(bijna) einde 16v (close call)
Moderators: Rock's, webmasters
tsja Peter, ik sta achter je keuze.. ik vind het al knap dat je het zover gebracht hebt..
ik denk dat de keuze om er (zelf) mee te stoppen verstandig is, misschien krijgen ze m bij de dealer toch lopend.. dat zou uiteaard super zijn! (en dan maar hopen dat het iets is dat je zelf echt niet had kunnen bedenken..)
ik denk dat de keuze om er (zelf) mee te stoppen verstandig is, misschien krijgen ze m bij de dealer toch lopend.. dat zou uiteaard super zijn! (en dan maar hopen dat het iets is dat je zelf echt niet had kunnen bedenken..)

rare is dat het temperatuur afhankelijk is,
ik zou zeggen trek alle temp sensoren los, kijk of hij dan wilt lopen, zo ja rijden tot hij warm is en dan 1 voor 1 alles terugklikken tot het ding doodvalt.
anders maar dat gaat lastig worden ben ik bang met deze kabelboom. de boel uitlezen terwijl de moter draaid.
ik zou zeggen trek alle temp sensoren los, kijk of hij dan wilt lopen, zo ja rijden tot hij warm is en dan 1 voor 1 alles terugklikken tot het ding doodvalt.
anders maar dat gaat lastig worden ben ik bang met deze kabelboom. de boel uitlezen terwijl de moter draaid.
Drake wrote:punt is dat de orginele stekker van een 16v zover ik kan zien gewoon op een type2 AX past dus een oplossing zou zijn in mijn ogen:
Kabelboom van een type2 AX inbouwen van moteruimte naar dashboard
en dan meteen een type2 dash inbouwen voor het gemak
in de moteruimte de orginele kabelboom terugplaatsen van de 16v.
Dit is en enige nette en orginele oplossing, een type1 nemen als basis is vragen om problemen de kabelboom is gewoon compleet anders terwijl die van een type2 gewoon past.
verder valt het kwa sensor rommel wel mee vind ik bij de 16v, de opbouw is identiek aan die van een AX maar zodra je zelf dingen gaat bouwen... tja dan gaat het zoals je kunt zien mis.
orginele kabelboom is overgens aan te komen via een aantal slopen.
opzich denk ik dat mits ik de orginele kabels heb het project wel zou kunnen afmaken in de zin dat het functioneerd. Maar ik heb het geld niet, de tijd niet, en de ruimte niet, en ik heb al een werkende 16v![]()
Maar ik begrijp dat je hem weggaat doen, soms word het gewoon te gek en dan moet je er even vanaf.Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
De kabelboom van een type 2 zou er zomaar op aan kunnen sluiten, dat weet ik niet. Op dit moment is er 1 draad van het motorische gedeelte die in contact staat met het dashboard en das een + van het contact. Voor de rest is alles dus appart. Hij heeft hiermee gelopen, dus het is duidelijk dat dat niet noodzakelijk is om een type 2 kabelboom te monteren. De kabelboom is compleet doorgemeten meerdere keren waarbij alles goed was, maar er word nog 1x een nieuwe in elkaar gezet met nieuwe bedrading.... de huidige kabelboom is namelijk niets anders dan een aangepaste bestaande kabelboom (met dus kans op draadbreuken e.d). Ik heb buiten de bobine verder niets kunnen vinden over het afslaan en niet meer starten bij warme motor, bij de dealer hadden de monteurs ook geen idee


-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
peter wrote:ZX-Cruiser wrote:Hoe stopte die met werken dan, van de een op de andere dag niet meer starten??
Alles is op te lossen met kennis tijd en soms ook geld, dat laatste is vervelend
De laatste keren liep de motor goed als ie koud was, en dan na een kwartiertje rijden begon hij in te houden en sloeg dan uit... daarna starten wilde niet, hij moest dan echt uren staan afkoelen.... enige mogelijke oorzaak daarvoor die ik heb kunnen vinden is de bobine, en die is vervangen, maar helaas geen resultaat. Oorzaak zal dus iets anders zijn, maar wat? Alles is ondertussen wel uitgewisseld.... en om er nou geld in te blijven pompen lukt niet meer, en wil ik ook niet meer.
Kweetniet hoe t bij een 16v blok zit, maar bij t gemiddelde tu-blok heb je behalve je bobine ook nog een ontstekingsmodule. Geeft dezelfde ellende als de bobine wanneer deze kaduuk is... Zoals ik al zei, geen idee of dat er ook op zit bij die 16 v, denk t niet, anders had je die ook wel vervangen gok ik zo....
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
-
- AX liefhebber
- Posts: 254
- Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
- Location: Berkel en Rodenrijs
- Contact:
Bobine's van de 16v kunnen weleens gevoelig zijn voor normale bedrijfstemperaturen. Vaak is dat de voorbode van een bobineblok dat aan het overlijden is. Maar als ik jouw verhaal zo lees zal het eerder met een temperatuursensor of lambdaregeling te maken kunnen hebben dan de ontsteking.
Wat ik zou checken zijn de tempreratuursensoren, de werking van de lambdasensor en de aansluiting daarvan.
Wat ik zou checken zijn de tempreratuursensoren, de werking van de lambdasensor en de aansluiting daarvan.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Damned... alweer meer nieuws over de "blauwe" 

Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
euh.... verassing, hij doet het weer
De ecu bleek stuk te zijn, heb er vanavond een andere ingezet, en hij loopt mooier dan dat ie ooit gedaan heeft
Ik had al een week vrij gevraagt op mijn werk om de motor van m'n grijze GT over te bouwen, maar dat is nu gelukkig van de baan. De vrije week ga ik gebruiken om de 16v apk klaar te krijgen en de grijze te slopen...
word vervolgd, maar dan gewoon in m'n wie is wie


Ik had al een week vrij gevraagt op mijn werk om de motor van m'n grijze GT over te bouwen, maar dat is nu gelukkig van de baan. De vrije week ga ik gebruiken om de 16v apk klaar te krijgen en de grijze te slopen...
word vervolgd, maar dan gewoon in m'n wie is wie

