Nieuwe assen ook weer niet goed??!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Nieuwe assen ook weer niet goed??!
Een maandje geleden heb ik mijn aandrijfassen laten vervangen. De assen waren al slecht en er was eenashoes gescheurd ...
Zelf de nieuwe assen bij Technique Digital gekocht (200 euro, waarvan 50 statiegeld) en ze laten monteren bij mijn vaste garage... Apparte kerel trouwens!
Nu vind ik echter dat de nieuwe assen ook nog hoorbaar zijn. Een beetje gezoem in de bochten ... en als ik met maximale stuuruitslag in zijn 2 op een parkeerterrein rondjes maak beginnen ze flink te tikken als ik even gasgeef.
Is het normaal dat je ze een beetje hoort zoemen in bochten en dat ze tikken als je met maximale stuuruitslag gasgeeft? Ik ben zelf namelijk de laatste jaren alleen maar de rotte oude assen gewend en ik heb geen idee meer hoe het vroeger was...
Zelf de nieuwe assen bij Technique Digital gekocht (200 euro, waarvan 50 statiegeld) en ze laten monteren bij mijn vaste garage... Apparte kerel trouwens!
Nu vind ik echter dat de nieuwe assen ook nog hoorbaar zijn. Een beetje gezoem in de bochten ... en als ik met maximale stuuruitslag in zijn 2 op een parkeerterrein rondjes maak beginnen ze flink te tikken als ik even gasgeef.
Is het normaal dat je ze een beetje hoort zoemen in bochten en dat ze tikken als je met maximale stuuruitslag gasgeeft? Ik ben zelf namelijk de laatste jaren alleen maar de rotte oude assen gewend en ik heb geen idee meer hoe het vroeger was...
Hmm .... als ik van te voren had geweten dat er meerdere mensen slechte ervaring mee hadden ....
Maar is het normaal dat ik ze een beetje hoor zoemen in bochten en ze met maximale stuuruitslag tikken?
En voor de mensen die ervaring met deze assen hebben:
blijft het zo of wordt het snel erger??
Ik vraag me namelijk af of het zin heeft ze om te ruilen.
Maar is het normaal dat ik ze een beetje hoor zoemen in bochten en ze met maximale stuuruitslag tikken?
En voor de mensen die ervaring met deze assen hebben:
blijft het zo of wordt het snel erger??
Ik vraag me namelijk af of het zin heeft ze om te ruilen.
WouterL wrote:Hmm .... als ik van te voren had geweten dat er meerdere mensen slechte ervaring mee hadden ....
Maar is het normaal dat ik ze een beetje hoor zoemen in bochten en ze met maximale stuuruitslag tikken?
En voor de mensen die ervaring met deze assen hebben:
blijft het zo of wordt het snel erger??
Ik vraag me namelijk af of het zin heeft ze om te ruilen.
Nee het hoort niet. En afhankelijk van je rijstijl kan het een tijd goed gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Aandrijfassen staan niet op zich.
Hoe wel de aandrijfas slecht mag zijn is het een samenspel van factoren, er zijn auto's (de Citroen XM bijvoorbeeld) waarbij men kennelijk wel 4 paar assen geprobeerd kan hebben voor je exemplaren treft die zonder bijeffecten hun werk doen.
Wanneer je ook maar de geringste speling in je voorwielophanging hebt bij je AX zal die speling doorwerken in de hoorbaarheid van je aandrijfassen.
Dus hoe beter de hele boel, van veerpoten tot schijfremmen tot wiellagers tot motorophanging.., vastzit hoe minder speling op je aandrijfassen.
Toen wij dit voorjaar Brockje naar Renard brachten rammelde er vanalles aan de voorkant, o.a. de aandrijfassen.
Toen we Brockje (800 euro armer) terugkregen (o.k. m?t sport-veerpoten en sportdempers en vastgezette fusees en alles knalhard aangedraaid (sorry q01z voor je momentsleutel...) was vreemd genoeg ook de aandrijfas-herrie weg....
Bij mijn weten leverd TechniqueDigital uitstekende spullen, en die tent zal ook niet graag z'n goede naam te grabbel gooien.
Overigens bestaan er (meen ik) ook geen "fabrieks"aandrijfassen, het is per definitie "namaak" met derhalve de nodige kans op minimale verschillen.
Hoe wel de aandrijfas slecht mag zijn is het een samenspel van factoren, er zijn auto's (de Citroen XM bijvoorbeeld) waarbij men kennelijk wel 4 paar assen geprobeerd kan hebben voor je exemplaren treft die zonder bijeffecten hun werk doen.
Wanneer je ook maar de geringste speling in je voorwielophanging hebt bij je AX zal die speling doorwerken in de hoorbaarheid van je aandrijfassen.
Dus hoe beter de hele boel, van veerpoten tot schijfremmen tot wiellagers tot motorophanging.., vastzit hoe minder speling op je aandrijfassen.
Toen wij dit voorjaar Brockje naar Renard brachten rammelde er vanalles aan de voorkant, o.a. de aandrijfassen.
Toen we Brockje (800 euro armer) terugkregen (o.k. m?t sport-veerpoten en sportdempers en vastgezette fusees en alles knalhard aangedraaid (sorry q01z voor je momentsleutel...) was vreemd genoeg ook de aandrijfas-herrie weg....
Bij mijn weten leverd TechniqueDigital uitstekende spullen, en die tent zal ook niet graag z'n goede naam te grabbel gooien.
Overigens bestaan er (meen ik) ook geen "fabrieks"aandrijfassen, het is per definitie "namaak" met derhalve de nodige kans op minimale verschillen.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
he wouter. balen!
ik lees dit topic nu pas.
ik had het zelfde en heb ook aangegeven dat de assen (iig eentje) slecht waren. heb zonder morren een nieuwe gekregen. (het enige dus dat je 'em/ze dan weer moet vervangen
maarja, wie wil er nou geen bakolie in z'n haar...)
daarom wilde ik niet al te uitgebreid hier op het forum negatief gaan lopen doen over technique digital. de oude is nu terug naar de fabrikant om te testen (schijnt - heb de uitslag nog niet gehoord).
de as die er nu in zit is ook niet geruisloos, maar het is minder dan de vorige keer en het wordt ook niet snel erger, dus ik kijk het even aan.
succes
(heeft arne zijn assen al binnen, of is de betreffende auto al weer verkocht...)
ik lees dit topic nu pas.
ik had het zelfde en heb ook aangegeven dat de assen (iig eentje) slecht waren. heb zonder morren een nieuwe gekregen. (het enige dus dat je 'em/ze dan weer moet vervangen

daarom wilde ik niet al te uitgebreid hier op het forum negatief gaan lopen doen over technique digital. de oude is nu terug naar de fabrikant om te testen (schijnt - heb de uitslag nog niet gehoord).
de as die er nu in zit is ook niet geruisloos, maar het is minder dan de vorige keer en het wordt ook niet snel erger, dus ik kijk het even aan.
succes
(heeft arne zijn assen al binnen, of is de betreffende auto al weer verkocht...)
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
yep, asjes zijn zwaarder dan benzine versies volgens mijDonderkar wrote:Ik hoor mijn aandrijfassen ook, bij optrekken in de tweede versnelling (1.4 diesel), soort geklapper in 't vooronder. Zijn ze dan aan vervanging toe? Is geen apk-afkeurpunt geweest, dus speling is schijnbaar niet gevaarlijk...?
En zijn aandrijfassen van een diesel anders dan van benzineversies?
en niet in de bochten?Donderkar wrote:Ik hoor mijn aandrijfassen ook, bij optrekken in de tweede versnelling (1.4 diesel), soort geklapper in 't vooronder. Zijn ze dan aan vervanging toe? Is geen apk-afkeurpunt geweest, dus speling is schijnbaar niet gevaarlijk...?
En zijn aandrijfassen van een diesel anders dan van benzineversies?
dacht dat de ellende daar altijd begon en/of het ergste was
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
volgens mij is bonkende assen niet snel gevaarlijkElsje wrote:en niet in de bochten?Donderkar wrote:Ik hoor mijn aandrijfassen ook, bij optrekken in de tweede versnelling (1.4 diesel), soort geklapper in 't vooronder. Zijn ze dan aan vervanging toe? Is geen apk-afkeurpunt geweest, dus speling is schijnbaar niet gevaarlijk...?
En zijn aandrijfassen van een diesel anders dan van benzineversies?
dacht dat de ellende daar altijd begon en/of het ergste was
als het heeeel erg is dan heb je op den duur kans dan de homokineet 'uit de kom schiet' zal 'k maar zeggen en dan heb je dus geen aandrijving meer, maar ik heb nog nooit gehoord dat dat echt gebeurde
(wel een keer een verhaal over een spontaan gebroken as?? sander?)
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen