dash omzetten van type 1 naar type 2
Moderator: webmasters
-
- Moeder Overste
- Posts: 2176
- Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
- Location: Beekbergen/axclubforum
dash omzetten van type 1 naar type 2
Wat moet ik allemaal aanpassen?
Dash heb ik liggen, kabelboom van type 2 van dash naar motorruimte heb ik liggen.
Wie heeft er handige tips voor mij???
Groeten Cindy
Dash heb ik liggen, kabelboom van type 2 van dash naar motorruimte heb ik liggen.
Wie heeft er handige tips voor mij???
Groeten Cindy
Nou, echt plug and play is het niet, ben er nu ook mee bezig.
- Het type 2 dash lijkt smaller en dus niet helemaal goed aan te sluiten aan de zijkanten.
- De bevestigingspunten in het schutbord vallen precies in de luchtgaten van het type 1 dash.
- Dash sluit niet lekker aan op de verwarming.
- Bediening knipperlichten en ruitenwisser zit geheel anders gemonteerd.
- Kmtellerkabel is te kort.
Dit zijn te de problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Maar jij hebt in ieder geval al een andere kabelboom, dat scheelt ook al flink.
- Het type 2 dash lijkt smaller en dus niet helemaal goed aan te sluiten aan de zijkanten.
- De bevestigingspunten in het schutbord vallen precies in de luchtgaten van het type 1 dash.
- Dash sluit niet lekker aan op de verwarming.
- Bediening knipperlichten en ruitenwisser zit geheel anders gemonteerd.
- Kmtellerkabel is te kort.
Dit zijn te de problemen die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Maar jij hebt in ieder geval al een andere kabelboom, dat scheelt ook al flink.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Er bestaat een how to van Geert, maar die klopt niet echt bij mij.
Daarin is het zo ongeveer plug and play, 2 bevestigingspunten boven de kachel boren, type 1 tellers in het type 2 tellerhuis bouwen en de 'stokjes' voor de knipperlichten overzetten op de type 1 module.
Daarin is het zo ongeveer plug and play, 2 bevestigingspunten boven de kachel boren, type 1 tellers in het type 2 tellerhuis bouwen en de 'stokjes' voor de knipperlichten overzetten op de type 1 module.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
@browny: dat ga ik ook maar eens doen
@Citrosanfan: Als je een type 2 kabelboom wilt gebruiken moet je ook een type 2 kachelhuis regelen, of de bekabeling ervan aanpassen. En verder moet je de bevestiging van knipperlicht en wisser 'stokjes' aanpassen. De aansluitingen voor mistachterlicht, achterruitverwarming, gevarenlicht en aansteker komen overeen.

@Citrosanfan: Als je een type 2 kabelboom wilt gebruiken moet je ook een type 2 kachelhuis regelen, of de bekabeling ervan aanpassen. En verder moet je de bevestiging van knipperlicht en wisser 'stokjes' aanpassen. De aansluitingen voor mistachterlicht, achterruitverwarming, gevarenlicht en aansteker komen overeen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
Mijne idd wel, maar ik heb wel een carb, weet niet of dat nog wat uitmaakt?IceByte wrote:Ik denk ook dat de stekkers op het blok anders zijn, maar ik kan me vergissen, mijn 93'er heeft een enkele ronde stekker, bij mijn weten hebben de type1 AX'en een aantal losse stekkers zitten.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
Je zou als je het helemaal over wil zetten een type 2 stuurkolom moeten pakken. Hoe ik het oplos weet ik nog niet, kan er ook wel een plaat op lassen waar die hendels dan op kunnen. Of als het plug en play is die kolom overzetten.Citrosanfan wrote:Heb ik zelf ook nog, maar iig bedankt voor het aanbod!Drake wrote:handels heb ik eventueel nog wel liggen.
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05
De type 1 hendels zitten op 'horizontale' platen bevestigd en de type 2 hendels zitten op een ronde schijf bevestigd.
Dan is het misschien makkelijker om die 'horizontale' platen eraf te flexen en er een ronde schijf op te zetten.
Ik ga proberen of ik het stukkie ijzer wat aan de onderkant van de type 1 hendelblokken zit kan overzetten op de type 2 blokken.
Dan is het misschien makkelijker om die 'horizontale' platen eraf te flexen en er een ronde schijf op te zetten.
Ik ga proberen of ik het stukkie ijzer wat aan de onderkant van de type 1 hendelblokken zit kan overzetten op de type 2 blokken.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...