andere carb?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
tank_driver
AX Master
AX Master

andere carb?

Post by tank_driver »

ik vroeg me af of er mensen zijn die het wel eens geprobeert hebben om er een andere carb op hun 1.4 blok te schroeven, nou welke past er en van welke kun je meer vermogen verwachten? :roll:

gr tanky
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Dat wil ik ook wel weten....
Nu die discussie ook in m'n wie=wie is begonnen.

Persoonlijk zou ik dan ook wel willen weten waar ik in nederland voor de AX aangepaste sport-motordelen zou kunnen krijgen.
Heb gisteren via de Biesheuvel website eens geklikt op de link naar het engelse bedrijf dat via Biesheuvel nokkenassen etc. levert.
Die hebben dus gewoon een complete race-kit voor de AX GT in hun assortiment, met andere nokkenas en nog wat klep-gerelateerde dingen.

Maar dubbele webers op een AX is een leuk begin....
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Er staat ergens anders een discussie over webers en solexen. webers schijnen onder de verkeerde hoek in te spuiten waardoor er een verkeerde verbranding ontstaat. Met solexen kun je het meeste resultaat halen en ja deze zijn zeldzaam, net als de kop waarop ze passen :wink:

klik hier voor ander carb. topic
Freude am Fahren.

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ja ja oke maar wat ik bedoel is of er ook andere carbs op de GT kunnen van een ander auto merk die een grotere inspuiting hebben. ik heb wel eens een fabeltje gehoord van een bx carb
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

tank_driver wrote:ja ja oke maar wat ik bedoel is of er ook andere carbs op de GT kunnen van een ander auto merk die een grotere inspuiting hebben. ik heb wel eens een fabeltje gehoord van een bx carb

Die zullen er ongetwijfeld zijn. Het grote probleem is een inlaatspruitstuk. Theoretisch gezien kun je er iedere carb. opzetten die bestaat. Met de ene zal hij uiteraard beter lopen als de andere, maar het probleem blijft dat je een passend inlaatspruitstuk zult moeten maken.

AXjes waren vroeger niet echt gewilde objecten om te tunen en dus is er gewoon weinig rotzooi voor gemaakt omdat de producent er niet van zou kunnen leven. Voor bijvoorbeeld Opel Kadettjes zijn er alle mogelijke inlaten te krijgen.
Freude am Fahren.

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

is een breder benzine sproeier dan een verbetering in de gewoon Solex van een GT ?

Met de K&N luchtfilter komt er zoiets mee voor de lucht, maar op internet heb ik ook een hele gamma benzine sproeier gezien, wat nu ? :oops:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by arnie »

Speederdd wrote:is een breder benzine sproeier dan een verbetering in de gewoon Solex van een GT ?

Met de K&N luchtfilter komt er zoiets mee voor de lucht, maar op internet heb ik ook een hele gamma benzine sproeier gezien, wat nu ? :oops:

Door te pielen met sproeiers zou je idd nog iet wat meer vermogen eruit kunnen halen. In de cup-AXen schijnen grotere sproeiers in de carb. te hebben gezeten

Zo'n filter scheelt trouwens echt geen 5-8 pk hoor. Dat geloof ik echt niet, dan had Citroën vanuit de fabriek wel zo'n filter geinstalleerd.
Freude am Fahren.

katuut
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by katuut »

zag dit nog op speurders staan:

http://www.speurders.nl/autosonderdelen ... 3056.23.99

bij mijn mazda gaf een open luchtfilter ( lag haast onder de auto voor koude lucht) 6 pk meer ( gemeten)
blaffende woofers bijten niet ;-)

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

master-arnie wrote:
Speederdd wrote:is een breder benzine sproeier dan een verbetering in de gewoon Solex van een GT ?

Door te pielen met sproeiers zou je idd nog iet wat meer vermogen eruit kunnen halen. In de cup-AXen schijnen grotere sproeiers in de carb. te hebben gezeten

Zo'n filter scheelt trouwens echt geen 5-8 pk hoor. Dat geloof ik echt niet, dan had Citroën vanuit de fabriek wel zo'n filter geinstalleerd.

dat het 5->8 pk meer levert weet ik ook niet, ik had alleen maar de doc gescand. Als het maar ietskes beter draaid, met een mooi lawaai en de look die erbij past .... ben ik al gelukkig.

Stilletjes in mijn hoofd ben ik toch aan het dromen aan die 5-8 pks meer

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

katuut wrote:Speurders

die speurders links kunnen beter wat ingekort worden, maakt het forum nogal onleesbaar :)

quoute mijn bericht even dan kun je zien wat ik nog uit die link het verwijderd :)

Groetjes,

Michel

Post Reply