Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
joehoe, zijn we weer!
ik heb vakantie deze week.. en dat is maar goed ook..
de cinquecento staat momenteel zonder uitlaat en geloof me, dat rijdt niet prettig..
vandaag ben ik begonnen met het aanbrengen van mijn nieuwe kabelboom, ik heb de afgelopen week al heel veel zooi besteld en gekocht zodat ik vandaag lekker me gang kon gaan;
-hoofdstroomschakelaar
-startpaneel
-zekeringkastjes
-+ en - kabel (dik)
-overigen bekabeling
-allerlei klemmejtes en kabelschoentjes
-tierippies
-vanmorgne 'vroeg' begonnen met me auto eerst maar es strippen, je moet er natuurlijk wel bijkunnen..
-toen een plekje gezocht voro me accu en + en - bekabeling getrokken..
van daarruit gewoon systematisch en stapsgewijs verder..
geloof me, kabelboom bouwen is VEEL werk.. maarrr ik heb er wel al heel veel van geleerd.. ik ben nu een stuk beter in schema's lezen/tekenen en begin de (al dan niet aanwezige)logica een beetje te begrijpen van de franse kabelboom..
foto's staan hieronder in een zipje (grootformaat)
en zoals gewoonlijk als fotoalbum..
wat staat er op de foto;s?
-resultaat foto's van het vervangen van de d-riem op de GSA ( welgeteld 8 merktekens die je goed moet zetten..)
-uitbouw van me bekleding en het wegsteken/stoken van de asfalt-isolatie laag
-fotos van me spaghetti
-voorbeeldje hoe jeje tapijt makkelijk opbergt
-fotos van een fotoshoot hier op het eiland, lekker rondje polder gedaan..
-ontmanteling van me 'reserve' blok, dat nu richting schredder gaat..
-fotos van de furio van Eric
-foto van de grofvuilafdeling thuis
en vanaf foto '53' het inbouwen vd kabelboom, van start tot finish
foto album
zip file
ik heb vakantie deze week.. en dat is maar goed ook..
de cinquecento staat momenteel zonder uitlaat en geloof me, dat rijdt niet prettig..
vandaag ben ik begonnen met het aanbrengen van mijn nieuwe kabelboom, ik heb de afgelopen week al heel veel zooi besteld en gekocht zodat ik vandaag lekker me gang kon gaan;
-hoofdstroomschakelaar
-startpaneel
-zekeringkastjes
-+ en - kabel (dik)
-overigen bekabeling
-allerlei klemmejtes en kabelschoentjes
-tierippies
-vanmorgne 'vroeg' begonnen met me auto eerst maar es strippen, je moet er natuurlijk wel bijkunnen..
-toen een plekje gezocht voro me accu en + en - bekabeling getrokken..
van daarruit gewoon systematisch en stapsgewijs verder..
geloof me, kabelboom bouwen is VEEL werk.. maarrr ik heb er wel al heel veel van geleerd.. ik ben nu een stuk beter in schema's lezen/tekenen en begin de (al dan niet aanwezige)logica een beetje te begrijpen van de franse kabelboom..
foto's staan hieronder in een zipje (grootformaat)
en zoals gewoonlijk als fotoalbum..
wat staat er op de foto;s?
-resultaat foto's van het vervangen van de d-riem op de GSA ( welgeteld 8 merktekens die je goed moet zetten..)
-uitbouw van me bekleding en het wegsteken/stoken van de asfalt-isolatie laag
-fotos van me spaghetti
-voorbeeldje hoe jeje tapijt makkelijk opbergt
-fotos van een fotoshoot hier op het eiland, lekker rondje polder gedaan..
-ontmanteling van me 'reserve' blok, dat nu richting schredder gaat..
-fotos van de furio van Eric
-foto van de grofvuilafdeling thuis
en vanaf foto '53' het inbouwen vd kabelboom, van start tot finish
foto album
zip file
Er is op de hele aardbol toch maar ??n automerk dat dit weet voort te brengen.....
link foto
Maar goed, dit is pas mijn eerste foto, ga nu ff verder kijken.
Hele rits nu bekeken.
Moet er idd zelf niet aan denken om dit te moeten gaan doen.
Maar ziet er wel erg kickuh uit met die kastjes op je dash
link foto
Maar goed, dit is pas mijn eerste foto, ga nu ff verder kijken.
Hele rits nu bekeken.
Moet er idd zelf niet aan denken om dit te moeten gaan doen.
Maar ziet er wel erg kickuh uit met die kastjes op je dash
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Rio97 wrote:Er is op de hele aardbol toch maar ??n automerk dat dit weet voort te brengen.....
link foto
Inderdaad, maar wel gigantisch zoals zo'n GSA is opgebouwd.
Verder mooie foto's, je bent weer lekker bezig Marc.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk Bats wrote:Rio97 wrote:Er is op de hele aardbol toch maar ??n automerk dat dit weet voort te brengen.....
link foto
Inderdaad, maar wel gigantisch zoals zo'n GSA is opgebouwd.
gigantisch dom.. tenminste af en toe dan!
heel veel plaatwerk is op elkaar gelegt en gepuntlast.. waarschijnljk met het idee dat het water/vocht/zout best zo vriendelijk is om daar niet tussen te gaan zitten..
net zoiets als het rubbere matje onder de accu.. of de handremkabels die gewoon de balken doorslijten.. of de uitlaat die aan metalen veren hangt, die veren hangen dus gewoon weer in onafgewerkt plaatstaal, nee joh.. dat gaat ECHT NIET roesten.. tuurlijk niet..
maar bedankt voor het compli
hopelijk rijdtie volgende week weer vrolijk hard
Rio97 wrote:q01z wrote:hopelijk rijdtie volgende week weer vrolijk hard
Cupje of de GSA?
Ik wil de GSA best wel's live zien!
je bent altijd welkom dat weet je
em als mamma q01z het vt voren weet mag je ook blijven eten
die gsa euhm tsja, we zijn de sleutels kwijt
moet trwns ook nog wel wat aan gebeuren..
-weer in elkaar zetten (front erop enzo)
-alle olie verversen, staat al klaar.. 25,- voor 5l motorolie en 10liter LHM en nu jullie weer
-apk keuren..
Neee, gaat daar 10L lhm in??
Donder op man, zoveel gaat er niet eens in een CX.
Maar ik kom altijd graag langs
En als we geen dingen aan een AX gaan doen waar je vieze handen van krijgt komt Anne ook mee!
Donder op man, zoveel gaat er niet eens in een CX.
Maar ik kom altijd graag langs
En als we geen dingen aan een AX gaan doen waar je vieze handen van krijgt komt Anne ook mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
master-arnie wrote:Waar de **** ben je in hemelsnaam mee bezig? Deden ze dat bij die cup-axjes ook?
Het zal ongetwijfeld nuttig zijn, maar ik had er niet aan begonnen Goed bezig marc!
haha nee dat deden ze neit allemaal in de cup..
wel veel hoor, tenminste.. hoofdstroom enzo was verlpicht..
maaruhm, ik had zoveel kabelbreukjes en slechte stekkers..
overigens vanmiddag met het terug aansluiten van de verlichtingskabelboom ook een hoop draadjes gebroken echt rot is dat, plug je een stekker in, vallen de draadjes eruit dus ik heb nog wel wat te doen...
KMvrtr wrote:TwoTone wrote:Heb je de dikke + wel gezekerd?
Oh God, krijgen we die discussie weer....
zeker! niet..
staat een hoofdstroom schakelaar op..
ennuhm aangezien verder alles los gezekerd is, ga ik daar echt niet nog een zekering tussendouwen!
weet je hoe k*t als je die zekering eruit klapt op het rechte stuk
KMvrtr wrote:TwoTone wrote:Heb je de dikke + wel gezekerd?
Oh God, krijgen we die discussie weer....
Ik wil zeker geen discussie openen, maarja...
Vorige week nog bij een Skoda Octavia gestaan ,waar de diodebrug in de dynamo was doorgebrand.
Hoppa, de plus van de dynamo direct op massa :-O 175A zekering kon het niet hebben.
Het hoeft dus totaal niet te maken te hebben met een doorgeschuurde kabel.....
Maar zoals ik al zei... ik zeg wel nix
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Lekker bezig... ik zie het al...
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw