Trillende snelheidsmeter...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Trillende snelheidsmeter...
Tis een simpele vraag en ik denk dat velen het wel zullen kennen: een trillende snelheidsmeter. Je weet nooit echt precies hoe hard je gaat. Ene miliseconde is et 52, andere miliseconde is et 48
En neeh, we rijden nie off-road
Waar ligt et aan dat ie gaat trillen? En is daar wat aan te doen?
En neeh, we rijden nie off-road
Waar ligt et aan dat ie gaat trillen? En is daar wat aan te doen?
Mijn mazda had er ook flink last van het parkinson snelheidsmeter verhaal, op een dag werd het zelfs zo erg dat ie constand van 20 naar 140 heen en weer sloeg met alle rammels van dien. ik heb dit toen opgelost door de tellerbak er uit te halen en een beetje smeerolie in de bakabeling te spuiten.
En voila, geen gerammel meer
En voila, geen gerammel meer
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.
Bij de AX werkt het overbrengen van de snelheid vanuit de bak naar de klok mechanisch. In je bak wordt je kilometertellerkabel aan het draaien gebracht... deze gaat door je schutbord en achter in je klok. De kilometertellerkabel bestaat uit twee delen, er zit een koppeling voor je schutbord(onder de motorkap).
De koppelingen bij bak/tussenkoppeling/klok zijn van PLASTIC! en dit slijt door de jaren. Daardoor gaat de teller zwabberen.
Oplossing hiervoor is een nieuwe kilometertellerkabel, beide delen(je weet nooit welke versleten is).
Dan staat je wijzertje weer mooi strak de kilometers aan te geven
Kosten +/- 45 euro
De koppelingen bij bak/tussenkoppeling/klok zijn van PLASTIC! en dit slijt door de jaren. Daardoor gaat de teller zwabberen.
Oplossing hiervoor is een nieuwe kilometertellerkabel, beide delen(je weet nooit welke versleten is).
Dan staat je wijzertje weer mooi strak de kilometers aan te geven
Kosten +/- 45 euro
Ax is back
RichardRR wrote:Bij de AX werkt het overbrengen van de snelheid vanuit de bak naar de klok mechanisch. In je bak wordt je kilometertellerkabel aan het draaien gebracht... deze gaat door je schutbord en achter in je klok. De kilometertellerkabel bestaat uit twee delen, er zit een koppeling voor je schutbord(onder de motorkap).
De koppelingen bij bak/tussenkoppeling/klok zijn van PLASTIC! en dit slijt door de jaren. Daardoor gaat de teller zwabberen.
Oplossing hiervoor is een nieuwe kilometertellerkabel, beide delen(je weet nooit welke versleten is).
Dan staat je wijzertje weer mooi strak de kilometers aan te geven
Kosten +/- 45 euro
Kijk, daar hebben we wat aan
Maar is dat ? 45 bij de dealer als je et laat doen, of is et kabeltje zelf ? 45?
Om zo onduidelijkheden te voorkomen
Voor ut kabeltje uitteraard.
Tis een k*t werkje. laten doen zal er nog wel 100 euro bij komen.
Die van mij heeft er btw ook last van. Boven de 80 is het over.
Tis een k*t werkje. laten doen zal er nog wel 100 euro bij komen.
Die van mij heeft er btw ook last van. Boven de 80 is het over.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Overigens is het helemaal niet altijd zo dat die snelheidsmeterkabel uit 2 stukken bestaat! Bij zowel mijn vorige Volcane (sept. '94) als m'n huidige (feb. '95) is het een kabel uit 1 stuk.
En idd, bij m'n huidige AX zwabbert 'ie ook een beetje.
MA-TE-LOOS iRRi!!!
En idd, bij m'n huidige AX zwabbert 'ie ook een beetje.
MA-TE-LOOS iRRi!!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!