Rob aka Taz_82 (AX 1.1 TGE '93)
Moderator: webmasters
Rob aka Taz_82 (AX 1.1 TGE '93)
Hallo allemaal,
Mijn naam is Rob en ik ben 23 jaar. Sinds vorige week donderdag ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste autotje, een AX 1.1i GTE (kleur; donkerblauw). De reden van aanschaf was dat ik studeer in Rotterdam (bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit) en woonachtig ben in Den Haag, waardoor het o.v. m'n halve dag in beslag nam.
Aan de hand van verscheidene criteria (niet te duur, zuinig, relatief goedkoop in onderhoud) ben ik op zoek gegaan en uiteindelijk voldeed de AX aan mijn wensen. Hij is uit het bouwjaar '93 en ziet er van binnen helemaal perfect uit en van buiten zijn enkele gebruikerssporen te bespeuren. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik aardig gematst ben door een maat van me die zijn eigen garage bezit en deze auto had staan voor een prijs van 1350 euro. Ik mocht 'm meenemen voor de vriendenprijs van 800 euro (en een fles bacardi).
Het enige nadeel dat het autotje heeft is dat de benzinemeter een soort van eigen leven leidt. In mijn zoektocht naar de oplossing voor dit probleem kwam ik op deze, zeer informatieve, site terecht. De oplossing heb ik nog niet helemaal, maar ik ben geen opgever dus dat gaat vast goedkomen. En zoniet dan zullen de vragen wel binnenstromen (iemand die weet hoe de search efficient werkt?), want m'n kennis wat betreft auto's is 0,0 maar ik ben een snelle leerling. (wellicht een schrale troost )
Wat betreft tuning, pimping (of welke andere blitse namen er ondertussen mogen bestaan) ben ik er nog niet uit. Ik vraag mij af of het de moeite is, want naar mijn inziens wordt de waarde er niet beter op als je een soort van straatmonster creert. Aan de andere kant ben ik wel een vent, dus ik vind dat soort dingen wel geinig. Ik twijfel dus nog (nouja eigenlijk wil ik het wel gewoon maar ik ben zoals vermeld een student).
Wat ik wel zeker weet is dat ik er een goede installatie in wil hebben, aangezien ik aardig wat kilometers zal maken. Ik heb al wat inspiratie opgedaan aan de hand van foto's van enkele leden, dus dat gaat zeker wat leuks worden.
Tegen de tijd dat de eerste dingen verandert zijn zal ik eens een foto plaatsen, want momenteel is de auto (doopnaam Paris, naar Paris Hilton) nog helemaal standaard. Ik denk dat iedere member hier dan wel weet wat voor beestje ik heb staan.
Dat was 'm voor nu, als mijn budget het toestaat verschijnen binnenkort de eerste foto's van een AX waar al een heel klein beetje werk aan verricht is.
Ciao!
Mijn naam is Rob en ik ben 23 jaar. Sinds vorige week donderdag ben ik de trotse eigenaar van mijn eerste autotje, een AX 1.1i GTE (kleur; donkerblauw). De reden van aanschaf was dat ik studeer in Rotterdam (bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit) en woonachtig ben in Den Haag, waardoor het o.v. m'n halve dag in beslag nam.
Aan de hand van verscheidene criteria (niet te duur, zuinig, relatief goedkoop in onderhoud) ben ik op zoek gegaan en uiteindelijk voldeed de AX aan mijn wensen. Hij is uit het bouwjaar '93 en ziet er van binnen helemaal perfect uit en van buiten zijn enkele gebruikerssporen te bespeuren. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik aardig gematst ben door een maat van me die zijn eigen garage bezit en deze auto had staan voor een prijs van 1350 euro. Ik mocht 'm meenemen voor de vriendenprijs van 800 euro (en een fles bacardi).
Het enige nadeel dat het autotje heeft is dat de benzinemeter een soort van eigen leven leidt. In mijn zoektocht naar de oplossing voor dit probleem kwam ik op deze, zeer informatieve, site terecht. De oplossing heb ik nog niet helemaal, maar ik ben geen opgever dus dat gaat vast goedkomen. En zoniet dan zullen de vragen wel binnenstromen (iemand die weet hoe de search efficient werkt?), want m'n kennis wat betreft auto's is 0,0 maar ik ben een snelle leerling. (wellicht een schrale troost )
Wat betreft tuning, pimping (of welke andere blitse namen er ondertussen mogen bestaan) ben ik er nog niet uit. Ik vraag mij af of het de moeite is, want naar mijn inziens wordt de waarde er niet beter op als je een soort van straatmonster creert. Aan de andere kant ben ik wel een vent, dus ik vind dat soort dingen wel geinig. Ik twijfel dus nog (nouja eigenlijk wil ik het wel gewoon maar ik ben zoals vermeld een student).
Wat ik wel zeker weet is dat ik er een goede installatie in wil hebben, aangezien ik aardig wat kilometers zal maken. Ik heb al wat inspiratie opgedaan aan de hand van foto's van enkele leden, dus dat gaat zeker wat leuks worden.
Tegen de tijd dat de eerste dingen verandert zijn zal ik eens een foto plaatsen, want momenteel is de auto (doopnaam Paris, naar Paris Hilton) nog helemaal standaard. Ik denk dat iedere member hier dan wel weet wat voor beestje ik heb staan.
Dat was 'm voor nu, als mijn budget het toestaat verschijnen binnenkort de eerste foto's van een AX waar al een heel klein beetje werk aan verricht is.
Ciao!
Laugh now, cry later
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Rob, welkom bij de leukste club van de Benelux en omstreken.
Ik neem aan dat je wat betreft het type van je bolide een aantal letters door elkaar hebt gegooid, het zal dan ook wel een TGE zijn.
Wat betreft je probleem met de benzine meter kan duiden op een slechte verbinding, defect van het metertje of een defecte sensor in de tank.
Toevallig heb ik een tank sensor liggen dus als je die wilt uitproberen moet je even in Nieuwerkerk ad IJssel langs komen, prikken we hem er even in en mogelijkerwijs is dat de oplossing of anders heb je al weer wat uitgesloten.
Groetjes, Henk
Ik neem aan dat je wat betreft het type van je bolide een aantal letters door elkaar hebt gegooid, het zal dan ook wel een TGE zijn.
Wat betreft je probleem met de benzine meter kan duiden op een slechte verbinding, defect van het metertje of een defecte sensor in de tank.
Toevallig heb ik een tank sensor liggen dus als je die wilt uitproberen moet je even in Nieuwerkerk ad IJssel langs komen, prikken we hem er even in en mogelijkerwijs is dat de oplossing of anders heb je al weer wat uitgesloten.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk, je hebt inderdaad gelijk wat betreft het type, het is inderdaad een TGE. Het probleem met de benzinemeter is dat hij continu in op 3/4 staat en het lampje continu brandt. Ik ga er van de week even naar kijken, mocht ik er niet uit komen laat ik zeker even een pb bij je achter. In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!
Tevens ook bedankt voor de verwelkomingen
Tevens ook bedankt voor de verwelkomingen
Laugh now, cry later
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Taz_82 wrote:Henk, je hebt inderdaad gelijk wat betreft het type, het is inderdaad een TGE. Het probleem met de benzinemeter is dat hij continu in op 3/4 staat en het lampje continu brandt. Ik ga er van de week even naar kijken, mocht ik er niet uit komen laat ik zeker even een pb bij je achter. In ieder geval alvast bedankt voor het aanbod!
Tevens ook bedankt voor de verwelkomingen
Je verhaal lezende denk ik inderdaad dat de tank sensor vast staat, bestaat namenlijk uit een drijver en een een weerstand waarlangs een contact beweegt. Als je langs komt zetten we hem even om is maar een paar minuten werk.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Rob, als je hier even op KLIKT zie waarom ik een tank sensor over heb en hoe en waar een en ander gemonteerd zit.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Welkom
Wat betreft tuning, pimping, gewoon een hoop mooie AX-jes en technische vraagstukken raad ik je aan om naar de meeting van 22 oktober te gaan.
Wat betreft tuning, pimping, gewoon een hoop mooie AX-jes en technische vraagstukken raad ik je aan om naar de meeting van 22 oktober te gaan.
Altijd meer PK's dan jou!
Bedankt allemaal!
Wat betreft de meeting. Dit is helaas iets te kort dag en heb reeds andere afspraken staan. Ik heb een trainingssessie met een zeer bekende bodybuilder in Nederland (mijn andere hobby) en op deze kans heb ik lang moeten wachten! Al ben ik de afgelopen maanden goed geblesseerd geweest, en een flink aantal kilo's kwijtgeraakt die kans heb je niet zo vaak. Maar, als zich wederom een mogelijkheid voordoet, zal ik zeker proberen langs te komen! Ik heb al een hele hoop mooie wagens voorbij zien komen, dus dat zal zeker goed zijn voor de inspiratie!
Wat betreft de meeting. Dit is helaas iets te kort dag en heb reeds andere afspraken staan. Ik heb een trainingssessie met een zeer bekende bodybuilder in Nederland (mijn andere hobby) en op deze kans heb ik lang moeten wachten! Al ben ik de afgelopen maanden goed geblesseerd geweest, en een flink aantal kilo's kwijtgeraakt die kans heb je niet zo vaak. Maar, als zich wederom een mogelijkheid voordoet, zal ik zeker proberen langs te komen! Ik heb al een hele hoop mooie wagens voorbij zien komen, dus dat zal zeker goed zijn voor de inspiratie!
Laugh now, cry later
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Van harte welkom bij DE Citroën AX Club
Ik ben wel nieuwsgierig naar je AXje hoor... foto's
Ik ben wel nieuwsgierig naar je AXje hoor... foto's
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw