Schuur- en lakvragen
Moderator: webmasters
heb een vraagje. Ik heb een aantal topics doorgelezen over schuren, en ik las ook ergens dat als je de textuur weg wilt schuren, dus glad maken, dat er dan gaatjes in komen... wat is nu het beste, gewoon glad schuren op met plamuur opspuiten? met plamuur dan lijkt me dat de lak niet meer goed hecht...
en waarom moet je een roterende schuurmachine hebben en geen vlakke schuurmachine? ik heb namelijk alleen maar vlak schuurmachientje...
groetjes Sander
en waarom moet je een roterende schuurmachine hebben en geen vlakke schuurmachine? ik heb namelijk alleen maar vlak schuurmachientje...
groetjes Sander
Met spuitplamuur vul je de structuur vol, en heb je veel minder schuurwerk, en kans op gaatjes.. De lak hecht er prima aan, mist je wel eerst grondlak spuit.
Met een vlakschuurmachine ( mooi woord voor galgje ) schuur je er "banen" in, die je door de lak gaat zien.
Met een vlakschuurmachine ( mooi woord voor galgje ) schuur je er "banen" in, die je door de lak gaat zien.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Ik ga morgen m'n verf en de rest van de troep bestellen, om de achterklep en achterbumper te gaan spuiten, is het toegestaan om zonder bumper rond te rijden? en is zo'n schuurmachientje met een driehoekig schuurpapiertje (b&d mouse ofzo) ook goed genoeg? heb verder ook alleen maar een vlakschuurmachine (ook leuk voor scrabble).
Live fast, Die Young
pcrodent wrote
Kentekenplaat zit niet aan je bumper, maar aan je achterklep
Verder klopt het wel dat ze soms moeilijk doen over scherpe (hete=uitlaat) onbeschermde delen.Maar mocht je aangehouden worden, vraag dan es hoe het zit met al die fietsendragers, das leuk als je als motorrijder daar achterop rijdt...
Zonder bumper rijden mag niet ivm ontbreken kentekenplaat en, belangrijker, uitstekende (scherpe) delen. Als ze het zien ga je geheid van de weg gehaald worden dus niet eens proberen!
Kentekenplaat zit niet aan je bumper, maar aan je achterklep
Verder klopt het wel dat ze soms moeilijk doen over scherpe (hete=uitlaat) onbeschermde delen.Maar mocht je aangehouden worden, vraag dan es hoe het zit met al die fietsendragers, das leuk als je als motorrijder daar achterop rijdt...
AX Spot
ga denk ik gewoon aan de slag met een gewoon (ouderwets) schuurmachientje, de moeilijke hoekjes moeten dan maar met de hand, kom alleen net bij de "speciaalzaak" vandaan en daar konden ze van mijn kleur alleen de lakstift bestellen.. grmph.
dus vd week even langs de echte verfhandel en kijken of ze er daar een hebben, want de primer moet 15 min voor het verven, toch?
hoe lang moet die lak ongeveer drogen?
half uurtje? dag? 3 dagen? (doe dit soort shit voor het eerst, vandaar..)
dus vd week even langs de echte verfhandel en kijken of ze er daar een hebben, want de primer moet 15 min voor het verven, toch?
hoe lang moet die lak ongeveer drogen?
half uurtje? dag? 3 dagen? (doe dit soort shit voor het eerst, vandaar..)
Live fast, Die Young
Ik had hetzelfde bij mijn kleurcode:alleen lakstift verkrijgbaar. De dealer kan elke kleur mbv kleurcode wel bestellen. Ik kreeg een pakketje van twee kleine spuitbusjes, een op kleur en een met blanke lak voor 14,13 euro. Ter indicatie qua hoeveelheid: met een zo'n spuitbusje kun je net geen spoilertje spuiten...
AX Spot
Je kan ook bussen Motip halen in jouw autokleur! Resultaat is net zo goed, en je ben met 1 bus primer, 2 bussen motip kleurlak en een bus blanke lak klaar denk
Vergeet vooral de plasticprimer niet!
Heb ik ook nog 'n vraagje voor de kenners:
De ax bumpers zijn gemaakt van <PE>. Op 'n busje motip plasticprimer staat dat 't geschikt is voor alle plastieken behalve.. jaja, Polyethyleen (en dat is PE geloof ik). Nu neem ik aan dat je 't wel kan gebruiken daarvoor, maar dat de hechting een stuk minder is?
De ax bumpers zijn gemaakt van <PE>. Op 'n busje motip plasticprimer staat dat 't geschikt is voor alle plastieken behalve.. jaja, Polyethyleen (en dat is PE geloof ik). Nu neem ik aan dat je 't wel kan gebruiken daarvoor, maar dat de hechting een stuk minder is?
Glenn@nl wrote:Je kan ook bussen Motip halen in jouw autokleur! Resultaat is net zo goed, en je ben met 1 bus primer, 2 bussen motip kleurlak en een bus blanke lak klaar denk
De AX bumpers zijn gemaakt van <PE>. Op 'n busje motip plasticprimer staat dat 't geschikt is voor alle plastieken behalve.. jaja, Polyethyleen (en dat is PE geloof ik). Nu neem ik aan dat je 't wel kan gebruiken daarvoor, maar dat de hechting een stuk minder is?
Het kan verklaren waarop het op mijn bumper een en al ellende is tot nu toe.
PE is inderdaad polyethyleen.
Kijk uit, een Cactussssss
motip heeft in mijn kleur alleen de nagellak-verpakking, helemaal bagger dus, maar mischien bij de gewone verfhandel, die kunnen gewoon mengen, voor ong. 15 euro per normale bus.
maar vooral met dit weer de laatste tijd is het voor mij half onmogelijk om te spuiten dus heb me op het omruilen gericht, spuiten vd bumper wil ik wel nog proberen, die is toch al roze
maar vooral met dit weer de laatste tijd is het voor mij half onmogelijk om te spuiten dus heb me op het omruilen gericht, spuiten vd bumper wil ik wel nog proberen, die is toch al roze
Live fast, Die Young