Ben weer is lekker bezig geweest rvs remslangen rondom, hoofdremcilinder van een ax gti en ferodo dot 5,1 remvloeistof in/op me ax.
Nu doet het volgende zich voor;
Met ontluchten ging alles goed druk op het pedaal na pompen enzo, goede volgorde, geen luchtbellen kwamen er meer uit heb er maar een laagje van 4 cm (appelmoespot) uitgehaald. Nu kan ik het pedaal tot een klein stukje tot de bodem helemaal intrappen voor dat er remdruk is.
Als ik ga pompen komt die druk wel weer en word het pedaal echt keihard. Als ik ga pompen als de auto stationair draait begint ie moeilijk te lopen gaat ie lager stationair lopen stop ik met pompen schiet ie weer omhoog in toeren. Echt heel vaag
Wat kan dit toch zijn!!!?
remprobleem(pje)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
remprobleem(pje)
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Ik neem aan dat jouw ax een rembekrachtiger heeft. deze werkt op vacuum en dit wordt via jouw inlaatspruitstuk gehaald dmv onderdruk. als de motor stationair loopt is er weinig onderdruk waardoor de motor dan lager in toeren schiet als jij je rempedaal intrapt. En als je rijdt (meer toeren) heb je daar geen last meer van vanwege de hogere onderdruk in je inlaatspruitstuk. Dit is volgenmij wel redelijk normaal voor een benzinemotor.
Een dieselmotor daar in tegen heeft een aparte vacuumpomp waardoor je er vrij weinig van merkt. (misschien de nieuwere benzinemotoren ook maar daar ben ik niet zo in thuis)
Maar zolang je remmen gewoon functioneren moet je er niet veel over gaan piekeren.
Djoeri
Een dieselmotor daar in tegen heeft een aparte vacuumpomp waardoor je er vrij weinig van merkt. (misschien de nieuwere benzinemotoren ook maar daar ben ik niet zo in thuis)
Maar zolang je remmen gewoon functioneren moet je er niet veel over gaan piekeren.
Djoeri
Djoeri wrote:Ik neem aan dat jouw AX een rembekrachtiger heeft. deze werkt op vacuum en dit wordt via jouw inlaatspruitstuk gehaald dmv onderdruk. als de motor stationair loopt is er weinig onderdruk waardoor de motor dan lager in toeren schiet als jij je rempedaal intrapt. En als je rijdt (meer toeren) heb je daar geen last meer van vanwege de hogere onderdruk in je inlaatspruitstuk. Dit is volgenmij wel redelijk normaal voor een benzinemotor.
Maar zolang je remmen gewoon functioneren moet je er niet veel over gaan piekeren.
Djoeri
Dat van die rembekrachtiger klopt heb daarop die slang ook nieuwe slangenklemmen gedaan. Alleen de remmen functioneren niet geweldig verre van dat, werken nog slechter dan eerst! Ga van de week nog is ontluchten kijken of dat wil helpen.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Rooney wrote:Djoeri wrote:Ik neem aan dat jouw AX een rembekrachtiger heeft. deze werkt op vacuum en dit wordt via jouw inlaatspruitstuk gehaald dmv onderdruk. als de motor stationair loopt is er weinig onderdruk waardoor de motor dan lager in toeren schiet als jij je rempedaal intrapt. En als je rijdt (meer toeren) heb je daar geen last meer van vanwege de hogere onderdruk in je inlaatspruitstuk. Dit is volgenmij wel redelijk normaal voor een benzinemotor.
Maar zolang je remmen gewoon functioneren moet je er niet veel over gaan piekeren.
Djoeri
Dat van die rembekrachtiger klopt heb daarop die slang ook nieuwe slangenklemmen gedaan. Alleen de remmen functioneren niet geweldig verre van dat, werken nog slechter dan eerst! Ga van de week nog is ontluchten kijken of dat wil helpen.
Wat zich ook voordoet is als de auto atationair loopt de auto ronduit belabberd begint te lopen! Net alsof je je motor afspuit met een hogedrukspuit en daarna de auto wil starten (water in de motor). Hij begint dus echt raar te lopen!
Daarbij komt ook nog is dan zodra je door middel van pompen druk op het pedaal kweekt, en je de auto start, ineens het pedaal volledig wegzakt!
Al met al weer lekker onlogisch!
Sander wrote:Ik gok op een lekke rembekrachtiger in combinatie met lucht ergens in het systeem.
Lijkt me sterk dat het de rembekrachtiger is omdat ie het een ruime week geleden voordat we aan de klus begonnen het nog gewoon wel deed, remde wel wat sponzig. En een hoofdremcilinder kan je toch maar op 1 manier monteren je kan hem er toch niet fout opzetten?
Het zou dan meest voor de handliggend het ontluchten zijn, van de week maar is kijken wat ie dan doet.
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Hoofdremcilinder en rembekrachtiger zijn 2 aparte dingen he. Maar aangezien het motortoerental verandert als je remt gok ik op een lekke bekrachtiger. Dan zuigt de motor valse lucht aan op het moment dat je de rem intrapt. De hoofdremcilinder kan je maar op 1 manier monteren. Let er wel op dat je alle leidingen goed aansluit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Het is gelukt Ze remt nu super. Het was inderdaad gewoon een kwestie van ontluchten. We zijn een uur bezig geweest kwam nog allemaal troep en lucht uit.
Bedankt voor alle tips!!!
Ohja Ben86 ook bedankt je zal wel een lame poot hebben
Bedankt voor alle tips!!!
Ohja Ben86 ook bedankt je zal wel een lame poot hebben
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10