Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)
Moderator: webmasters
Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)
In vervolg op wat losse posts, hierbij officieel voorstellen gezien het feit ik nu ook echt een Ax bezit. En om met de deur in huis te vallen: wat voor een! Een vuurrode Ax GT carb uit 1988 in volledig gerestaureerde vorm. Wat een fantastisch mooie auto
Wie is Killer? Killer aka Michiel woont in Zwolle, is bijna 27, werkt als leidinggevende bij een bedrijf in Hengelo en zocht een 2e auto. De eerste auto is een Alfa Romeo 146 JTD. Voor deze auto te hebben gekocht ben ik lid geworden van de Alfa 145 club waar ik nog steeds met veel plezier kom (en meetings bezoek en soms zelfs mede organiseer).
Door allerlei omstandigheden zochten wij eigenlijk een goed 2e autootje. Na een Fiat Panda avontuur, kreeg ik eindelijk mijn zin en konden op zoek naar een Ax. Minimaal een Volcane omdat ik de ronde wielkasten rondom met het bumpersetje mooi vind en uiteraard het interieur.
Na wat zoeken viel het ook op de Ax GT uit 1988 welke hier ook in het forum genoemd is. Ik wilde perse een goede Ax hebben en was ook bereid wat extra te betalen eventueel dus afspraakje gemaakt.
Gisteren gaan kijken en meteen verkocht! Wat een prachtexemplaar zeg! En wat een luxe voor een auto uit die tijd! Electrische raampjes, zonnedakje, een toerentellertje en slechts 53000 km! Heerlijk. Na een proefrit gelijk tot zaken gekomen en de auto meegenomen.
Ik heb hier de foto's nog van de advertentie, maar zal deze week zelf wat foto's schieten om te laten zien wat voor pracht exemplaar dit is.
Wie is Killer? Killer aka Michiel woont in Zwolle, is bijna 27, werkt als leidinggevende bij een bedrijf in Hengelo en zocht een 2e auto. De eerste auto is een Alfa Romeo 146 JTD. Voor deze auto te hebben gekocht ben ik lid geworden van de Alfa 145 club waar ik nog steeds met veel plezier kom (en meetings bezoek en soms zelfs mede organiseer).
Door allerlei omstandigheden zochten wij eigenlijk een goed 2e autootje. Na een Fiat Panda avontuur, kreeg ik eindelijk mijn zin en konden op zoek naar een Ax. Minimaal een Volcane omdat ik de ronde wielkasten rondom met het bumpersetje mooi vind en uiteraard het interieur.
Na wat zoeken viel het ook op de Ax GT uit 1988 welke hier ook in het forum genoemd is. Ik wilde perse een goede Ax hebben en was ook bereid wat extra te betalen eventueel dus afspraakje gemaakt.
Gisteren gaan kijken en meteen verkocht! Wat een prachtexemplaar zeg! En wat een luxe voor een auto uit die tijd! Electrische raampjes, zonnedakje, een toerentellertje en slechts 53000 km! Heerlijk. Na een proefrit gelijk tot zaken gekomen en de auto meegenomen.
Ik heb hier de foto's nog van de advertentie, maar zal deze week zelf wat foto's schieten om te laten zien wat voor pracht exemplaar dit is.
Hey Michiel, welkom hier.
En je hebt afgaande op de advertentie en het commentaar erop een schitterende AX GT carb gekocht.
Veel plezier ermee en we willen deze zeker op een meeting zien
En je hebt afgaande op de advertentie en het commentaar erop een schitterende AX GT carb gekocht.
Veel plezier ermee en we willen deze zeker op een meeting zien
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Dat van de meeting dat had me al wel bedacht ja Ik kom ook zeker kijken. Ik kom regelmatig op meetings van de Alfa club en dat is altijd erg gezellig (en erg leerzaam) dus ook voor deze auto lijkt me dat leuk/gezellig.
Ik zie dat er 22 oktober 1 is, dus ik zal eens kijken of me dat gaat lukken...
Verder wil ik de Ax zo origineel mogelijk houden, ze is gewoon in mooie conditie en daar moet je dan vanaf blijven vind ik. Hooguit een veerpootbrug boven (en onder?) tegen het correderen en betere stuurwerk en verlagen wellicht. 2 dingen die ik ook bij mijn andere auto heb gedaan en waar ik veel lol van heb
Ik zie dat er 22 oktober 1 is, dus ik zal eens kijken of me dat gaat lukken...
Verder wil ik de Ax zo origineel mogelijk houden, ze is gewoon in mooie conditie en daar moet je dan vanaf blijven vind ik. Hooguit een veerpootbrug boven (en onder?) tegen het correderen en betere stuurwerk en verlagen wellicht. 2 dingen die ik ook bij mijn andere auto heb gedaan en waar ik veel lol van heb
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Welkom, prachtige carb uit '88 hopelijk mogen we hem in levende lijve aanschouwen op de eerst volgen de meeting.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Mooi zo, de WIE=WIE is er....
Mooi dat je zo blij bent met je nieuwe aanwinst.
Je hebt een goede aankoop gedaan, althans qua bedrag.
Neem maar van mij aan dat het meer dan je aankoopprijs heeft gekost om het karretje te krijgen zoals 'ie nu is.
Mocht je naar de meeting komen, en mocht je toch nog die spoiler willen hebben kan ik'm wellicht voor je meenemen.
Veel plezier ermee!
En hou'm heel...
Mooi dat je zo blij bent met je nieuwe aanwinst.
Je hebt een goede aankoop gedaan, althans qua bedrag.
Neem maar van mij aan dat het meer dan je aankoopprijs heeft gekost om het karretje te krijgen zoals 'ie nu is.
Mocht je naar de meeting komen, en mocht je toch nog die spoiler willen hebben kan ik'm wellicht voor je meenemen.
Veel plezier ermee!
En hou'm heel...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Dank allen voor de leuke reacties! Vandaag ben ik met de Ax naar het werk gereden om de auto te showen. Wat een heerlijk ritje. Wel wat spartaans moet ik zeggen, zeker als je een auto uit 1999 gewend met met alle luxe en opties erop.
Heerlijk de snelweg op kunnen accellereren (voluit) en dat baarde nog wat verbazing bij mijn achterligger Viel me overigens wel op dat de temperatuur redelijk snel oploopt als je stil staat (koelwater). Maar goed radiateur is erg klein dus kan ook wel (Peugeotjes hebben er ook last van hoorde ik en verwarmen doet ze prima!).
Zoals beloofd heb ik wat foto's geschoten vanavond. Ik was al wat laat waardoor de avondzon er al was en daar door lijkt het alsof de auto wat verkleurd is, maar dat is ze allerminst
Wat de betreft de meeting: ik zal me opgeven voor 22 oktober
Heerlijk de snelweg op kunnen accellereren (voluit) en dat baarde nog wat verbazing bij mijn achterligger Viel me overigens wel op dat de temperatuur redelijk snel oploopt als je stil staat (koelwater). Maar goed radiateur is erg klein dus kan ook wel (Peugeotjes hebben er ook last van hoorde ik en verwarmen doet ze prima!).
Zoals beloofd heb ik wat foto's geschoten vanavond. Ik was al wat laat waardoor de avondzon er al was en daar door lijkt het alsof de auto wat verkleurd is, maar dat is ze allerminst
Wat de betreft de meeting: ik zal me opgeven voor 22 oktober
-
- AX liefhebber
- Posts: 452
- Joined: TueMay16, 2006 11:04:54 PM
- Location: Poortvliet
- Contact:
Het valt me op dat deze auto in natweer weinig grip heeft. De banden die er onder liggen zijn 185 breed, behoorlijk breed dus voor z'n lage gewicht.
Hebben jullie deze zelfde ervaring? Kan me wel voorstellen dat het met de banden te maken heeft (firestone banden), rijden jullie ook met 185 breed of met minder?
Hebben jullie deze zelfde ervaring? Kan me wel voorstellen dat het met de banden te maken heeft (firestone banden), rijden jullie ook met 185 breed of met minder?