Ik heb zojuist m'n dynamo vervangen nadat de witte bolide gestrand was met een schijnbaar lege accu.
Toen ik 'm aan de praat had een stukje mee gereden, alles leek okee, maar als ik heel veel gadgets aanzette zakte m'n voltmeter toch vervaarlijk richting de 12.5 Volt.
Ik heb talloze malen op het forum gelezen dat het 13.8-14.5 Volt moet zijn. De dynamo zou goed moeten zijn. Op de dynamo aangesloten zijn 1 groot snoer en 1 stekkertje. Het stekkertje zag er wat gammel uit. Zou die de oorzaak van de malaise kunnen zijn?
Wat is eigenlijk de functie van dat stekkertje?
Laadstroomvraagje...
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Laadstroomvraagje...
Kijk uit, een Cactussssss
Nice! Het viel me nu trouwens op dat de netspanning omhoog gaat als ik niet stilsta (lees: ga rijden). Logisch eigenlijk. Anders gaat ie de motor om meer toeren vragen bij het stilstaan, dan zit je niet echt relaxed in de auto. Radio aan 250 toeren erbij
Maargoed, alles lijkt het te doen, ik heb 'm inmiddels alweer 3x gestart en ben geen enkel probleem tegengekomen. Het stekkertje heb ik trouwens ook maar vervangen.
Maargoed, alles lijkt het te doen, ik heb 'm inmiddels alweer 3x gestart en ben geen enkel probleem tegengekomen. Het stekkertje heb ik trouwens ook maar vervangen.