Martin van Brussel aka CitroënAXDriver Peugeot 205 GTI rally
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Gisteren maar weer es met mijn mistlampen aan de gang gegaan.
De rechter doet het namelijk ALTIJD maar de linker doet het soms wel,
andere keren dan weer niet, heel frustrerend.
Dus alle kabels los, nieuwe stekkertjes eraan, mistlampen mooi schoon gemaakt.
Werkt allemaal weer prima... totdat ik 's avonds de mistlampen weer aan doe.
Weer hapert de linker lamp ???????????????? (Martin vond het niet leuk dat 'ie het niet deed)
Gisteren ook weer met de stroboscoopjes in de weer geweest. Heb ik het
eindelijk gister in het donker voor elkaar, knapt er weer ene draadje
Met ander woorden: echt zo'n dagje dat je veel wilde doen maar dat het er
weer eens niets beter van geworden is. Mijn dimlicht doet het links nou ineens ook niet meer aarg...
Is er dan geen goed nieuws vanuit Hoogeveen
Jawel, ik ben 2 weken terug een hele dag bezig geweest met commandant
en met poets en ik moet zeggen: de auto ziet er weer stukken roder uit
TOT ZIENS @ NIEUWEGEIN de 22e
De rechter doet het namelijk ALTIJD maar de linker doet het soms wel,
andere keren dan weer niet, heel frustrerend.
Dus alle kabels los, nieuwe stekkertjes eraan, mistlampen mooi schoon gemaakt.
Werkt allemaal weer prima... totdat ik 's avonds de mistlampen weer aan doe.
Weer hapert de linker lamp ???????????????? (Martin vond het niet leuk dat 'ie het niet deed)
Gisteren ook weer met de stroboscoopjes in de weer geweest. Heb ik het
eindelijk gister in het donker voor elkaar, knapt er weer ene draadje
Met ander woorden: echt zo'n dagje dat je veel wilde doen maar dat het er
weer eens niets beter van geworden is. Mijn dimlicht doet het links nou ineens ook niet meer aarg...
Is er dan geen goed nieuws vanuit Hoogeveen
Jawel, ik ben 2 weken terug een hele dag bezig geweest met commandant
en met poets en ik moet zeggen: de auto ziet er weer stukken roder uit
TOT ZIENS @ NIEUWEGEIN de 22e
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
master-arnie wrote:Rot voor je Martin, koop gewoon 2 nieuwe mistlampen
LOL er staat me iets van bij dat die PEPERDUUR waren...
Weet er iemand de exacte details van die Valeo mistlampen
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Fietspomp wrote:Bij halfords zijn ze 40? (?) per set, maar die zijn iets kleiner dan de ori lampen...
Zoek ze zelf ook nog, op marktplaats staat ook al niets!
Volgende week maar weer een bezoekje brengen aan de sloop!
Ik wil dan natuurlijk w?l het originele Valeo-setje Als je wat vindt, Joris...
Laat je het dan effe weten
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Dank je Joost
Nou, effe maar weer ene UPDATE doen dan Ja Nou, vooruit dan maar...
Joost attendeerde mij vorige week op een advertentie op Marktplaats van
een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling. Deze zou op verschillende
types Citroën pasen, dus ook de AX.
Aangezien ik de centrale vergrendeling w?l heb en al een poosje zat te
azen op zo'n afstandsbediening heb ik de verkoper maar eens gebeld.
Meteen voor woensdag een afspraak gemaakt en na een rondje Utrecht
te hebben gedaan, heerlijk gegeten aan de gracht trouwens, zijn we naar
de verkoper gereden. Ter plekke de ontvanger geplaatst en geprobeerd.
JIPPY alles werkte in 1x prima. Deed de verkoper ook zomaar ?10 van de
prijs af dus mijn dagje kon niet meer stuk.
Langzamerhand komt het wel goed met de GT
Eigenlijk zou ik nu bezig moeten met wat MDF om de versterker en de
subwoofer netjes vast te zetten maar echt handig met hout ben ik niet
dus als er iemand een keertje wil helpen
Ennuh... last but not least: natuurlijk ben ik er op de 22e ook bij
Nou, effe maar weer ene UPDATE doen dan Ja Nou, vooruit dan maar...
Joost attendeerde mij vorige week op een advertentie op Marktplaats van
een afstandsbediening voor de centrale vergrendeling. Deze zou op verschillende
types Citroën pasen, dus ook de AX.
Aangezien ik de centrale vergrendeling w?l heb en al een poosje zat te
azen op zo'n afstandsbediening heb ik de verkoper maar eens gebeld.
Meteen voor woensdag een afspraak gemaakt en na een rondje Utrecht
te hebben gedaan, heerlijk gegeten aan de gracht trouwens, zijn we naar
de verkoper gereden. Ter plekke de ontvanger geplaatst en geprobeerd.
JIPPY alles werkte in 1x prima. Deed de verkoper ook zomaar ?10 van de
prijs af dus mijn dagje kon niet meer stuk.
Langzamerhand komt het wel goed met de GT
Eigenlijk zou ik nu bezig moeten met wat MDF om de versterker en de
subwoofer netjes vast te zetten maar echt handig met hout ben ik niet
dus als er iemand een keertje wil helpen
Ennuh... last but not least: natuurlijk ben ik er op de 22e ook bij
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Citro?nAXDriver wrote:
Eigenlijk zou ik nu bezig moeten met wat MDF om de versterker en de
subwoofer netjes vast te zetten maar echt handig met hout ben ik niet
dus als er iemand een keertje wil helpen
Ennuh... last but not least: natuurlijk ben ik er op de 22e ook bij
JEEH MDF POEDERSNUIVEN
zullen we gewoon op de meeting je kistje in mekaar zetten? whaha,. gewoon bouwtafel mee, en een decoupeerzaag
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Neej, liever niet
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Dat lijkt me beter... Wanneer kom je langs
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Binnenkort HERFST-vakantie toch
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Nog maar effe een update-je doen dan
Deze keer geen brand-new story over de AX maar een ander leuk avontuur
wat ik deze week heb meegemaakt samen met garagemaat Bjorn Beeksma.
Al enige jaren staat er een Citroën ZX 1.9 Volcane binnen bij het garagebedrijf
waar Bjorn werkt. Deze prachtige auto heeft slechts 44.000 km's op de teller
maar heeft van de voorkant in elkaar gezeten. Dit is vakkundig hersteld maar
de laatste jaren staat de auto alleen maar stof te happen.
Tot vorige week...
Er was tijd over en er werd besloten om eens te kijken of de Volcane nog
wel weer wilde lopen. Dus even overstarten en jawel hoor...
Het 1.9-blok werd uit zijn winterslaap gehaald en startte mooi vlot.
Helaas liep het beestje niet bepaald regelmatig en dus werd er besloten
om op zoek te gaan naar een tweede Volcane, voor onderdelen.
Vrijdagavond waren Bjorn en ik weer eens aan het sleutelen aan ??n
van de vele auto's van Bjorn, deze keer de Xantia. Tijdens de pauze werd
er een belletje gedaan richting de eigenaar van een ZX 1.9 Volcane uit
1992 die de auto op marktplaats had staan.
Volgens de advertentie ging het om een schade-auto met als vraagprijs ?250,-
Na een kort gesprek bleek het slechts te gaan om een rechter voordeur
die behoorlijk toegetakeld was en de rechter achterdeur zag er ook niet
helemaal strak meer uit. Motorisch zou de auto prima zijn.
Het blok was volgens het verhaal ongeveer een half jaar geleden
gereviseerd en dat was nou n?t hetgene wat nou zou belangrijk was.
De auto had nog gewoon APK en er kon wel mee naar huis gereden worden.
Dus meteen maar een een afspraak gemakt voor afgelopen maandag om
de auto rond twee uur uit Margraten op te halen.
Maandagochtend zitten Bjorn en ik al vroeg in de auto richting het verre
zuiden des Nederlands. Na drie pis-stops komen we dan eindelijk aan in Margraten
waarnaar we met behulp van onze vriend Tom(Tom)de auto al snel vinden.
Aangezien de auto al lang stil stond moest hij even overgestart worden
maar daarna kwam het 1.9-blok lekker los. Stationair liep de motor prima,
ook reageerde hij goed op het gas. Helaas heeft de rechter buitenspiegel
het ook moeten ontgelden dus de besturing daarvan moest afgeknipt worden.
Met nog een laatste (lees: beste) slok olie in het blok is de auto uiteindelijk
voor ?175,- van eigenaar gewisseld en kon er begonnen worden aan de
lange maar vooral drukke terugreis.
Bjorn heeft de tank maar meteen goed vol gegooid van de ZX want 1:15
loopt die auto gewoon niet. Onderweg helaas meerdere malen file gehad
maar dat mocht onze pret niet drukken. Ik met de Xantia voorop en Bjorn achter mij aan.
Halverwege de terugweg stopten wij bij een tankstation. Het eerste wat Bjorn
zegt is: "oow deze auto wil echt heel erg graag harder dan de 130 km/u"
die ik aardig constant probeerde aan te houden.
Onderweg hebben we dan ook maar effe een paar fotootjes gemaakt:
In Maastricht bij het MVV-stadion:
De Xantia 1.8 van Bjorn, mijn auto voor de terugweg:
En gaaf dat Bjorn het vindt...
Filerijden:
Na terugkomst kon er alw??r getankt worden met de Xantia:
Zo, dat was het wel weer effe voor vandaag...
Deze keer geen brand-new story over de AX maar een ander leuk avontuur
wat ik deze week heb meegemaakt samen met garagemaat Bjorn Beeksma.
Al enige jaren staat er een Citroën ZX 1.9 Volcane binnen bij het garagebedrijf
waar Bjorn werkt. Deze prachtige auto heeft slechts 44.000 km's op de teller
maar heeft van de voorkant in elkaar gezeten. Dit is vakkundig hersteld maar
de laatste jaren staat de auto alleen maar stof te happen.
Tot vorige week...
Er was tijd over en er werd besloten om eens te kijken of de Volcane nog
wel weer wilde lopen. Dus even overstarten en jawel hoor...
Het 1.9-blok werd uit zijn winterslaap gehaald en startte mooi vlot.
Helaas liep het beestje niet bepaald regelmatig en dus werd er besloten
om op zoek te gaan naar een tweede Volcane, voor onderdelen.
Vrijdagavond waren Bjorn en ik weer eens aan het sleutelen aan ??n
van de vele auto's van Bjorn, deze keer de Xantia. Tijdens de pauze werd
er een belletje gedaan richting de eigenaar van een ZX 1.9 Volcane uit
1992 die de auto op marktplaats had staan.
Volgens de advertentie ging het om een schade-auto met als vraagprijs ?250,-
Na een kort gesprek bleek het slechts te gaan om een rechter voordeur
die behoorlijk toegetakeld was en de rechter achterdeur zag er ook niet
helemaal strak meer uit. Motorisch zou de auto prima zijn.
Het blok was volgens het verhaal ongeveer een half jaar geleden
gereviseerd en dat was nou n?t hetgene wat nou zou belangrijk was.
De auto had nog gewoon APK en er kon wel mee naar huis gereden worden.
Dus meteen maar een een afspraak gemakt voor afgelopen maandag om
de auto rond twee uur uit Margraten op te halen.
Maandagochtend zitten Bjorn en ik al vroeg in de auto richting het verre
zuiden des Nederlands. Na drie pis-stops komen we dan eindelijk aan in Margraten
waarnaar we met behulp van onze vriend Tom(Tom)de auto al snel vinden.
Aangezien de auto al lang stil stond moest hij even overgestart worden
maar daarna kwam het 1.9-blok lekker los. Stationair liep de motor prima,
ook reageerde hij goed op het gas. Helaas heeft de rechter buitenspiegel
het ook moeten ontgelden dus de besturing daarvan moest afgeknipt worden.
Met nog een laatste (lees: beste) slok olie in het blok is de auto uiteindelijk
voor ?175,- van eigenaar gewisseld en kon er begonnen worden aan de
lange maar vooral drukke terugreis.
Bjorn heeft de tank maar meteen goed vol gegooid van de ZX want 1:15
loopt die auto gewoon niet. Onderweg helaas meerdere malen file gehad
maar dat mocht onze pret niet drukken. Ik met de Xantia voorop en Bjorn achter mij aan.
Halverwege de terugweg stopten wij bij een tankstation. Het eerste wat Bjorn
zegt is: "oow deze auto wil echt heel erg graag harder dan de 130 km/u"
die ik aardig constant probeerde aan te houden.
Onderweg hebben we dan ook maar effe een paar fotootjes gemaakt:
In Maastricht bij het MVV-stadion:
De Xantia 1.8 van Bjorn, mijn auto voor de terugweg:
En gaaf dat Bjorn het vindt...
Filerijden:
Na terugkomst kon er alw??r getankt worden met de Xantia:
Zo, dat was het wel weer effe voor vandaag...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Nou, het zit er idd dik in dat deze ook rijdend wordt gehouden.
Maar om misverstanden te voorkomen... ik doe en mag er niets aan doen hoor.
Het is allemaal puur voor de garage en aangezien ik daar niet werk...
Maar om misverstanden te voorkomen... ik doe en mag er niets aan doen hoor.
Het is allemaal puur voor de garage en aangezien ik daar niet werk...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw