Een injectie motor ombouwen naar carburateur --> ethanolp
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Een injectie motor ombouwen naar carburateur --> ethanolp
Hallo mensen,
Voor mijn ethanol project wil ik een injectiemotor ombouwen naar caburateur.
Nu heb ik met henk en michel een beetje zitten kijken, maar het grootste probleem zit hem in het inbouwen van de meganische brandstofpomp.
In het injectieblok is nog wel een gat voor de pomp, maar deze is niet doorgeboord naar de nokkenas, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken.
Als iemand hier iets meer over weet, dan hoor ik dat graag.
m.v.g.
Jorrit
Voor mijn ethanol project wil ik een injectiemotor ombouwen naar caburateur.
Nu heb ik met henk en michel een beetje zitten kijken, maar het grootste probleem zit hem in het inbouwen van de meganische brandstofpomp.
In het injectieblok is nog wel een gat voor de pomp, maar deze is niet doorgeboord naar de nokkenas, dus ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken.
Als iemand hier iets meer over weet, dan hoor ik dat graag.
m.v.g.
Jorrit
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Bas_S wrote:Kan je niet gewoon de electrische pomp blijven gebruiken?
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de opbrengst van de elektrische pomp vele malen groter is dan de mechanische pomp.
Bij een carb. hoeft alleen de vlotterkamer maar gevuld te worden en ik ben bang dat de elektrische pomp de vlotterkamer lat overstromen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Lijkt me toch wel onwaarschijnlijk.
Daarom zit er ten slotte een vlottertje in: omdat overstromen te voorkomen.
De vlotterkamer zal hooguit (veel) sneller vol lopen.
Daarom zit er ten slotte een vlottertje in: omdat overstromen te voorkomen.

De vlotterkamer zal hooguit (veel) sneller vol lopen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

De meganische pomp pompt wel constant (doordat deze wordt aangedreven door de nokkenas), maar kan nooit de vlotterkamer overstromen, doordat de vlotternaald dit voorkomt.
Ik ben dus bang dat de vlotterkamer gaat overstromen, wanneer ik gebruikt maak van een elektrice pomp, want ik zou niet weten hoe de vlotternaald een elektrice pomp moet blokkeren.
Jorrit
Ik ben dus bang dat de vlotterkamer gaat overstromen, wanneer ik gebruikt maak van een elektrice pomp, want ik zou niet weten hoe de vlotternaald een elektrice pomp moet blokkeren.
Jorrit
nope 10 bar, de brandstofdrukregelaar haalt dit terug naar een barretje of 3. Dit om een beetje constante druk te krijgen. Ik vraag me af wat een mechanische pomp levert.bz10 wrote:Op precies dezelfde manier?
de mono point pompjes werken normaal gezien ook maar op ingeveer 1 bar...
Op een carb zit toch ook gewoon een retour of wordt ik nou gek.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
De vlotterkamer overstroomt niet, omdat de vlotterpen de ingang blokkeerd. De kracht die de pen op die leiding geeft, zorgt er precies voor dat de membraamveer, in de meganische brandstofpomp, uitzet, zodat het membraam niet meer kan aanzuigen en de vlotterkamer dus niet zal volstromen.
Dat hele systeem valt dus weg als je geen gebruik meer maakt van de meganische pomp. De elektrice pomp zal de vlotterkamer helemaal volpompen, omdat het vlotterpennetje geen schijn van kans maakt.
Over een retourleiding bij een carb systeem is mij niks bekend
Ik heb dit gisteren allemaal met Henk doorgenomen en onze conclusie is dat ik op zoek moet gaan naar een s6.
Het is niet mogelijk om een injectiemotor te gebruiken voor carburateur. Meganische pomp inbouwen kan niet, omdat de nokkenas niet geschikt is. En over het gebruik van een elektrice pomp is genoeg geschreven denk ik
Iedersgeval bedankt voor het meedenken
Groeten Jorrit
Dat hele systeem valt dus weg als je geen gebruik meer maakt van de meganische pomp. De elektrice pomp zal de vlotterkamer helemaal volpompen, omdat het vlotterpennetje geen schijn van kans maakt.
Over een retourleiding bij een carb systeem is mij niks bekend

Ik heb dit gisteren allemaal met Henk doorgenomen en onze conclusie is dat ik op zoek moet gaan naar een s6.
Het is niet mogelijk om een injectiemotor te gebruiken voor carburateur. Meganische pomp inbouwen kan niet, omdat de nokkenas niet geschikt is. En over het gebruik van een elektrice pomp is genoeg geschreven denk ik

Iedersgeval bedankt voor het meedenken

Groeten Jorrit
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Op een AX is alleen een retourleiding gemonteerd bij de inectie modellen (U9 en E2) bij een carb (S6) is geen retourleiding aanwezig.dvdoornik wrote:zit toch echt gewoon brandstofretourleiding (2x woordwaarde) op
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gisteravond nog gekeken bij onze carb van af de tank loopt ??n (1) leiding via het brandstoffilter naar zuigzijde van de mechanische brandstofpomp en van de perszijde van de pomp ook ??n (1) slang naar de carburateur.dvdoornik wrote:waarom loopt er dan na het brandstoffilter via de t splitsing een slangtje terug?
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl