Wielvlucht
Moderator: webmasters
-
- AX super weirdo
Wielvlucht
Dames,
Het is mij al enige keren opgevallen dat ik achter onwijs veel negatieve wielvlucht heb. Degene die er verstand van hebben weten wel wat wielvlucht is, maar hoort dit bij een AX GTI of is er bij mij iets versleten? En zo ja, wat valt er uberhaupt te vervangen aan een torsie-as? Ik zal morgen eens foto's maken, nu is het reeds donker buiten.
Het is mij al enige keren opgevallen dat ik achter onwijs veel negatieve wielvlucht heb. Degene die er verstand van hebben weten wel wat wielvlucht is, maar hoort dit bij een AX GTI of is er bij mij iets versleten? En zo ja, wat valt er uberhaupt te vervangen aan een torsie-as? Ik zal morgen eens foto's maken, nu is het reeds donker buiten.
Freude am Fahren.
Hmmmz Aan camber/wielvlucht kan je volgens mij nix stellen , of doordat er iets verslijt veranderen.. hooguit je wiellagers, maar dat merk je
Dan zou je eerder zeggen dat je achteras krom is volgens mij..
Een niet geheel onbekend euvel voor de Ax
Dan zou je eerder zeggen dat je achteras krom is volgens mij..
Een niet geheel onbekend euvel voor de Ax
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Dat de achteras snel slijt of stuk gaat ben ik het niet in het geheel mee eens.
Ik zit zelf wel een beetje in de autocross, en heb ondervonden dat deze assen bijna onverwoestbaar zijn.
Wij hebben zeg maar een peugeot 205 (nadat hij de autocross overleefd had) kei en de keihard achteruit tegen een boom aangereden, met als gevolg dat de hele achteras opschoof.
Hierna met een andere auto en een ketting de as weer een stukje naar achteren getrokken en weer knallen.
Dit tot 3 x toe. De achteras rolt nog steeds soepel en is nog 100% recht.
Ik zit zelf wel een beetje in de autocross, en heb ondervonden dat deze assen bijna onverwoestbaar zijn.
Wij hebben zeg maar een peugeot 205 (nadat hij de autocross overleefd had) kei en de keihard achteruit tegen een boom aangereden, met als gevolg dat de hele achteras opschoof.
Hierna met een andere auto en een ketting de as weer een stukje naar achteren getrokken en weer knallen.
Dit tot 3 x toe. De achteras rolt nog steeds soepel en is nog 100% recht.
-
- AX super weirdo
Joost wrote:de bx en Xantia hebben wel eens last van versleten draagarm lagers.
zou dit ook bij de GTI kunnen zijn?
Zitten er draagarmen onder een torsieas? Met de APK had de garage het er al over dat er bepaalde rubbers nog maar net 1 mm speling hadden en dat ze volgend jaar vervangen moeten worden. Maar nu ben ik me er dus op aan het orienteren en zelfs bij de dealer zeggen ze dat er weinig te vervangen/verslijten valt aan een torsieas. Ik denk dus dat hij krom is ofzo
Helaas nog geen tijd gehad voor een foto. Het is inmiddels alweer donker.
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
Bas_S wrote:Zo erg is het nou ook weer niet Ze horen redelijk scheef te staan, hoewel links iets schever staat (maar dat kan ook de foto zijn)
De foto's vertekenen iets. Bij mij vorige AXen was het niet zo erg... En komt bij dat de band binnenin de rechterwielkast aanloopt (minimaal). En links zit er nog zat ruimte tussen. Dus of de as zit er schuin onder of het ene wiel staat schever als het ander.
Freude am Fahren.
-
- AX Master