Koppeling 1.4 GTI en 1.6...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Koppeling 1.4 GTI en 1.6...

Post by Mekkio »

Ik heb begrepen van iemand dat de koppeling van de 1.4 GTI eigenlijk te zwak is voor het motorvermogen en dat die dus vaak vervangen moet worden. Hij wist het niet zeker, en dus stel ik de vraag hier nog maar es voor de zekerheid, maar past een 1.6 koppeling, van bijv. de Saxo, ook gewoon op een GTI?
Die is dan wel capabel toch?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Dat past. (ook het vliegwiel overzetten he) Maar het heeft als nadeel dat het vliegwiel veel zwaarder is dus je motor komt trager op toeren. Je kan ook een goeie sportkoppeling erop zetten van sachs of national. Die kan het vermogen ook makkelijk aan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Mekkio »

Ah, OK. Das mooi :)
En als je dat vliegwiel dan laat afdraaien? Wordt ie wel een stuk lichter van... Of wordt ie dan ook een stuk "kwetsbaarder"?

En als je de koppeling vervangt, is et dan ook aan te raden om et vliegwiel ook mee te nemen, of is zoiets totaal niet nodig?
Gewoon even algemeen. Niet noodzakelijk of je een 1.6 koppeling in een GTI gooit, want (dat zei je al) is dan wel aan te raden.

Iemand eigenlijk enig idee hoe duur een nieuwe koppeling van een GTI
en een Saxo 1.6 is??? :o

hans106xsi
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by hans106xsi »

om het heel kort te zeggen een 1.6 koppeling past niet op het vliegwiel van een 1.4 dit komt omdat de koppeling van een 1.4. 180 mm is en van een 1.6 200 mm (weet niet of het de exacte waarde zijn maar de koppeling van een 1.6 is 20 mm groter dan die van een 1.4)

dus als je een koppelling van een 1.6 wil dan moet je ook het vlieg wiel er bij en meer weegt hij niet zo ver ik weet alleen zitten de gaten voor de koppeling op een andere plek geboort

groetjes hans
't is geen ax maar toch met het zelfde hart

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

hans106xsi wrote:om het heel kort te zeggen een 1.6 koppeling past niet op het vliegwiel van een 1.4 dit komt omdat de koppeling van een 1.4. 180 mm is en van een 1.6 200 mm (weet niet of het de exacte waarde zijn maar de koppeling van een 1.6 is 20 mm groter dan die van een 1.4)

dus als je een koppelling van een 1.6 wil dan moet je ook het vlieg wiel er bij en meer weegt hij niet zo ver ik weet alleen zitten de gaten voor de koppeling op een andere plek geboort

groetjes hans

klopt precies

afdraaien kan wel. Dat heb ik ook gedaan maar het vliegwiel is redelijk onafdraaibaar. Misschien dat ze er 20% vanaf krijgen maar meer niet.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply