motor problemen Please HELP ME

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

motor problemen Please HELP ME

Post by Fettih »

Hallo allemaal

ik heb problemen met m'n AX 1.1i uit 95. Ik had eerst een lekke koppakking ik heb m'n ax naar een (goedkope) garage gebracht. Het probleem leek te zijn verholpen. Ik heb er gelijk zo'n 60 km mee gereden en geen problemen gehad. Ik heb toen besloten om m'n motor grondig af te spuiten, zodat ik beter kon zien of die niet meer lekten. Toen ik m daarna starte viel die steeds uit als ik geen gas gaf, ik ben met veel moeite (en gas geven) thuis gekomen en heb m toen ingespoten met vocht-verdrijver, toen starten die wel normaal en bleef lopen. Later ging ik er mee rijden en na 3 km viel die weer uit, weer ingespoten en heb er zo'n 70 km mee gereden maar wel met moeiten. ik heb vervolgens 4 nieuwe bougiekabels en bougies aangeschaft. Daarna carbareur en luchtfilter schoongemaakt en toen nog de bobine vervangen. Maar tot overmaat van ramp heeft niks van dit mogen helpen hij is alleen maar slechter gaan lopen.
Op dit moment reageert die zo:
Hij start met moeite (veel gas geven) blijft wel lopen. Maar als ik gas geef doet ie eerst 30 sec niets dan gaat ie toeren maken hij ploft ook voordurend en als ik rijd schudt ie, heeft geen power meer en als die eenmaal warm is valt ie voordurend uit.
Dus mensen als iemand weet wat hier mis mee is.
HELP ME

Alvast bedankt

I AM Desperead Please HELP ME

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

vocht in de onsteking misschien, dat allemaal al een los en droog gemaakt, dat lijkt me een mogelijke verklaring.

Heb namelijk soortgelijke problemen gehad met een oude mazda die ook onder de kap schoongespoten was, zat flink wat water in de verdelerkap.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

idd vocht in de verdelerkap, of misschien een stekker losgespoten. Even alle stekkerverbindingen nalopen en schoonmaken met iets alcoholisch.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

motor problemen Please HELP ME

Post by Fettih »

ja dat is mischien een goede maar ik snap alleen niet waarom het probleem als maar erger wordt je zou toch denken dat als de auto warm is het vocht verdampt. Het wordt alleen maar erger???????
En wat is de bobine dan dacht dat daar de ontsteking in zat.

P.S. weet iemand waar de verdelerkap zit.

Thanks

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: motor problemen Please HELP ME

Post by Henk Bats »

Fettih wrote:...... weet iemand waar de verdelerkap zit.


Makkelijk te vinden je hebt de bougiekabels vervangen, aan ??n kant zit de bougie en aan de andere kant sluiten ze aan op de verdeler kap.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

AX 1.1i 1995

Post by Fettih »

....Makkelijk te vinden je hebt de bougiekabels vervangen, aan ??n kant zit de bougie en aan de andere kant sluiten ze aan op de verdeler kap....

Ja die heb ik ook vervangen en dat was dus de bombine :roll:
D'r komen 4 bougiekabels op uit en d'r komt ergens een stekkertje vandaan.
ik denk dat ik een elektriche ontstekking heb. :?:

Als iemand nog suggesties heeft?????????

HELP ME

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Er gaan 5 stekkers in, 4 gaan naar de bougies en 1tje inderdaad naar de bobine. Maar die kap met 5 aansluiting bedoelden ze. Had je die gehad?

(mocht je achter die kap en de rotor nog een broos plastic dingetje hebben zitten, gooi maar weg)
Kijk uit, een Cactussssss

Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

bougiekabels

Post by Fettih »

nee echt niet ik ben niet gek
toen ik mn bougiekabels heb vervangen kreeg ik een set van 4 kabels normaal moet je er 5 vervangen toch?
Citroen zij dat ik mn bobine moest vervangen en daar gaan dus 4 bougiekabels in en dr komt ergens een elektrisch kabeltje vandaan die dr dus heel anders uitziet.

Ik heb zelf weinig verstand van dat soort dingen

Maar ik wordt er helemaal leip van ik sta op het punt om die ax de sloot in te rijden :shock:

Ik ben al naar verschillende mensen met verstand van auto's gegaan en alles wat ze zeiden heeft niet geholpen.

Dus ik baal als een stekker

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Je hebt wel gekeken naar de volgorde op de verdelerkap? Als je recht op die 5 pinnentjes kijkt gaat de middelste altijd naar de bobine. Dan hou je er nog 4 over die zijn genummerd (1 t/m 4 :roll: ). Nummertje 1 is de gene die het dichtste bij de verdelerkap zit etc.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

NOG EEN KEER: AX 1.1i '95

Post by Fettih »

Ik heb het nog even na gevraagd, ik heb geen verdelerkap.
Mijn ax is uit 95 dus niet te vergelijken met de oudere versies.
Ik heb een elekronische ontstekking. Mn bougiekabels gaan van mn bougies naar mn BOBINE
en dus niet naar (normaal gesproken) de verdelerkap (want die is er niet).
En dr gaat vervolgens en stekker daar vandaan naar (waarschijnlijk) de Voeding/computer.

Wie O Wie weet hier iets meer dan mijn vanaf.

Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

Heeft niemand verstand van AXen

Post by Fettih »

Heeft niemand verstand van AXen
Ik zelf niet veel daarom hoopte ik eigenlijk op dit forum wijzer te worden.
Maar blijkbaar is dit probleem dus te ingewikkeld.

Ik heb nou in 3 weken tijd 500,- aan reperaties kapot gegooid op mn AX (tevergeefs).

Als ik m start is er in eerste instantie niks aan de hand loopt normaal en dan rijdt ik weg.
Het is niet zo als het hoort maar hij rijdt wel alleen met minder power als normaal.
Maar als die dan eenmaal warm is hapert, stottert en schud die als de mallen.
En niet te vergeten hij maakt rare geluiden (een soort plof uit de carbateur lijkt het)
En als ik afrem voor een stoplicht of scherpe bocht valt ie (*#%&* potverdriedubbelenogantoe) zomaar uit.

Je wordt er heeeeelemaal naar van.

Wie O Wie HELPT Mij Uit Deze Benarde Situatie

Als ik het probleem niet snel op kan lossen ben ik genoodzaakt om mn schatje om een boom te hangen.
[/list]

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Re: bougiekabels

Post by betterman »

Fettih wrote:nee echt niet ik ben niet gek
toen ik mn bougiekabels heb vervangen kreeg ik een set van 4 kabels normaal moet je er 5 vervangen toch?
Citroën zij dat ik mn bobine moest vervangen en daar gaan dus 4 bougiekabels in en dr komt ergens een elektrisch kabeltje vandaan die dr dus heel anders uitziet.

Ik heb zelf weinig verstand van dat soort dingen

Maar ik wordt er helemaal leip van ik sta op het punt om die AX de sloot in te rijden :shock:

Ik ben al naar verschillende mensen met verstand van auto's gegaan en alles wat ze zeiden heeft niet geholpen.

Dus ik baal als een stekker


Als jem de sloot in rijd word het vochtprobleem wellicht erger :P


Maar ff serieus, deze problemen zijn wel te verwachten als je de motor afspuit, ik heb ze namelijk ook gehad, maar het is een kwestie van uitsluiten.
Kijk onder de motorkap en zoek naar plekken waar water beter niet kan komen stekkers/luchtfilterhuis/carb/ontstekingshuis/etc..
lukt het dan nog niet rij je gewoon terug naar die garage, maak je ze uit voor prutsers en zorg je dat ze ff een stukje met je rijden of ff onder de kap kijken, de meeste monteurs werken wel mee.

Helaas kan ik je met je multipoint injectie motor niet verder op weg helpen, nooit eentje gehad dus weet ik er ook niets over, misschien....iemand?!?!

zoniet helpt schelden op de monteurs ook wel eens

suc6
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Betterman, het is geen multipoint maar een Bosch 3.0 als ik me niet vergis. Daar zit het allemaal ook ietsje anders.

Fettih, beetje geduld met ons hebben hoor... :)
Kijk uit, een Cactussssss

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

pcrodent wrote:Betterman, het is geen multipoint maar een Bosch 3.0 als ik me niet vergis. Daar zit het allemaal ook ietsje anders.

Fettih, beetje geduld met ons hebben hoor... :)


Dat zou goed kunnen, ik heb beide niet gehad....dus helaas.. :?
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

ontstekingsmodule misschien dan, zodra de boel warm word kan die ook op gaan spelen, als dat model tenminste zo'n module heeft.

Fettih
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: WedSep13, 2006 5:17:03 PM
Location: Muiden
Contact:

Nog bedankt allemaal tis opgelost

Post by Fettih »

Mensen ik ben dr uit :D :D :D :D Het is me gelukt.
Het waren toch de bougies ff goed afgesteld en alles schoongemaakt. En toen dr ingegooid.
Ik heb trouwen ook de computer gereset.
Nou ik wist niet wat ik meemakten hij reed weer als een zonnetje.
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Zo simpel ook ik op de raarst plekken gekeken. Ik had ze trouwens al vervangen maar dus niet afgesteld. Mischien kwam het ook door de computer.
Maar ja maakt nou niet meer uit hij rijdt weer.
Iedereen die gereageerd heeft nog bedankt.

"Roem wil zeggen, in een vette paal klimmen om er 50 euro uit te halen en er een broek bij bederven die 90 euro gekost heeft."

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

yoooo, man goed om te horen... suc6 verder met je AX
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Nog bedankt allemaal tis opgelost

Post by Henk Bats »

Fettih wrote:Mensen ik ben dr uit :D :D :D :D Het is me gelukt.


Zo zie je maar weer, de moed niet opgeven want dan blijkt maar weer dat je tot heel veel dingen in staat bent.

Trouwens nog gefeliciteerd met het succes, en bovendien het rijd ook veel lekkerder als je geen dure garage rekening hoeft te betalen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

en bovendien het rijd ook veel lekkerder als je geen dure garage rekening hoeft te betalen.


Henk.....Grote spijker boven op z'n KOP :)
Met andere woorden, ik ben het helemaal met je eens
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Post Reply