. Nieuwe toplaag, chicanes aangepast, het was echt even wennen.
Het snelheidsverschil tussen de verschillende auto's was weer groot, evenals het verschil in rijstijl.
Plezier straalde er bij iedereen vanaf. Overal blije kindergezichten, en ik maak me sterk dat de piloten het ook wel naar hun zin hadden.
Na drie kwartier en zes kinderen ben ik voortijdig gestopt, de tank begon leeg te raken.
De lunch was lekker. Samen met CitroSport kleffe broodjes zitten kluiven Daarbij werd ook de CitroSport Vroemdag variant van het klootschieten gedemonstreerd.
Vervolgens weer rondlopen tussen de auto's. Een klassieke 911 in racetrim viel me op. Evenals een 309 met een zelfgebouwde kooi, die zag er echt niet uit. Bizar lopende buizen, zeer krakkemikkig aan elkaar gelast. Daar wilden we niet in zitten als ie een klapper zou maken.
Prachtige GT40 replica's bekeken en nog een boel meer. Ik merk toch dat mijn voorkeur steeds weer uit gaat naar de oudere auto's. Dat moderne spul is mijn ding niet, hoe mooi het ook is en hoe hard het ook gaat.
Oh ja, ook nog een heel merkwaardig klinkende MX5 gespot op de baan. Sander meende dat er een Wankel motor in zit. Heb je dat nog verder uitgezocht Sander?
's Middags weer een uur de baan op. Eerst een paar rondjes met Marc aan boord. Daarna wederom blije en dankbare passagiers. Kwart voor drie waren de kinderen op en kon ik vrij gaan rijden. Baan was nog lekker leeg, dus dat ging helemaal lekker. Tegen drie naar binnen om af te koelen, staan er opeens weer kinderen te wachten. Gauw weer eentje ingeladen. Maar na een kind was de benzinetank weer vrijwel leeg, dus de laatste kinderen heb ik niet meer mee kunnen nemen. Hopelijk hebben die nog bij andere auto's een lift gekregen.
Volvo weer uitgepakt, AX opgeladen en nog wat rondgelopen. Nog leuk gebabbeld met een Belgische instructeur. Van de geplande vroege aftocht kwam weer eens helemaal niks terecht.
Moe, maar tevreden tenslotte naar huis gereden. H???l moe en h???l tevreden, om precies te zijn.
Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.
Prachtig weer, blije kinderen en een uitdagende strook asfalt.
En natuurlijke een verleidelijk parfum waarin in ieder geval verbrand rubber, verbrande remblokken, verbrande olie en onverbrande benzine te ontwaren valt.
Creatieve geesten hebben gisteren al geopperd iets dergelijks als AX deo op de markt te gaan brengen.......
Zoals gebruikelijk bij een Vroemdag moet er op het laatste moment nog een hoop gebeuren om de AX in orde te krijgen. Dit keer betrof dat het monteren van een verse dynamo. Op zich is dat niet zo veel werk. Maar als het front van je AX wat is ingedrukt krijg je de dynamo er niet meer langs. Blijkbaar was die zandhoop op Lelystad toch iets hoger en de tik iets harder dan ik toen door had.
Maar goed, de aanhouder wint. Na het avondeten, de kinderen in bed, in- en opladen kon ik om half elf 's avonds met een lichtelijk door de veertjes zakkende Volvo en een AX op de trailer op pad. Op naar Casa Joost!
Daar was het erg gezellig. Veel te laat ben ik in mijn mandje gekropen (bedankt voor het lenen van een slaapzak Joost!). Tijd om nog een paar uurtjes te slapen. Tenminste, dat dacht ik. Maar helaas....
Daar dacht Sander anders over. Zoals het een krolse kater betaamt bleef ie maar mauwen. Was overigens wel erg leuk! Een uurtje of twee geslapen. Een half uur voor de geplande wektijd kwam ome Marc ons wakker maken. Hij was er zeker van dat ie Joost al had gehoord, dus was hij opgestaan en vond dat een goede reden om ons ook nog een half uur slaap door de neus te boren. Joost was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen gedurende die tijd.
Na een vroeg ontbijt ruim na de geplande tijd vertrokken.Met Marc als co-piloot, aangelokt door het vooruitzicht van stoelverwarming op deze frisse morgen. Jammer dat ik Thijs en Dominique gemist heb!
Bij vd Valk Eindhoven aangesloten bij de deelnemers van CitroSport en in kolonne probleemloos naar Zolder gereden. Daar bleken we nog bij de vroege vogels te horen. Het was lekkker rustig.
Auto's bestickerd, rijderspolsbandje om, AXje van de trailer, slicks erop en de Volvo volgepropt met tassen, helmen, gereedschap. Daarna kon het grote ouwehoeren en autootjes kijken beginnen. Altijd leuk!
De delegatie Noorderlingen was inmiddels ook aangekomen. En wat een knappe AXjes hadden die bij zich! Stonden er stuk voor stuk prachtig bij. E?ntje zelfs met 150 PK aan boord volgens de testbank van Beek Autoracing. Let wel, 150 PK aan de
wielen!
Ook nog even de baan bekeken. Sander werd al lekker zenuwachtig, zijn eerste keer op een circuit. Gelijk de eerste Subaru al zand zien happen aan het eind van de rechte stuk. Ook een eersteklas eikel in een zwarte Ferrari gespot. Rondenlang over de baan knallen, zonder een kindje mee te nemen. Zeker te krenterig om voor een gewone trackday te betalen...
Daarna auto warm gedraaid in de rij, en na lang wachten (zoals elk jaar) de pits in om de eerste kinderen op te pikken. Gelukkig verstond ik ze dit jaar bijna allemaal. Al komt dat misschien om dat een boel helemaal niks zeiden. Maar pret hadden ze stuk voor stuk.
Het was voor mij al ruim een jaar geleden dat ik op Zolder had gereden. Nieuwe toplaag, chicanes aangepast, het was echt even wennen.
Het snelheidsverschil tussen de verschillende auto's was weer groot, evenals het verschil in rijstijl.
Plezier straalde er bij iedereen vanaf. Overal blije kindergezichten, en ik maak me sterk dat de piloten het ook wel naar hun zin hadden.
Na drie kwartier en zes kinderen ben ik voortijdig gestopt, de tank begon leeg te raken.
De lunch was lekker. Samen met CitroSport kleffe broodjes zitten kluiven Daarbij werd ook de CitroSport Vroemdag variant van het klootschieten gedemonstreerd.
Vervolgens weer rondlopen tussen de auto's. Een klassieke 911 in racetrim viel me op. Evenals een 309 met een zelfgebouwde kooi, die zag er echt niet uit. Bizar lopende buizen, zeer krakkemikkig aan elkaar gelast. Daar wilden we niet in zitten als ie een klapper zou maken.
Prachtige GT40 replica's bekeken en nog een boel meer. Ik merk toch dat mijn voorkeur steeds weer uit gaat naar de oudere auto's. Dat moderne spul is mijn ding niet, hoe mooi het ook is en hoe hard het ook gaat.
Oh ja, ook nog een heel merkwaardig klinkende MX5 gespot op de baan. Sander meende dat er een Wankel motor in zit. Heb je dat nog verder uitgezocht Sander?
's Middags weer een uur de baan op. Eerst een paar rondjes met Marc aan boord. Daarna wederom blije en dankbare passagiers. Kwart voor drie waren de kinderen op en kon ik vrij gaan rijden. Baan was nog lekker leeg, dus dat ging helemaal lekker. Tegen drie naar binnen om af te koelen, staan er opeens weer kinderen te wachten. Gauw weer eentje ingeladen. Maar na een kind was de benzinetank weer vrijwel leeg, dus de laatste kinderen heb ik niet meer mee kunnen nemen. Hopelijk hebben die nog bij andere auto's een lift gekregen.
Volvo weer uitgepakt, AX opgeladen en nog wat rondgelopen. Nog leuk gebabbeld met een Belgische instructeur. Van de geplande vroege aftocht kwam weer eens helemaal niks terecht.
Moe, maar tevreden tenslotte naar huis gereden. H???l moe en h???l tevreden, om precies te zijn.
Ben benieuwd naar de foto's en filmpjes.
Het was zeker top,
en gezellig,
en warm (voor extra koeling maar met de kachel vol open gereden),
en mijn remmen (gelukkig heb ik geen standaard spul), banden, enz. hebben het prima gehouden. (in tegenstelling t.o.v. een aantal anderen zoals op het CitroSport forum te lezen is)
en dus volgend jaar zeker weer.
Greettttzzzz
http://www.citrosport.nl/leden.php?lid=7
en gezellig,
en warm (voor extra koeling maar met de kachel vol open gereden),
en mijn remmen (gelukkig heb ik geen standaard spul), banden, enz. hebben het prima gehouden. (in tegenstelling t.o.v. een aantal anderen zoals op het CitroSport forum te lezen is)
en dus volgend jaar zeker weer.
Greettttzzzz
http://www.citrosport.nl/leden.php?lid=7
Mooi verhaal antoine. inspirerend
We lezen maandagmiddag 5 uur. Na een lange dag hard werken ben ik eindelijk klaar. Even tanken en op naar............. SCHARENDIJKE of all places. Marc had uiteraard z'n auto gesloopt dus of ik hem op kon halen. Tuurlijk ik rij wel ff 300km om. Zo gezegd zo gedaan daarna via een kleine omweg bamos alla dominique thijs.... ow en joost. Daar om 10 uur aangekomenom een uurtje of 11 maar eens de frituur aan laten steken om nog even wat kroketten en frikandellen warm naar binnen te kunnen halen. En ja hoor wie kwam er weer als laatste aankaken toen ik al praktisch 'de luiken gesloten had' antoine. Uiteindelijk rond een uurtje of 1 de lichten uit toen antoine nog een uurtje wakker gehouden en dus rond 2 uur ging ik ook uit.
's morgens heel vroeg wakker doordat heel subtiel elke spot in de kamer aan ging Maruc bedankt.
tja de reis er naar toe in een paar steekwoorden: koud, bizarre rijstijl, benzine op, file.
De padock was wel erg gaaf evo's impreza's porche's gt40's echt super.
Ik zenuwachtig voor het racen, helemaaaaaaaaaaal niet. Maar man wat was dat gaaf. Ik zou jullie graag een filmpje laten zien maar helaas gaat dat niet. 1e of 2e ronde sneed ik al een bocht af
Het was schitterend om te zien dat ik niet de enige die lol had ook de kindjes naast me vonden het leuk. Ondanks dat ik zeker niet de snelste was op de baan. Dat vergeet je nooit meer.
Aan het eind van de dag weer richting scharendijk. Al met al een geweldige hoeveelheid km's gemaakt en enorm veel lol gehad
Marc/Joost your turn
We lezen maandagmiddag 5 uur. Na een lange dag hard werken ben ik eindelijk klaar. Even tanken en op naar............. SCHARENDIJKE of all places. Marc had uiteraard z'n auto gesloopt dus of ik hem op kon halen. Tuurlijk ik rij wel ff 300km om. Zo gezegd zo gedaan daarna via een kleine omweg bamos alla dominique thijs.... ow en joost. Daar om 10 uur aangekomenom een uurtje of 11 maar eens de frituur aan laten steken om nog even wat kroketten en frikandellen warm naar binnen te kunnen halen. En ja hoor wie kwam er weer als laatste aankaken toen ik al praktisch 'de luiken gesloten had' antoine. Uiteindelijk rond een uurtje of 1 de lichten uit toen antoine nog een uurtje wakker gehouden en dus rond 2 uur ging ik ook uit.
's morgens heel vroeg wakker doordat heel subtiel elke spot in de kamer aan ging Maruc bedankt.
tja de reis er naar toe in een paar steekwoorden: koud, bizarre rijstijl, benzine op, file.
De padock was wel erg gaaf evo's impreza's porche's gt40's echt super.
Ik zenuwachtig voor het racen, helemaaaaaaaaaaal niet. Maar man wat was dat gaaf. Ik zou jullie graag een filmpje laten zien maar helaas gaat dat niet. 1e of 2e ronde sneed ik al een bocht af
Het was schitterend om te zien dat ik niet de enige die lol had ook de kindjes naast me vonden het leuk. Ondanks dat ik zeker niet de snelste was op de baan. Dat vergeet je nooit meer.
Aan het eind van de dag weer richting scharendijk. Al met al een geweldige hoeveelheid km's gemaakt en enorm veel lol gehad
Marc/Joost your turn
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Hiero:
http://www.zx16v.net/index.php?option=c ... 1&catid=13
Ben ook maar weer eens wezen boenen over de baan met de ZX, ging een stuk harder dan vorig jaar aangezien de schroefkit er toen niet onder zat
Verder had ik wel nieuwe (iets grotere) remmen maar helaas met standaard blokken en schijven itt vorig jaar. En toch hield dat prima!
Verder nog een klein slippertje gemaakt, staat ook nog op video en dat komt nog wel online ook
Top!
edit: hopelijk volgend jaar met de GT16V
http://www.zx16v.net/index.php?option=c ... 1&catid=13
Ben ook maar weer eens wezen boenen over de baan met de ZX, ging een stuk harder dan vorig jaar aangezien de schroefkit er toen niet onder zat
Verder had ik wel nieuwe (iets grotere) remmen maar helaas met standaard blokken en schijven itt vorig jaar. En toch hield dat prima!
Verder nog een klein slippertje gemaakt, staat ook nog op video en dat komt nog wel online ook
Top!
edit: hopelijk volgend jaar met de GT16V
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05
peter wrote:leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin gehad hebben! Helaas had ik geen AX op tijd klaar, volgende keer beter...
Owja......FOTO'S
Hier kun je er 92 downloaden
www.planet.nl/~kuip3006/vroemdag.rar
Greettttzzzz
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: vroemdag
tonny wrote:Heeft iemand trouwens nog een foto gemaakt van die gecrashte seat ibiza?
Voor de rest een geweldige dag gehad !!!!!!!!!
Volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar.
kijk eens naar de foto's van saxo100
foto: DSC03786 (Small).JPG
ziet er wel gezellig uit!
Groetjes,
Michel
Re: vroemdag
MBa@NL wrote:tonny wrote:Heeft iemand trouwens nog een foto gemaakt van die gecrashte seat ibiza?
Voor de rest een geweldige dag gehad !!!!!!!!!
Volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar.
kijk eens naar de foto's van saxo100
foto: DSC03786 (Small).JPG
ziet er wel gezellig uit!
Groetjes,
Michel
Waar kan ik die vinden?
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: vroemdag
tonny wrote:MBa@NL wrote:tonny wrote:Heeft iemand trouwens nog een foto gemaakt van die gecrashte seat ibiza?
Voor de rest een geweldige dag gehad !!!!!!!!!
Volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar.
kijk eens naar de foto's van saxo100
foto: DSC03786 (Small).JPG
ziet er wel gezellig uit!
Groetjes,
Michel
Waar kan ik die vinden?
een post boven je staat ie
Groetjes,
Michel
Re: vroemdag
MBa@NL wrote:tonny wrote:MBa@NL wrote:tonny wrote:Heeft iemand trouwens nog een foto gemaakt van die gecrashte seat ibiza?
Voor de rest een geweldige dag gehad !!!!!!!!!
Volgend jaar zeker voor herhaling vatbaar.
kijk eens naar de foto's van saxo100
foto: DSC03786 (Small).JPG
ziet er wel gezellig uit!
Groetjes,
Michel
Waar kan ik die vinden?
een post boven je staat ie
Groetjes,
Michel
Je hebt gelijk, ik had de foto's al gedowload maar heb er overheen gekeken.
Leuke foto voor morgen op het werk. gniffel gniffel.
KMvrtr wrote:Die gecrashte Ibiza, was dat nu dezelfde die zo hufterig reed?
En zaten er kinderen in tijdens die klapper?
Ik weet niet of er iemand bij in zat.
Hij houdt inderdaad erg weinig rekening met de ander rijders met minder circuit ervaring, en gooide de auto vaak vlak voor anderen of reed 10 cm op je bumper.
Vorig jaar werd er ook veel geklaagd over hem.
Je hebt wel gemerkt dat de meeste blij waren dat ie er af lag dus.
Maarja, blijft wel zonde van die auto.
Greettttzzzz en vroemmm,vroemmm, vroemmmm
subaruforum wrote:Er werd erg netjes gereden op een enkeling na, en deze enkeling stond mooi met zijn Seat DIEZEL tegen de betonnen muur. Boontje...
ja die lul was het
ik heb me schitterend vermaakt moet ik zeggen. En de kindjes vast nog meer. want ik had mooie vlammen op de auto . En de laatste 538CD was een toppertje een verbruik van 1 op 7 heenreis en ochtend scheuren (60 km circuit)
middag scheuren (50 km) en terugweg 1 op 6
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio