AX heeft deze week een dwarse bui.
En ik bedoel niet de speelse onderstelkwaliteiten.
Stuurkogel eruit geperst, nieuwe erin, as verwisseld, alles gemonteerd, degelijk laten uitlijnen, fluitend weer naar huis, tijd voor een testrun.
Helaas, hij choked nog steeds bij volgas.
Auto geparkeerd, stoom onder de kap uit?!
Kap open, hij gooit de koelvloeistof eruit bij de vuldop op de radiator. Vreemd, hij staat te spugen terwijl ie toch nog onder de temperatuur zit waarbij de ventilator aanslaat.
Vloeistof bijgevuld, verder gereden met kachel vol aan. Temperatuur stabiel rond een graad of 80. Kachel uit, paar graden hoger, wel stabiel.
Geparkeerd, motor laten draaien, net voor de 100 graden slaat de fan aan. Hij gooit er nu niks meer uit. Het blijft wel lang pruttelen nadat ik de motor heb afgezet. Is dat nu omdat er te weinig vloeistof in zit? Lijkt me niet, want zelfs zonder kachel bleef ie op temperatuur.
Maar ik rij al twee weken met de AX, en ik heb hem al veel harder op zijn staart getrapt dan vandaag. Dus als ie te vol zat of zo had ie al veel eerder vloeistof moeten lozen.
Enige wat ik zo snel kan verzinnen is dat de tempsensor die de ventilaror schakelt mottig is. Even zien of ik er morgen een kan vinden die vroeger schakelt.
Iemand nog andere tips?
Heb al even gezocht op het forum, maar ik kan zo 1-2-3 niks vinden.
Koeling, wat kan dit zijn?
Moderators: denny, vtspower, webmasters