Het begint weer te kriebelen...
Moderator: webmasters
Het begint weer te kriebelen...
AX liefhebbers,
Zoals je kan zien sta ik al enige tijd geregistreerd bij dit forum en de AX Club zelf. Zo heb ik het in de begin jaren zien groeien tot een gezellig club. Helaas is mijn AXje overleden in juli 2004. Ik had een mooie rode 5 deurs 14 TZS uit 1988 met nog geen ton op de teller.
Na de AX kwam er een Mitsubishi Colt uit 1991 op zich een leuke auto en ik rij er nu al twee jaar in zonder problemen, maar ook zonder groot plezier. Het is toch maar een saai vervoermiddel.
Nu krijg ik de kans om weer in een AX te stappen
Het is een AX 14 TZX (5 deurs) uit 1992 met 175.000 km op de teller en de kleur zwart.
Ziet er op het eerste oog aardig uit met alleen wat roest rond de voorruit en een beetje roest op het rechter achter scherm (bij de aansluiting met de achter deur).
Het enige probleem is dat de uitlaat kapot is en dat verder niet weet wat de staat van de auto is. Wel zit er nog een APK op tot april en moet de distributieriem binnenkort vervangen worden.
Wat is nou wijsheid? Mijn onverwoestbare maar saai Colt verkopen en de sprong in het diepe wagen en in een AX gaan rijden met wat meer plezier.
Hoe denken jullie er over??
AX lover
Zoals je kan zien sta ik al enige tijd geregistreerd bij dit forum en de AX Club zelf. Zo heb ik het in de begin jaren zien groeien tot een gezellig club. Helaas is mijn AXje overleden in juli 2004. Ik had een mooie rode 5 deurs 14 TZS uit 1988 met nog geen ton op de teller.
Na de AX kwam er een Mitsubishi Colt uit 1991 op zich een leuke auto en ik rij er nu al twee jaar in zonder problemen, maar ook zonder groot plezier. Het is toch maar een saai vervoermiddel.
Nu krijg ik de kans om weer in een AX te stappen
Het is een AX 14 TZX (5 deurs) uit 1992 met 175.000 km op de teller en de kleur zwart.
Ziet er op het eerste oog aardig uit met alleen wat roest rond de voorruit en een beetje roest op het rechter achter scherm (bij de aansluiting met de achter deur).
Het enige probleem is dat de uitlaat kapot is en dat verder niet weet wat de staat van de auto is. Wel zit er nog een APK op tot april en moet de distributieriem binnenkort vervangen worden.
Wat is nou wijsheid? Mijn onverwoestbare maar saai Colt verkopen en de sprong in het diepe wagen en in een AX gaan rijden met wat meer plezier.
Hoe denken jullie er over??
AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Drake wrote:raar van de roest, meestal hebben deze daar weinig tot geen last van op de genoemde punten.
mits de prijs laag is zou ik het opzich wel doen.
Onder het rubber van de voorruit is het bij de oudere types 88-90 vaak prijs hoor. Had mijn grijze GT carb. ook. En heb bij verschillende 5-deurs versies ook roest op de achterschermen gezien.
Freude am Fahren.
Deze plek roest komt me bekend voor, het was de doodsoorzaak van m'n sloper
Kijk voor de zekerheid ff vanuit je kofferbak onder de plasticjes waar je hoedenplank op ligt. Daaronder ff al het metaal nakijken. Want bij die sloper bleek - tijdens het slopen - dat daar de boel ook helemaal rot was...
Kijk voor de zekerheid ff vanuit je kofferbak onder de plasticjes waar je hoedenplank op ligt. Daaronder ff al het metaal nakijken. Want bij die sloper bleek - tijdens het slopen - dat daar de boel ook helemaal rot was...
Kijk uit, een Cactussssss
Drake wrote:ja bij type1 idd, maar bij een type2 komt dit nooit voor.
De auto waarbij ik die roestplek binnenin vond had op de buitenkant een roestplek op dezelfde plaats als de auto op de foto's van AX lover. Het lijkt me niet ondenkbeeldig dat twee rotte plekken die zo dicht bij elkaar zitten met elkaar in verband staan. Dus type 2 of niet, ik zou die plek alsnog even nakijken. Better safe than sorry...
Kijk uit, een Cactussssss
@pcrodent,
Er is bij de roestplek wel een beschadiging aan de buitenkant te zien. Zo is bijvoorbeeld de sierlijst een beetje los en gekrult, net alsof de auto daar ergens langs is geschaafd. Maar zo op het eerste oog lijkt het allemaal wel mee te vallen.
AX lover
Er is bij de roestplek wel een beschadiging aan de buitenkant te zien. Zo is bijvoorbeeld de sierlijst een beetje los en gekrult, net alsof de auto daar ergens langs is geschaafd. Maar zo op het eerste oog lijkt het allemaal wel mee te vallen.
AX lover
2001- juli 2004: AX 14 TZS 5-deurs (rood), 1988