Joost (AX 11 FI, 2CV6, Honda CB900)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gaaf!
Hoezo AX knutselen is verslavend?! ;)

Volgens mij heb ik deze wel's zien rijden in Delft.
Er is wel aardig aan gehobbyd, het logo zie je toch ook niet zo vaak op die plek zitten.
En zeldzaam, een plaisirbumpert met mistlampen!
Als de mistlampen toch niet aangesloten gaan worden... ;)
Heb ik wel wat racegaas voor je.

Succes ermee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Update: ik heb zojuist gewonnen van de remtrommel die mijn vervangende handremkabel gegijzeld had :twisted:. Hopen dat de trommel op de auto zelf makkelijker los gaat...
Kijk uit, een Cactussssss

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Leuk man! Zeker al kadootje ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het probleem van de knipperlichten kan een zwakke accu zijn!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

gaaf man :D

zeker zonder die witte strepen... :roll:
carbu'tje blijft gaaf rijden hoor.. zeker met zo'n stuur en dan zonder stabi.. echt het heerlijke citroen gevoel... beetje eendenrijen..
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Eindelijk wat goed nieuws:
- De achteras zit eronder
- Remmen ontluchten is zowaar gelukt (ondanks tegenstribbelende nippels)
- Handremkabels zitten vast (het stellen heb ik even uitgesteld :P)
- Er zitten weer wielen onder en het interieur zit er weer in (m.a.w. hij lijkt weer op een auto en die armoedig staande steentjes konder eronder vandaan). Het interieur is schoongemaakt.
- Storing knipperlicht verholpen ("nieuw" stekkertje erop)
- De uitlaat zit er weer onder (maar hij lekt nog wel; wordt aan gewerkt)

En - ondanks het bovenstaande punt - het leukste:
- Hij startte na een maand stilstaan gewoon in 1x (en toen kwam er rook onder vandaan uit de niet-zo-gasdichte uitlaat maar toch!)

Dus wat er nog te doen is:
- Massaprobleempje fixen
- Uitlaat gasdicht maken
- Handrem stellen
- Remleidingen insmeren met anti-roest-zooi (Owatrol ofzo)
- En dan hopen dat ie door de APK komt
- De buitenkant mooi maken
- En weggeven! :P

Dus morgen nog even knutselen, en dan maak ik gelijk wat foto's.
Kijk uit, een Cactussssss

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

leuk weer een update te zien van je nogal omvangrijke klus! We komen binnenkort wel ff kijken! Ben benieuwd!
Maar je hebt al weer aardig wat dingen voor elkaar gekregen!! Netjes hoor!

hoe is het met je vissen?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

De vissen maken het uitstekend en ze hebben tot nu toe met succes de inmiddels teruggekeerde maanvis ontlopen. ;)

De AX le cadeau maakt het voor de verandering ook weer prima: vandaag ruitensproeierslangetjes opnieuw vastgemaakt want die waren gammel, een benzineslang met een scheurtje vervangen (gelukkig zag ik die nog zitten v??r de APK) en een scheurtje in de buitenkabel v/d handrem afgeplakt. Toen ik bezig was met die benzineslang gelijk het membraanhuis even schoongemaakt t.h.v. de carterontluchtingsslang en toen het autootje weer gestart. Liep als een zonnetje en de uitlaat (b)leek niet meer te lekken. De verzekering is inmiddels geregeld dus morgen een proefritje: spannend!

Te doen: elektrisch systeem, handrem stellen, remleidingen owatrollen. En wat ik tijdens het ritje nog ontdek.
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Soms zou je zo'n stuk blik toch.... #&*$

Ik wil een proefritje. Eerst even in de tuin stationair draaien, kijken of er iets engs gebeurt. Veel rook uit de uitlaat. Gungummen. Nog steeds rook, dit keer bij de motor. Dus ik vandaag uitlaatpakkingen nakijken daar, alles weer vastmaken, dingetjes stukmaken, je weet wel, gewoon lekker sleutelen :mad:
Nu met "nieuwe" pakkingen (die rotdingen zijn natuurlijk nergens te krijgen) ertussen nog steeds lekken. Straks aandraaien en nog een keer starten maar ik word toch knap wanhopig van dat omhooggevallen beschuitblik :twisted:
Kijk uit, een Cactussssss

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik twijfel of het een lek is of iets dat aan het verbranden is.

Net proefritje gedaan. Linksachter loopt iets aan bij veren en rechtsafslaan, ik denk de (brede) band (hoewel de vorige eigenaar zelfde breedte had) en misschien dat de remleiding soms meeveert en iets ramt. Even nakijken dus.

Remmen lijkt ie wel goed te doen, hoewel beetje slap pedaalgevoel. Misschien nog een keertje ontluchten voor de zekerheid?

Zwaar motorgeluid. Misschien iets aan het verbranden ?n iets lek?
Kijk uit, een Cactussssss

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Het zit toch ook wel lekker tegen!

Succes!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Vandaag goed nieuws en slecht nieuws.

Goed:
- De uitlaat rookt niet meer op plaatsen waar het niet hoort. Volgens mij is ie ook niet lek, maar dat hoor ik bij de APK wel :D

Slecht:
- Een lekke band. Aargh!

Goed:
- Nog 2 reservebanden van dezelfde maat. Meteen maar erop gegooid.
- Band linksachter loopt (als het goed is) niet meer aan. Ik heb het randje dat naar binnen staat naar buiten gebogen. Okee, het ziet er niet uit, maar ik zaag 'm er nog wel een keer af ofzo.

To do:
- Handrem stellen
- Remleidingen netjes opbergen & owatrollen
- Elektrisch systeem nalopen

Dus met wat mazzel (dat mag nu toch wel?) kan ie vrijdag naar de keuring. Heb er nu al de zenuwen van. Vrees dat ze toch iets weten te vinden waar ik niet op had gerekend. Brrr.
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

komt goed broertje!
Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Joost,

Heb vertrouwen, en wij duimen ook nog voor je :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Een drukke dag gehad vandaag.

Massa achterlichten hersteld.
Remleidingen netjes opgeborgen.
Handrem gesteld.

En naar de APK-garage gegaan
De eerste garage waar ik kwam was 38,50 per keer, dus ik reed door naar de volgende en die hoefde maar ? 25. Helaas, hij heeft het niet gehaald :(. De mankementen:
- Handrem werkt niet (vermoedde al zoiets)
- 2 Lekke wielremcylinders (onverwacht!)
- Remleidingen raken carrosserie (min of meer verwacht dat ik daar commentaar op zou krijgen)
- Schokdemper RV lek (geen afkeurpunt)

Gelukkig was de uitlaat goed. Behalve de remcylinders geen verrassingen. Ik dacht dat ie wat olie van het ontluchten zag zitten maar hij trok de trommel eraf en hij was inderdaad lek. Da's weer jammer.

Maar goed, als dan toch de trommels eraf moeten meteen maar een nieuwe handremkabel erop.

Dus teruggereden van de garage, meteen maar langs de Brezan. "Welke soort cylinder wil je? Die schuine of die rechte?" Shit. Dus terug naar huis, "eventjes" de cylinders eraf halen. Helaas had Andr? Citroën de AX bedacht met rare roestige Torxboutjes als bewakers van de cylinders, dus ondanks schelden en gewelddadig doen werkten ze niet mee.
Even rondbellen en een Zweedse sleutel geleend. Damn die zijn geweldig :D Dus snel de remcylinders gehaald (ik had helaas de schuine nodig, die zijn ?13/stuk duurder) en ze gingen er zowaar in 1x op. Met roestvrijstalen boutjes :twisted:

Image
Bling bling remcylinder, let op de roestvrijstalen boutjes

Handremkabel er dus ook meteen op gemaakt, handrem lijkt nu goed, morgen testrit.

Image
Nieuwe bling bling handremkabel

Morgen ook de remleidingen inpakken in plastic slang zodat het zaakje niet meer tegen de carrosserie aan ligt. En dan morgen of maandag terug naar de garage, APK-goedkeur ophalen en toeren maar :cool:. Of zoiets :P


PS En nog een gratis frisbee gescoord bij de RVS-boutjes ook :D
Kijk uit, een Cactussssss

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Klinkt idd wel weer als het typische AX knutselen :wink:

Maar bij jou zitten ze met torx vast...., bij mij met gewone m6....
niet dat het veel uitmaakt want blijkbaar zitten ze altijd hopeloos vast.

Succes maandag!!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Goed werk! :)

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Gisteren "even" naar de verjaardag van m'n broertje. Dus ik ga m'n zusje ophalen, is ze eindelijk klaar en willen we vertrekken: AX doet het niet. Dus ze duwden 'm aan (van sturen word je gelukkig niet zo moe :D), naar huis gereden, mislukte poging tot reparatie (andere accu was ook leeg :() en toen de eend gepakt. 23 jaar oud en w?l gewoon starten.
:shock: Komen we zonder benzine te zitten! :shock: Dat geloof je toch niet....
Maar goed, gelukkig heeft een eend een uitneembare achterbank dus wij hebben in de berm op ons sleepie zitten wachten en naar auto's gezwaaid enzo. En zusje heeft ook nog foto's gemaakt van ons bermtoerisme; zodra ik die heb kunnen jullie zien hoe gezellig hectometerpaaltje 47.8 Rechts van de A9 is!

Voor nu dit:
Image
Vorige tank op 5 L minder 36 km meer gereden. Dan verwacht je niet dat ie er ineens mee ophoudt... Maarja het zonnetje scheen lekker en we hebben weer een avontuur beleefd.


Overigens heb ik het AXje vandaag weer aan de praat gekregen met accu nr. 3. Tijd voor een andere dynamo :?
Kijk uit, een Cactussssss

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

meten is weten met de dynamo. Het kan ook aan een defecte accu liggen dat ie niet meer oplaadt. Had een vriend van me ook met z'n ax. Ook aan de druppellader kwam er geen greintje stroom in z'n oude accu.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Ik heb een voltmeter in de auto gebouwd, op basis daarvan verdenk ik de dynamo. Specifieker nog, ik verdenk de spanningsregelaar, want hij laadt in het begin wel bij (14+ Volt), maar naarmate je langer rijdt zakt ie richting 12 en 13. Ook als je de aanjager op standje 3 zet zakt ie zowat een hele volt, en weer terug omhoog gaan ho maar. Dus vandaar (of ik moet weer eens ergens een denkfout maken...)
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply