Edwin aka edwin ss50 (AX 1.4 GTI '92)
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
vanavond de andere kant de klauw er opgezet en ook ff een fototje gemaak van wat er af moet.
dit bobbeltje zorgt ervoor dat het niet direkt past.
even afgetekend wat eraf moet.
en dan word hij zo als je even erop los flext.
en dan op de klauw gemonteerd, wel even de remslang goed op de klauw draaien zodat hij lekker zit.
dit bobbeltje zorgt ervoor dat het niet direkt past.
even afgetekend wat eraf moet.
en dan word hij zo als je even erop los flext.
en dan op de klauw gemonteerd, wel even de remslang goed op de klauw draaien zodat hij lekker zit.
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
even een kleine update
mijn 1.6 motor met de ax bak er achter
nieuwe riem erop
stukje uit de steun geflext
auto over het blokje takelen
en dan het motortje in het axje
ik ga nu eerst de asjes eronder leggen en een nieuwe fuseekogel in de draagarm persen, uitlaat eronder, radiateur erin en dan de bedrading aansluiten.
maar dat duurt nog wel even
mijn 1.6 motor met de ax bak er achter
nieuwe riem erop
stukje uit de steun geflext
auto over het blokje takelen
en dan het motortje in het axje
ik ga nu eerst de asjes eronder leggen en een nieuwe fuseekogel in de draagarm persen, uitlaat eronder, radiateur erin en dan de bedrading aansluiten.
maar dat duurt nog wel even
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
Ik ben weer even aan het klussen geweest met de ax, ik heb eerst een dynamo steun erop gezet van een gewone ax, er zat een op met multi riem en spanner, alleen er heeft een airco pomp op deze motor gezeten dus er miste een poelie, en het nam nogal ruimte in beslag.
dus de ax steun erop, alleen de dynamo zat niet meer recht achter de motor poelie, dus heb ik wat extra ringen achter de dynamo poelie gelegt.
maar de steun zat toch wat anders op de motor als bij het 1.4 motortje, dus je kon hem niet meer spannen, dus ik heb een kleinere riem gehaald en het spannertje eraf gehaald, dus je moet hem nu met de hand spannen zeg maar.
toen heb ik de radiateur erin gezet, een nieuwe saxo 16v radiateur.
ik heb ook een stukje uit de auto gezaagd zodat de hitte beter weg kan en voor de slangen.
de fan passend gemaakt.
steuntjes gemaakt waar de radiateur op kan staan.
en de radiateur ervoor gezet.
maar natuurlijk past de bumper er dan niet goed meer voor, daar heb ik eerst ruig een stuk afgezaagd, dat word nog netjes gemaakt, met een stukje gaas erachter.
iemand een idee waar ik dat "race" gaas kan krijgen?
toen wou ik even kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien, dus lampjes er even in en de bumper er even voor.
maar natuurlijk wil de motor kap niet helemaal dicht, ik heb de radiateur al een beetje schuiner naar het front gezet, en de motor kap kan nog wat meer naar voren maar er moet toch nog een stukje uit de kap worden gehaald.
de uitlaat heb ik er ook al onder gemaakt, en ik heb nu een hele mooi rvs einddemper eronder hangen
ik ga volgende week weer verder met het pas maken van het grilletje en het fatsoeneren van de bumper, en daarna met de benzine pomp.
dus de ax steun erop, alleen de dynamo zat niet meer recht achter de motor poelie, dus heb ik wat extra ringen achter de dynamo poelie gelegt.
maar de steun zat toch wat anders op de motor als bij het 1.4 motortje, dus je kon hem niet meer spannen, dus ik heb een kleinere riem gehaald en het spannertje eraf gehaald, dus je moet hem nu met de hand spannen zeg maar.
toen heb ik de radiateur erin gezet, een nieuwe saxo 16v radiateur.
ik heb ook een stukje uit de auto gezaagd zodat de hitte beter weg kan en voor de slangen.
de fan passend gemaakt.
steuntjes gemaakt waar de radiateur op kan staan.
en de radiateur ervoor gezet.
maar natuurlijk past de bumper er dan niet goed meer voor, daar heb ik eerst ruig een stuk afgezaagd, dat word nog netjes gemaakt, met een stukje gaas erachter.
iemand een idee waar ik dat "race" gaas kan krijgen?
toen wou ik even kijken hoe het er ongeveer uit komt te zien, dus lampjes er even in en de bumper er even voor.
maar natuurlijk wil de motor kap niet helemaal dicht, ik heb de radiateur al een beetje schuiner naar het front gezet, en de motor kap kan nog wat meer naar voren maar er moet toch nog een stukje uit de kap worden gehaald.
de uitlaat heb ik er ook al onder gemaakt, en ik heb nu een hele mooi rvs einddemper eronder hangen
ik ga volgende week weer verder met het pas maken van het grilletje en het fatsoeneren van de bumper, en daarna met de benzine pomp.
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
ik ben even met de bekabeling bezig geweest, en rondvraag gedaan over unlocken van de ecu en ik ben tot de conclusie gekomen dat het echt een ramp is, die multiplex bekabeling, en de ecu valt ook niet te unlocken.
dus ik heb even om me heen gekeken naar andere oplossingen en toen kwam ik megasquirt tegen, een zelfprogrameerbare computer met heel veel opties, en betaalbaar.
ik wil mij hier even in gaan verdiepen, en ik denk dat megasquirt het dan maar moet worden.
kan ik er misschien ook nog wat extra pk`s uithalen
en ik ben vandaag even bezig geweest om de bumper en de motorkap en het grilletje van pas te maken, en dat is aardig gelukt vind ik zelf.
hier een stukje uit de motorkap gehaald, ondertussen heb ik de zwarte bekleding er ook alweer tegen aan zitten.
IMG]http://i62.photobucket.com/albums/h118/edwinax1/DSCF0471.jpg[/IMG]
en hier het grilletje, of wat er nog van over is
ik zet het grilletje nog met kleine schroefjes vast op de bumper, zodat hij niet in de radiateur kan komen.
en hier met de bumper er even voor gezet, ik heb nog wat uit de bumper geslepen en vlak gemaakt en toen race gaas er voor gezet.
en ik vind het er niet eens raar uitzien zo, ik hou meestal niet van dat race gaas en zulk soort dingen.
dus ik heb even om me heen gekeken naar andere oplossingen en toen kwam ik megasquirt tegen, een zelfprogrameerbare computer met heel veel opties, en betaalbaar.
ik wil mij hier even in gaan verdiepen, en ik denk dat megasquirt het dan maar moet worden.
kan ik er misschien ook nog wat extra pk`s uithalen
en ik ben vandaag even bezig geweest om de bumper en de motorkap en het grilletje van pas te maken, en dat is aardig gelukt vind ik zelf.
hier een stukje uit de motorkap gehaald, ondertussen heb ik de zwarte bekleding er ook alweer tegen aan zitten.
IMG]http://i62.photobucket.com/albums/h118/edwinax1/DSCF0471.jpg[/IMG]
en hier het grilletje, of wat er nog van over is
ik zet het grilletje nog met kleine schroefjes vast op de bumper, zodat hij niet in de radiateur kan komen.
en hier met de bumper er even voor gezet, ik heb nog wat uit de bumper geslepen en vlak gemaakt en toen race gaas er voor gezet.
en ik vind het er niet eens raar uitzien zo, ik hou meestal niet van dat race gaas en zulk soort dingen.
De reputatie van Megasquirt is in ieder geval erg goed, en wat je al zegt.. voor wat het bied een erg mooie prijs!
Last edited by TwoTone on WedOct04, 2006 12:01:03 AM, edited 1 time in total.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven