Ja heb ik weer! Tijdens mn vakantie dus een haperende ax gehad in z-frankrijk. Opgelost door een nieuwe ontstekingsmodule. Das nu ongeveer 2000 km geleden gedaan. Nu begint ie weer. Precies t zelfde euvel. Ik kan me bijna niet voorstellen dat t weer de module is, maar goed, kheb wel is gekkere dingen gezien, dus ik sluit t ook niet helemaal uit. Maar nu verdenk ik dus eerder de bobine van falend gedrag. Iemand een idee of ik goed denk of helemaal fout zit? Morgen heb ik gelukkig een daggie vrij, dus dat wordt sloperijen bellen en onderdelen scoren, want op de 1.4 die in mn berging ligt te wachten zit toch een kapotte bobine, dus gelukkig maakt t niet zoveel uit. (Hoop ik want op die 1.4 zit n verdeelkap van bosch (oranje) en op mn 1.1 zit n duccelier (zwart) ) Imand die antwoorden kan geven op mijn vragen?
*Maakt het uit welke bobine ik neem, of is het "one size fits all"?
*Zou t toch gewoon weer die *&%$#-module zijn die t opgeeft?
*Op wat voor bedrag moet ik rekenen voor een gebruikte bobine?
Alvast bedankt voor t meedenken!
Aargh Hapert weer!!
Moderators: Rock's, webmasters
Aargh Hapert weer!!
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
En dan nu t vervolg op mijn bobinefrustratie: Ik na wat bellen naar b&h hier in nieuwegein gefietst met mn bobine in mn tas. Hij zoeken en zoeken, maar alleen maar bobines met een ovale stekkeraansluiting(ik heb er een met een vierkante stekker) . Daarna ben ik op mn fietsje naar lopik gereden. Ik hb daar werkelijk alle peugeots 205, 106,309 en alle citroens ax,bx,zx, en zelfs nog een saxo (je weet t maar nooit) opengetrokken, maar allemaal (in t geval dat ze er nog op zaten) met de ovale stekker, of met een dis ontsteking. AArgh. Op de terugweg kwam ik door ijsselstein, en daar zit ook een Damst? garage. De mannen zaten lekker in t zonnetje te lunchen, en ik daar dus ff gevraagd. Op hun aanraden ga ik zo eerst ff garage Knopper bellen, en anders moet ik doorfietsen richting Akkie Stomphorst. De mannen van Damst? wisten mij te vertellen dat het evt ook mogelijk zou kunnen zijn om de stekker over te solderen, zodat ik wel een bobine met ovale stekker erop kan zetten. Maar das voor mij de uiterste strohalm, ik ga nu eerst nog ff jagen op een vierkant exemplaar. WISH ME LUCK!!
(tussenstand fietskilometers voor bemachtigen bobine? 25 km....)
(tussenstand fietskilometers voor bemachtigen bobine? 25 km....)
Geslaagd voor de bobine bij Akkie Stomphorst in Utrecht. (nog es dik 20 km fietsen op en neer, kom ik uit op 45 km... heb redelijk last van mn bips nu..)
Heb m er net ingezet en ff stukkie gereden. Lijkt goed nu, maar ik ga nog niet te vroeg juichen. Morgen op en neer naar mn werk, als ie dan storingsloos blijft, dan ga ik er een biertje op drinken. Zoniet dan is het toch weer de module. Maar die zit ook nog op de 1.4, dus daarvoor hoef ik geen kilometers te fietsen.
Heb m er net ingezet en ff stukkie gereden. Lijkt goed nu, maar ik ga nog niet te vroeg juichen. Morgen op en neer naar mn werk, als ie dan storingsloos blijft, dan ga ik er een biertje op drinken. Zoniet dan is het toch weer de module. Maar die zit ook nog op de 1.4, dus daarvoor hoef ik geen kilometers te fietsen.