(bijna) einde 16v (close call)
Moderators: Rock's, webmasters
(bijna) einde 16v (close call)
De AX VTS staat alweer een maandje of 5 stil, en het vinden van een oplossing lukt maar niet..... na een hoop geinvesteerd te hebben heb ik besloten er een punt achter te zetten. Dit houd in dat binnenkort de motor uit de Chic in de blauwe GT gaat komen, en dat de chic in losse delen verkocht gaat worden. Ook de 16v motor gaat op zoek naar een nieuwe eigenaar.....
Het is ontzettend jammer, maar ik kan er helaas niets anders meer van maken...
Ruim een jaar bezig geweest voor niets, een lege bankrekening en een hoop frustraties later word ik eindelijk verstandig door er een punt achter te zetten.
Voor degenen die overwegen om eraan te beginnen: denk na!!!! Doe het alleen als je een schadeauto ofzo kunt bemachtigen, en denk niet net als ik dat het wel lukt met een zelfgemaakte kabelboom en wat bij elkaar geraapte onderdelen!!
Het is ontzettend jammer, maar ik kan er helaas niets anders meer van maken...
Ruim een jaar bezig geweest voor niets, een lege bankrekening en een hoop frustraties later word ik eindelijk verstandig door er een punt achter te zetten.
Voor degenen die overwegen om eraan te beginnen: denk na!!!! Doe het alleen als je een schadeauto ofzo kunt bemachtigen, en denk niet net als ik dat het wel lukt met een zelfgemaakte kabelboom en wat bij elkaar geraapte onderdelen!!

-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Tja, wat zijn de recente problemen dan of heb je er gewoon al die tijd niks mee gedaan? het schijnt dat een GTI de beste basis is?
Afhankelijk vd prijs hou ik me aanbevolen voor dat motorblok

Afhankelijk vd prijs hou ik me aanbevolen voor dat motorblok

Last edited by arnie on MonJul17, 2006 11:14:55 PM, edited 1 time in total.
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:Tja, wat zijn de recente problemen dan of heb je er gewoon al die tijd niks mee gedaan?
Geen vonk, terwijl de bedrading tig keer is doorgemeten, 2 verschillende bobine's en ecu's gebruikt, alle(!) sensoren zijn gewisseld en uiteraard doorgemeten.... ik sta voor een raadsel waar niemand uit lijkt te kunnen komen.
Niets gedaan wil ik niet zeggen, integendeel.... er is zo verschrikkelijk veel tijd in gaan zitten, en dat geeft niet, als het dan maar lukt. De auto heb ik straks 1,5 jaar, en ik heb 1 maand ermee gereden toen het nog een 1.4 was, en 1 maand met de 16v (was echt te gek). 2 maanden dus in 1,5 jaar.... ik ben het meer dan beu, dus het is nu over. Over de prijs moet ik nog maar eens goed nadenken, bak uit de saxo-cup en al die extra delen moeten samen nog wel een beetje opbrengen om het dragelijk te houden.

Echt zwaar balen Peter....
Hoeveel tijd (en geld) er in is gaan zitten heb ik via de updates vernomen....
Blijkbaar ben ik een van de gene die de 16v rijdend heb gezien op de meeting.
Ik vind dit echt heel jammer voor je.
Hoeveel tijd (en geld) er in is gaan zitten heb ik via de updates vernomen....

Blijkbaar ben ik een van de gene die de 16v rijdend heb gezien op de meeting.
Ik vind dit echt heel jammer voor je.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Dit is echt jammer man. Ik had hem graag rijdend gezien. Ben je er al eens mee naar een garage geweest? Voor de onderdelen. Houd ik me net als arnie aanbevolen voor het blok en de bak. Hangt af van de prijs.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
peter wrote:master-arnie wrote:Tja, wat zijn de recente problemen dan of heb je er gewoon al die tijd niks mee gedaan?
Geen vonk, terwijl de bedrading tig keer is doorgemeten, 2 verschillende bobine's en ecu's gebruikt, alle(!) sensoren zijn gewisseld en uiteraard doorgemeten.... ik sta voor een raadsel waar niemand uit lijkt te kunnen komen.
Niets gedaan wil ik niet zeggen, integendeel.... er is zo verschrikkelijk veel tijd in gaan zitten, en dat geeft niet, als het dan maar lukt. De auto heb ik straks 1,5 jaar, en ik heb 1 maand ermee gereden toen het nog een 1.4 was, en 1 maand met de 16v (was echt te gek). 2 maanden dus in 1,5 jaar.... ik ben het meer dan beu, dus het is nu over. Over de prijs moet ik nog maar eens goed nadenken, bak uit de saxo-cup en al die extra delen moeten samen nog wel een beetje opbrengen om het dragelijk te houden.
PB me een prijs-indicatie...
Freude am Fahren.
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
@ Sander: garagebezoek is achter mijn rug om vandaag gepland....morgen mogen de specialisten van de Citroendealer in Emmen er eens goed over gaan nadenken
@ Rock's: een 1.6 8v is geen optie. Zo blijf ik bezig, en dat wil ik niet langer. Ik ben er van overtuigd dat het blok goed is, dus wat schiet ik dan op door een 8v in te bouwen? Dan begint het weer van voren af aan. Gewoon plug & play, geen geouwehoer meer
@ master-arnie: pb verzonden
@ de rest: balen, maar t is niet anders....
Ik heb nog iemand die zich er nog in wil verdiepen, en hij heeft ook de afspraak bij de dealer in Emmen gemaakt. Als er over een week geen vorderingen zijn is het definitief afgelopen.... maar voor mij is het nu al afgelopen. Ik zal er dus ook niets meer aan doen de komende week.
@ Rock's: een 1.6 8v is geen optie. Zo blijf ik bezig, en dat wil ik niet langer. Ik ben er van overtuigd dat het blok goed is, dus wat schiet ik dan op door een 8v in te bouwen? Dan begint het weer van voren af aan. Gewoon plug & play, geen geouwehoer meer

@ master-arnie: pb verzonden
@ de rest: balen, maar t is niet anders....
Ik heb nog iemand die zich er nog in wil verdiepen, en hij heeft ook de afspraak bij de dealer in Emmen gemaakt. Als er over een week geen vorderingen zijn is het definitief afgelopen.... maar voor mij is het nu al afgelopen. Ik zal er dus ook niets meer aan doen de komende week.

Zit zomaar wat voor me uit te denken, en ik heb m 1 keer in t echt mogen aanschouwen tijdens de meeting begin dit jaar toen t zo vreselijk koud was. Maar wat ik dus ineens denk, vanwege t feit dat je de kabelboom zelf gefabriekt hebt... Zou t niet gewoon kunnen dat er bepaalde draden te dun zijn, waardoor je teveel weerstand hebt ofzo. Tis natuurlijk geouwehoer achteraf, en waarschijnlijk zit ik er volledig naast, maar ach, ik zat dus wat te denken...
Blijft zwaar balen al met al.
Blijft zwaar balen al met al.

Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
blueduck wrote:Zit zomaar wat voor me uit te denken, en ik heb m 1 keer in t echt mogen aanschouwen tijdens de meeting begin dit jaar toen t zo vreselijk koud was. Maar wat ik dus ineens denk, vanwege t feit dat je de kabelboom zelf gefabriekt hebt... Zou t niet gewoon kunnen dat er bepaalde draden te dun zijn, waardoor je teveel weerstand hebt ofzo. Tis natuurlijk geouwehoer achteraf, en waarschijnlijk zit ik er volledig naast, maar ach, ik zat dus wat te denken...
Blijft zwaar balen al met al.
Daar is rekening mee gehouden, anders had dat idd best gekunt

-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
ZX-Cruiser wrote:Hoe stopte die met werken dan, van de een op de andere dag niet meer starten??
Alles is op te lossen met kennis tijd en soms ook geld, dat laatste is vervelend
De laatste keren liep de motor goed als ie koud was, en dan na een kwartiertje rijden begon hij in te houden en sloeg dan uit... daarna starten wilde niet, hij moest dan echt uren staan afkoelen.... enige mogelijke oorzaak daarvoor die ik heb kunnen vinden is de bobine, en die is vervangen, maar helaas geen resultaat. Oorzaak zal dus iets anders zijn, maar wat? Alles is ondertussen wel uitgewisseld.... en om er nou geld in te blijven pompen lukt niet meer, en wil ik ook niet meer.

punt is dat de orginele stekker van een 16v zover ik kan zien gewoon op een type2 ax past dus een oplossing zou zijn in mijn ogen:
Kabelboom van een type2 ax inbouwen van moteruimte naar dashboard
en dan meteen een type2 dash inbouwen voor het gemak
in de moteruimte de orginele kabelboom terugplaatsen van de 16v.
Dit is en enige nette en orginele oplossing, een type1 nemen als basis is vragen om problemen de kabelboom is gewoon compleet anders terwijl die van een type2 gewoon past.
verder valt het kwa sensor rommel wel mee vind ik bij de 16v, de opbouw is identiek aan die van een ax maar zodra je zelf dingen gaat bouwen... tja dan gaat het zoals je kunt zien mis.
orginele kabelboom is overgens aan te komen via een aantal slopen.
opzich denk ik dat mits ik de orginele kabels heb het project wel zou kunnen afmaken in de zin dat het functioneerd. Maar ik heb het geld niet, de tijd niet, en de ruimte niet, en ik heb al een werkende 16v
Maar ik begrijp dat je hem weggaat doen, soms word het gewoon te gek en dan moet je er even vanaf.Ik zou hetzelfde gedaan hebben.
Kabelboom van een type2 ax inbouwen van moteruimte naar dashboard
en dan meteen een type2 dash inbouwen voor het gemak
in de moteruimte de orginele kabelboom terugplaatsen van de 16v.
Dit is en enige nette en orginele oplossing, een type1 nemen als basis is vragen om problemen de kabelboom is gewoon compleet anders terwijl die van een type2 gewoon past.
verder valt het kwa sensor rommel wel mee vind ik bij de 16v, de opbouw is identiek aan die van een ax maar zodra je zelf dingen gaat bouwen... tja dan gaat het zoals je kunt zien mis.
orginele kabelboom is overgens aan te komen via een aantal slopen.
opzich denk ik dat mits ik de orginele kabels heb het project wel zou kunnen afmaken in de zin dat het functioneerd. Maar ik heb het geld niet, de tijd niet, en de ruimte niet, en ik heb al een werkende 16v

Maar ik begrijp dat je hem weggaat doen, soms word het gewoon te gek en dan moet je er even vanaf.Ik zou hetzelfde gedaan hebben.