ax motor ombouwen voor ethanol
Moderators: denny, vtspower, webmasters
ax motor ombouwen voor ethanol
Beste ax liefhebbers,
Ik ben met een klasgenoot bezig voor ons profielwerkstuk. Wij willen een carb. motor ombouwen, zodat deze op alcohol kan rijden, (ethanol/methanol).
Ik zou graag wat informatie/tips willen hebben, over hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.
Ik hoor wel als iemand iets nuttigs heeft.
alvast bedankt
Jorrit
Ik ben met een klasgenoot bezig voor ons profielwerkstuk. Wij willen een carb. motor ombouwen, zodat deze op alcohol kan rijden, (ethanol/methanol).
Ik zou graag wat informatie/tips willen hebben, over hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.
Ik hoor wel als iemand iets nuttigs heeft.
alvast bedankt
Jorrit
Je kan ook ff gaan zoeken op de website van de TU Delft, hier wordt al een aantal jaar intensief onderzoek naar biobrandstoffen gedaan.
Wellicht kan je contact opnemen met de betreffende vakgroep.
Bij het eendeei in r'dam zuid bouwen ze dat ook regelmatig bij eenden in.
Of je importeert een auto uit Brazilie
Wellicht kan je contact opnemen met de betreffende vakgroep.
Bij het eendeei in r'dam zuid bouwen ze dat ook regelmatig bij eenden in.
Of je importeert een auto uit Brazilie
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Waarom ethanol??
je moet veeel meer brandstof verdampen verhouding is 1:6,5 het is minder vluchtig en valt dus makkelijker uit de luchtstroom.
mischien is dit te doen met dubbele carbs en erg grote sproeiers?
door de grote hoeveelheid brandstof heb je ook sterkere vonkjes nodig.
het verbrand wat trager dus je zult de ontsteking wat moeten vervroegen.
Het is nog erg duur ook...
voordelen zijn dus:
hoog oktaan getal (RON 108-115)
goed voor het milieu? (dan zul je t iig moeten injecteren)
Je kan t zelf stoken thuis van suikerbieten?
Suc6 in iedergeval
je moet veeel meer brandstof verdampen verhouding is 1:6,5 het is minder vluchtig en valt dus makkelijker uit de luchtstroom.
mischien is dit te doen met dubbele carbs en erg grote sproeiers?
door de grote hoeveelheid brandstof heb je ook sterkere vonkjes nodig.
het verbrand wat trager dus je zult de ontsteking wat moeten vervroegen.
Het is nog erg duur ook...
voordelen zijn dus:
hoog oktaan getal (RON 108-115)
goed voor het milieu? (dan zul je t iig moeten injecteren)
Je kan t zelf stoken thuis van suikerbieten?
Suc6 in iedergeval
Wel leuk om te doen, ben wel benieuwd of t gaat lukken.
Ik zou in ieder geval de mechaniche benzine pomp van het blok slopen (levert nooit voldoende) en dan eens gaan kijken hoeveel Ethanol ean en GTI pomp verpompt bij een bar. (volgens mij dus of een injectie tank er onder schroeven en daar de grote pomp inzetten of een andere (bijv MI16) externe pomp erop) Dan kan je ook uit een jerrycan werken.
Dan kijken hoe grote sproeiers er voor de Solex te krijgen zijn, mischien kan een van de carb specialisten hier op t forum meer over zeggen.
Als het mengsel theoretisch goed is moet je bougies een of twee stapje kouder nemen en je ontsteking wat vervroegen. (ethanol brand langzamer namelijk).
Ook lijkt mij het slim om te kijken hoe de staat is van je verdelerkap/ bougiekabels, door het rijke mengsel heb is het mengsel in de verbrandingskamer minder geleidend.
Ben benieuwd of jullie t project gaan doen en hoe t slaagt.
ps. de onderbouwing omdat we t bedacht hebben, zal op school niet echt gewaardeerd worden denk ik
Ik zou in ieder geval de mechaniche benzine pomp van het blok slopen (levert nooit voldoende) en dan eens gaan kijken hoeveel Ethanol ean en GTI pomp verpompt bij een bar. (volgens mij dus of een injectie tank er onder schroeven en daar de grote pomp inzetten of een andere (bijv MI16) externe pomp erop) Dan kan je ook uit een jerrycan werken.
Dan kijken hoe grote sproeiers er voor de Solex te krijgen zijn, mischien kan een van de carb specialisten hier op t forum meer over zeggen.
Als het mengsel theoretisch goed is moet je bougies een of twee stapje kouder nemen en je ontsteking wat vervroegen. (ethanol brand langzamer namelijk).
Ook lijkt mij het slim om te kijken hoe de staat is van je verdelerkap/ bougiekabels, door het rijke mengsel heb is het mengsel in de verbrandingskamer minder geleidend.
Ben benieuwd of jullie t project gaan doen en hoe t slaagt.
ps. de onderbouwing omdat we t bedacht hebben, zal op school niet echt gewaardeerd worden denk ik
Beste mensen,
Eindelijk weer eens een update in mijn ethanolproject, check ff mijn site http://www.ethanol.nl.tt.
Graag reactie , commentaar verbeteringen zijn allemaal welkom.
Groeten
Jorrit
Eindelijk weer eens een update in mijn ethanolproject, check ff mijn site http://www.ethanol.nl.tt.
Graag reactie , commentaar verbeteringen zijn allemaal welkom.
Groeten
Jorrit
Citroën AX GT '90 & Citroën Saxo 1.4 SX Tropical 5-deurs