Ik zat er aan te denken om alleen een dvd speler in mijn axje te zetten, dus geen radio (want op de meeste dvd spelers kun je ook mp3 spelen). Maar is t mogelijk om mijn versterker daar op aan te sluiten of niet? Want ik wil wel graag muziek via de woofers en hoedenplankspeakers...
Zo te zien zit er overal een A/V uitgang of RCA uitgang op, deze kun je gewoon op je versterker aansluiten net als met een RCA uitgang van je radio/cd. Lijkt me geen probleem dus!
Gewoon de draad direct naar je versterker in. Oftewel een RCA kabel met aan beide kanten male. Als je wilt kun je ook een split kabel gebruiken. Dan sluit je 1 kant aan op de dvd speler. En heb je 2 setjes voor naar je versterkers.
Autoradio is overbodig idd.
EDIT: Die dubbele tulp stekker (rca) waar je het over hebt. Je bedoelt waarschijnlijk 1 stekker. Maar een wit en rood plugje. Links en Rechts dus.
Als je echt een dubbele bij je versterker hebt. (Waarschijnlijk wel) Heb je dus 4 ronde gaatjes. 2 wit en 2 rood. Dan moet je een split kabel gebruiken. Of een losse splitter kopen.
AX_Powah wrote:kijk dat is nou info waar ik iets aan heb!
Ik heb idd 1 kabel met 2 plugjes, wit en rood en idd 4 aansluitingen op mijn versterker en de splitkabeltjes heb ik ook al liggen
Dan gaan we deze week maar ff een dvd speler halen
Suc6! Als je het aansluit. Zorg dan wel dat je DVD speler op het laagste volume staat. Anders staan je versterkers meteen volluit te blazen.
Zo heb ik mijn pocket PC (pda) wel eens direct aan mijn versterkers gehangen. Gewoon via de koptelefoon uitgang. Alleen stond ie op vol volume. Dat doe je maar 1x.
Ik heb m'n iPod aan de versterkers of aan de AUX-IN op m'n radio, afhankelijk van welke auto.
Eigenlijk is het uitgangsvermogen van dat ding te laag voor meer dan 1 versterker, maarja... als ik weer geld heb wordt de iPod vervangen door een Cowon MP3-speler, die hebben uitgangsvermogen in overvloed dus dat komt wel goed.
Hoeveel je precies nodig hebt om je versterker(s) aan te sturen weet ik niet, weet wel dat je per versterker bijna kan delen voor de hoeveelheid spanning die nog over de kabel gaat.
Is dus een kwestie van ff de specs van je versterkers en je DVD-speler naast elkaar leggen.
kakanox wrote:Ik heb m'n iPod aan de versterkers of aan de AUX-IN op m'n radio, afhankelijk van welke auto.
Eigenlijk is het uitgangsvermogen van dat ding te laag voor meer dan 1 versterker, maarja... als ik weer geld heb wordt de iPod vervangen door een Cowon MP3-speler, die hebben uitgangsvermogen in overvloed dus dat komt wel goed.
Hoeveel je precies nodig hebt om je versterker(s) aan te sturen weet ik niet, weet wel dat je per versterker bijna kan delen voor de hoeveelheid spanning die nog over de kabel gaat.
Is dus een kwestie van ff de specs van je versterkers en je DVD-speler naast elkaar leggen.
Nou dat gaat echt wel lukken. Zelfs mijn PDA Hp2200 met een gesplitte versterker kabel had vermogen zat. Ging loeihard. En bleef super zuiver.
bovenste ding heeft een maat van me ook, werkt goed en je hoeft de belangrijkste dingen, volume etc, niet per se met de afstandsbediening te doen wat bij veel andere dvd-spelers wel zo is.