Niels aka Blueduck (AX 1.1 TGE '91)
Moderator: webmasters
Op zich wel, maar:
Sinds de nieuwe koppakking zit er een rateltje in mn blok. Dacht eerst dat de oorzaak mn aandrijfas was, maar die neemt niet in toeren af bij opschakelen zoals de motor, dus dan moest het wel de klepspeling zijn geweest. Opnieuw stellen dus, maar rateltje ging er niet uit. Lekker mee doorrijden dus. In de tussentijd het hele verhaal wat eerder te lezen is geregeld. Na mn vakantie van Kevin een 1.4 blok overgenomen, echter zonder de hele computer- met bijbehorende kabel ellende, en zonder inlaat/injectie. Wordt veel kluswerk...
Nu de ratel erger wordt slaat de twijfel toe. Mn ax is nou niet echt wat je noemt in concoursstaat. En dat blok in orde brengen en inbouwen met de bijkomende kosten.... (koppeling, computer met bijbehorende kabelellende, koppakking, distributie, tie wraps)
Aan de andere kant heb ik in deze ax een aanzienlijk bedrag gestoken aan onderhoud, en vind ik t zonde om m weg te doen vanwege een rateltje in t blok... Wat is nu dus wijsheid?? 1.4 in orde maken en erin lepelen (en hopen dat er geen rateltje ontstaat), andere ax kopen en goede onderdelen overzetten waarna ik deze richting sloop/iemand die de rest kan gebruiken duw (wat met veel pijn in t hart zal gebeuren, t ding heeft me bijna 40000 km in iets meer als anderhalf jaar bijna probleemloos vervoerd)
Sinds de nieuwe koppakking zit er een rateltje in mn blok. Dacht eerst dat de oorzaak mn aandrijfas was, maar die neemt niet in toeren af bij opschakelen zoals de motor, dus dan moest het wel de klepspeling zijn geweest. Opnieuw stellen dus, maar rateltje ging er niet uit. Lekker mee doorrijden dus. In de tussentijd het hele verhaal wat eerder te lezen is geregeld. Na mn vakantie van Kevin een 1.4 blok overgenomen, echter zonder de hele computer- met bijbehorende kabel ellende, en zonder inlaat/injectie. Wordt veel kluswerk...
Nu de ratel erger wordt slaat de twijfel toe. Mn ax is nou niet echt wat je noemt in concoursstaat. En dat blok in orde brengen en inbouwen met de bijkomende kosten.... (koppeling, computer met bijbehorende kabelellende, koppakking, distributie, tie wraps)
Aan de andere kant heb ik in deze ax een aanzienlijk bedrag gestoken aan onderhoud, en vind ik t zonde om m weg te doen vanwege een rateltje in t blok... Wat is nu dus wijsheid?? 1.4 in orde maken en erin lepelen (en hopen dat er geen rateltje ontstaat), andere ax kopen en goede onderdelen overzetten waarna ik deze richting sloop/iemand die de rest kan gebruiken duw (wat met veel pijn in t hart zal gebeuren, t ding heeft me bijna 40000 km in iets meer als anderhalf jaar bijna probleemloos vervoerd)
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Doorrijden zal wel moeten, kheb niet de liquide middelen om iets anders te kopen. Ja een andere dramabak, waarvan ik niet weet hoe de verdere technische staat is. Afgezien van t blokkie is mijn ax redelijk hard. Maar nu vraag ik me dus af: Is zo'n 1.4 blok niet gewoon aan de gang te krijgen met alle toeters en bellen van een 1.1? Ik weet dat t raar klinkt, maar wat zou er op de cilinderinhoud na, nou anders moeten zijn bij een 1.4? Lijkt me dat er dezelfde sensoren e.d. opzitten? Dus inlaatspruitstuk kan ik zo overzetten dan? Iemand die hierover meer weet?
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
Icebyte snapt mij Winst is leuk, maar met de huidige spitsen bijna dagelijks kom ik met mn 1.1 meer dan voldoende vooruit. Tis dus nu een kwestie van blok prepareren (koppakking en distributie en n beetje poetsen) Koppeling aanschaffen en klaarleggen, en dan wachten tot mn blok ontploft... Alvast vrijwilligers die komen sleutelen op de dag des oordeels? Wonen genoeg medeforummers in de buurt van nieuwegein toch?
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
blueduck wrote:Icebyte snapt mij Winst is leuk, maar met de huidige spitsen bijna dagelijks kom ik met mn 1.1 meer dan voldoende vooruit. Tis dus nu een kwestie van blok prepareren (koppakking en distributie en n beetje poetsen) Koppeling aanschaffen en klaarleggen, en dan wachten tot mn blok ontploft... Alvast vrijwilligers die komen sleutelen op de dag des oordeels? Wonen genoeg medeforummers in de buurt van nieuwegein toch?
je kan altijd nog kijken of je dan in de toekomst het spul van een 1.4 dr nog op zet, als ie eenmaal rijdt ben je in ieder geval weer mobiel
Toch zit ik dit topic met enige verbazing te lezen.
Ik heb namelijk ook een 2cv in de restauratie! Een rode special uit 84.
Ik had een 1.1TGE uit 1993 maar daarvan ging bij 160.200 km de koppakking lek. Nog niet helemaal door maar zat er aan te komen, bouwde best wat druk op in t koelsysteem.
Gisteren is de auto door een forumlid opgehaald bij mij thuis.
Maar ja best wat overeenkomsten dan!
Ik heb namelijk ook een 2cv in de restauratie! Een rode special uit 84.
Ik had een 1.1TGE uit 1993 maar daarvan ging bij 160.200 km de koppakking lek. Nog niet helemaal door maar zat er aan te komen, bouwde best wat druk op in t koelsysteem.
Gisteren is de auto door een forumlid opgehaald bij mij thuis.
Maar ja best wat overeenkomsten dan!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991
Ik heb mn 2cv helaas al een paar maanden niet meer. Huur van mn sleutelruimte en de hoeveelheid werk (met de daarbij komende kosten) steeg me iets te ver boven mn hoofd uit Dus de hele bende verpatst aan een maat van me en die is het nu aan het afmaken. Wel erg jammer, want iedere keer als ik een 2cvtje zie gaan wordt ik best jaloers... Zeker met dit soort weersomstandigheden.
Nu dus maar noodgedwongen klussen aan mn axje. Ook leuk, maar toch anders, alleen al omdat ik nogal afhankelijk ben van mn koekblikkie.
Nu dus maar noodgedwongen klussen aan mn axje. Ook leuk, maar toch anders, alleen al omdat ik nogal afhankelijk ben van mn koekblikkie.
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Niels van harte gefeliciteerd, geen AX meer??
We hebben je al een tijdje niet meer gezien op het forum.
Groetjes, henk
We hebben je al een tijdje niet meer gezien op het forum.
Groetjes, henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl