Mijn nieuwe liefde!
Moderator: webmasters
Will do!
Vandaag koelvloeistof bijgevuld, olie ververst (en halve liter er weer uitgehaald, er moet maar 3,5 liter in Geert! ), nieuw oliefiltertje, nieuwe DOT 5.1 remvloeistof.
En om het helemaal af te maken de remklauwen voor even schoongemaakt en weer netjes ingevet.
Morgen mag ie weer los op Zandvoort na Festival of Speed. Heb er zin in!
Vandaag koelvloeistof bijgevuld, olie ververst (en halve liter er weer uitgehaald, er moet maar 3,5 liter in Geert! ), nieuw oliefiltertje, nieuwe DOT 5.1 remvloeistof.
En om het helemaal af te maken de remklauwen voor even schoongemaakt en weer netjes ingevet.
Morgen mag ie weer los op Zandvoort na Festival of Speed. Heb er zin in!
Vandaag koelvloeistof bijgevuld, olie ververst (en halve liter er weer uitgehaald, er moet maar 3,5 liter in Geert! ), nieuw oliefiltertje, nieuwe DOT 5.1 remvloeistof.
Hey Antoine! Leuk dat je belde, en ik wist t inderdaad ook niet zeker en heb toch echt duidelijk gezegt: "Als je zo'n grote 5liter kan koopt, hou je olie over, dat weet ik zeker "
Succes met genieten van je vrouw/kind/huis en natuurlijk je ax!!!!
Mzzls Geert
Wie niet snel is.......is laag!!
Wie niet snel is.......is laag!!
Gisteren trouwens ongeveer uurtje op Zandvoort gereden. Was weer erg leuk. Jammer dat ik te weinig tijd heb om vaker te rijden. Ik merk dat ik hem wel steeds beter onder de knie krijg, maar dat ik iedere keer er eerst weer even in moet komen.
Maar met name lekker geoefend op Tarzan-, Hugenholz- en Kumhobocht. Ik merk dat het onderstel nog steeds hogere snelheden aan kan dan ikzelf. Erg leuk om daar steeds iets meer van te leren.
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een 'momentje'. Ik was aan het spelen met de balans bij het inzetten van de Kumho bocht. Dat werkte best aardig. Bocht ging steeds sneller, terwijl ik beter de lijn hield. Langzaam maar zeker wordt me steeds duidelijker dat je op hogere snelheid met dit ding kan 'kiezen' tussen over- en onderstuur. Alleen hoe je dat precies doet heb ik nog niet helemaal in de vingers.
In het laatste rondje van de laatste heat was ik iets te wild. Achterkant werd niet losser, maar kwam echt om. Ik was wel op tijd met tegensturen, maar zag geen kans om hem op het gas recht te trekken en ik ving vervolgens de zwieper naar de andere kant net te laat op.
Resultaat is dat ik vrolijk rondglijdend in de grindbak belandde.
Motor was afgeslagen, maar startte direct weer. Verder bewees mijn racertje zijn off road kwaliteiten door op eigen kracht achteruit de grindbak uit te rijden.
Daarna een paar keer flink geremd om wat grind kwijt te raken en direct de pits in gereden voor inspectie. Geen lekkages o.i.d., alles in orde. Wel zit er wat grind klem tussen rand van de velg en de slick rechtsvoor.
Maar met name lekker geoefend op Tarzan-, Hugenholz- en Kumhobocht. Ik merk dat het onderstel nog steeds hogere snelheden aan kan dan ikzelf. Erg leuk om daar steeds iets meer van te leren.
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een 'momentje'. Ik was aan het spelen met de balans bij het inzetten van de Kumho bocht. Dat werkte best aardig. Bocht ging steeds sneller, terwijl ik beter de lijn hield. Langzaam maar zeker wordt me steeds duidelijker dat je op hogere snelheid met dit ding kan 'kiezen' tussen over- en onderstuur. Alleen hoe je dat precies doet heb ik nog niet helemaal in de vingers.
In het laatste rondje van de laatste heat was ik iets te wild. Achterkant werd niet losser, maar kwam echt om. Ik was wel op tijd met tegensturen, maar zag geen kans om hem op het gas recht te trekken en ik ving vervolgens de zwieper naar de andere kant net te laat op.
Resultaat is dat ik vrolijk rondglijdend in de grindbak belandde.
Motor was afgeslagen, maar startte direct weer. Verder bewees mijn racertje zijn off road kwaliteiten door op eigen kracht achteruit de grindbak uit te rijden.
Daarna een paar keer flink geremd om wat grind kwijt te raken en direct de pits in gereden voor inspectie. Geen lekkages o.i.d., alles in orde. Wel zit er wat grind klem tussen rand van de velg en de slick rechtsvoor.
haha momentjes vd grindbak.. we hebben onze eigen verstappen op de club..
maar leuk dat je weer es rondjes gereden hebt Antoine! ik moet ook een keertje mee komen doen, maar mijne is nog niet 'af' genoeg om veilig over de kop te gaan zeg maar.. (hoe veilig kan dat uberhaubt zijn in een ax..) dus die heeft nog wat werk nodig.. en dan kan jij me in de spiegel zien verschijnen (en verdwijnen )
maar leuk dat je weer es rondjes gereden hebt Antoine! ik moet ook een keertje mee komen doen, maar mijne is nog niet 'af' genoeg om veilig over de kop te gaan zeg maar.. (hoe veilig kan dat uberhaubt zijn in een ax..) dus die heeft nog wat werk nodig.. en dan kan jij me in de spiegel zien verschijnen (en verdwijnen )
Overigens 25 mei onderweg naar Zandvoort nog gezwaaid naar een rode AX. Type 1 volgens mij. Vrolijk gezwaaid naar de dame aan boord. Ze reden lekker door terwijl ik met 80km/h (trailer achter de Volvo) verder tufte.
Blijkbaar hebben ze omgereden of getankt of zo, want precies bij de ingang van het circuit stonden we weer bij elkaar.
Kenteken weet ik niet precies meer. Iets met de letters GNV en volgens mij de cijfers 44 in het midden.
Blijkbaar hebben ze omgereden of getankt of zo, want precies bij de ingang van het circuit stonden we weer bij elkaar.
Kenteken weet ik niet precies meer. Iets met de letters GNV en volgens mij de cijfers 44 in het midden.
Ik gebruik de AX sinds een week ook weer als daily driver.
Ten eerste is het helemaal niet goed voor een auto om lang stil te staan. Ten tweede is het gewoon leuk om met dat ding te rijden!
Alleen maandag viel een beetje tegen. De kwaal die ie ook had bij aankoop is opeens terug: de motor houdt weer in bij volgas. Geen idee waar dat nou opeens weer vandaan komt. En om de dag in stijl af te ronden begon de homokineet rechts opeens te ratelen.
Maar goed, ik zal maar weer beginnen met vervangen van het brandstoffilter. Dat hielp vorige keer ook.
Op zich allemaal niet zo erg, valt allemaal best te fiksen. Alleen de timing is waardeloos. Komende zondag is de heuvelklim al.
Brandstoffilter lukt vast nog wel. Hopelijk vind ik snel een aandrijfas en heb ik nog tijd om die eronder te peuteren. Heeft hier iemand er nog eentje liggen?
Had ik verder al verteld dat ik het nog steeds een feest vind om in de AX te rijden? Ik ben nog steeds verliefd op dat ding.
Verder heb ik nog steeds een boel meer en minder wilde plannen (wie niet?). Wat daar mogelijk nog van terecht komt horen jullie hier wel weer.
Ten eerste is het helemaal niet goed voor een auto om lang stil te staan. Ten tweede is het gewoon leuk om met dat ding te rijden!
Alleen maandag viel een beetje tegen. De kwaal die ie ook had bij aankoop is opeens terug: de motor houdt weer in bij volgas. Geen idee waar dat nou opeens weer vandaan komt. En om de dag in stijl af te ronden begon de homokineet rechts opeens te ratelen.
Maar goed, ik zal maar weer beginnen met vervangen van het brandstoffilter. Dat hielp vorige keer ook.
Op zich allemaal niet zo erg, valt allemaal best te fiksen. Alleen de timing is waardeloos. Komende zondag is de heuvelklim al.
Brandstoffilter lukt vast nog wel. Hopelijk vind ik snel een aandrijfas en heb ik nog tijd om die eronder te peuteren. Heeft hier iemand er nog eentje liggen?
Had ik verder al verteld dat ik het nog steeds een feest vind om in de AX te rijden? Ik ben nog steeds verliefd op dat ding.
Verder heb ik nog steeds een boel meer en minder wilde plannen (wie niet?). Wat daar mogelijk nog van terecht komt horen jullie hier wel weer.
Leuk om te lezen allemaal antoine.
Zo te lezen ben je dit jaar al meer het circuit op geweest dan mij.
Jaloers....... Haha.
Hey als je nou weer gaat dan moet je effe een mailtje of pb'tje sturen aub.
Misschien kan ik dan ook wel tijd vrij maken om mee te gaan.
Misschien kunnen we nog wel wat van elkaar leren...
Succes verder!
Gertjuh!
Zo te lezen ben je dit jaar al meer het circuit op geweest dan mij.
Jaloers....... Haha.
Hey als je nou weer gaat dan moet je effe een mailtje of pb'tje sturen aub.
Misschien kan ik dan ook wel tijd vrij maken om mee te gaan.
Misschien kunnen we nog wel wat van elkaar leren...
Succes verder!
Gertjuh!
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !