stroom probleem

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
cheff
Vlotte starter
Vlotte starter

stroom probleem

Post by cheff »

Zat in een ander topic, op aanraden van pcrodent ff eigen topic gemaakt,
mijn probleem:

Zodra ik de auto start gaan de lampjes van de accu&koelwatertemp. branden.... nu heb ik de stroomverdeler op de dynamo vervangen(koolstofstaafjes waren ver op) maar ze branden nog steeds, ook na een stuk rijen. De accu laadt nu wel weer op, tenminste met meten ging de spanning weer omhoog. accu= pas een paar jaar oud.
koelvloeistof=op peil en ook geen oververhitting ofzo, fan slaat normaal aan.
Een vriend van mij heeft gekeken of ut een massaprobleem was, maar dat was ut niet volgens hem.(getest met kabeltje enz.)
wat kan dit zijn? is erg vervelend...
hellup:(

reactie pcrodent:

Nee als er lampjes branden is er inderdaad iets mis. Bij mij brandden er overigens nog geen lampjes onder het rijden, maar ik heb pas een voltmeter ingebouwd dus zag dat er een dynamofalen aan zat te komen.

Weet je zeker dat je dynamo goed bijlaadt (gemeten?)? Voorzover ik weet heeft het koelvloeistoftemperatuurlampje niets te maken met het acculampje, en als je acculampje blijft branden is er kennelijk nog (steeds) iets mis in je elektrische systeem (misschien de accu zelf). Open anders ff een eigen topic, dan trek je misschien meer aandacht dan in een topic dat "klein vraagje" heet

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

accu = pas een paar jaar oud, een paar jaar van 3 a 4 jaar is niet jong!

zeker met momenten als extreem koud of nu juist warm willen accu's overlijden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply