Koppeling 1.1
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Koppeling 1.1
Heren,
Nou heb ik onlangs een AX 1.1 gekocht met weinig kilometertjes, prima autotje. gaat de koppeling ineens slippen
toen ik voor het eerst met meer als 2 mensen een stukje ging rijden slipte de koppeling in de derde versnelling door, na nog geen 2 kilometer (niet slippend natuurlijk) doorgereden te hebben begint ie het ook in zn 1 en 2 te doen
Nu zit ik er aan te denken om dit zelf te vervangen, ik heb niet heel veel ervaring in zulke projecten.
Zijn er nog tips om dit te doen of onvoorziene tegenslagen ?
Of is de moeite af te wegen tegen de prijs die een garage rekent
Mvg
Rick
Nou heb ik onlangs een AX 1.1 gekocht met weinig kilometertjes, prima autotje. gaat de koppeling ineens slippen
toen ik voor het eerst met meer als 2 mensen een stukje ging rijden slipte de koppeling in de derde versnelling door, na nog geen 2 kilometer (niet slippend natuurlijk) doorgereden te hebben begint ie het ook in zn 1 en 2 te doen
Nu zit ik er aan te denken om dit zelf te vervangen, ik heb niet heel veel ervaring in zulke projecten.
Zijn er nog tips om dit te doen of onvoorziene tegenslagen ?
Of is de moeite af te wegen tegen de prijs die een garage rekent
Mvg
Rick
Ive got such a nice car, even the police are taking pictures of it.
-
- Technische Man
Hallo Rick.
De koppeling van een AX is niet eenvoudig te doen,Je zal beide aandrijfassen moeten demonteren,dus olie aftappen en de motor moeten
ondersteunen,want de steun aan de stuurkant moet los,en de bak weegt
erg zwaar,die je toch met je handen er weer in moet schuiven,waarbij je
de priseas precies in de vertanding van de plaat moet zien te krijgen
Als monteur was ik er een dag zoet mee,met behulp van een brug,een
motorophanginging en een bakkrik
De koppeling van een AX is niet eenvoudig te doen,Je zal beide aandrijfassen moeten demonteren,dus olie aftappen en de motor moeten
ondersteunen,want de steun aan de stuurkant moet los,en de bak weegt
erg zwaar,die je toch met je handen er weer in moet schuiven,waarbij je
de priseas precies in de vertanding van de plaat moet zien te krijgen
Als monteur was ik er een dag zoet mee,met behulp van een brug,een
motorophanginging en een bakkrik
41 jaar bij Citroën gewerkt en dus nu met pensioen
Dus....
Ik ben vanmiddag even langs de dealer geweest voor de grap
Na een bakje koffie en het bewonderen van de nieuwe C6 ( ) heb ik toch maar gevraagd wat het geintje me zou gaan kosten. waarop de man heel rustig en kalm zij: "mwa loopt zo tegen de 700 euro aan denk ik"
Hij wees nog even naar een andere bordeux rode ax en zij "zelfde verhaal, gekocht voor 400 en voor 1000 euro aan onderdelen"
Dat zijn natuurlijk geen grappen meer... Nou wist ik toevallig een achteraf tokotje hier in de buurt. De beste man wil het na even twijfelen voor 400 euro's wel doen.
Ben ik dus mooi klaar mee
Ik ben vanmiddag even langs de dealer geweest voor de grap
Na een bakje koffie en het bewonderen van de nieuwe C6 ( ) heb ik toch maar gevraagd wat het geintje me zou gaan kosten. waarop de man heel rustig en kalm zij: "mwa loopt zo tegen de 700 euro aan denk ik"
Hij wees nog even naar een andere bordeux rode ax en zij "zelfde verhaal, gekocht voor 400 en voor 1000 euro aan onderdelen"
Dat zijn natuurlijk geen grappen meer... Nou wist ik toevallig een achteraf tokotje hier in de buurt. De beste man wil het na even twijfelen voor 400 euro's wel doen.
Ben ik dus mooi klaar mee
Ik ben niet geheel onhandig hoor, maar het enigste gereedschap dat ik heb is een misselijk koffertje. En de koppeling met drukgroep en lager kost geloof ik bij elkaar ook al 180 euro. En om dan voor 20 nog een motortakel/krik etc te huren. plus dat ik geen garage heb en het dan met dit minder mooie weer voor de deur moet gaan doen.
Ik betaal wel weer gewoon
Ik betaal wel weer gewoon
koppeling set kost misscien 130 euro http://www.hbase.nl
en een beunhaas zet m er ook wel in voor 100 / 150 euro...
en een beunhaas zet m er ook wel in voor 100 / 150 euro...