Problemen met de remmen , kijk eerst hier
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
Zou zomaar kunnen denk ik. Ik weet niet hoe de rest van je onderstel eraan toe is?
Ik heb ook 1 lekke klauw, en die van mij kan ook behoorlijk trillen, net alsof de schijven krom zijn...
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat ik ook kromme schijven heb, maar dat weet ik pas als ik de nieuwe erop heb zitten...
Maargoed, als je even kijkt dan weet je het zeker...
Ik heb ook 1 lekke klauw, en die van mij kan ook behoorlijk trillen, net alsof de schijven krom zijn...
Het kan natuurlijk ook zomaar zijn dat ik ook kromme schijven heb, maar dat weet ik pas als ik de nieuwe erop heb zitten...
Maargoed, als je even kijkt dan weet je het zeker...
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
trillingen komen misschien gewoon door onbalans in je velg(en).
Niet toevallig pas een stoeprandje meegepakt?
Kan natuurlijk ook door de schijven, aandrijfas of andere dingen komen.
Als je remt voor het stoplicht, houdt je je remmen dan ingedrukt totdat je weer mag rijden, zonder ze los te laten?
Zo ja, als je dit vaak op hellingkjes doet worden je schijven krom.
Moeder van een vriend van me heeft ook ELK JAAR nieuwe schijven nodig. Ligt aan der rijstijl.
Niet toevallig pas een stoeprandje meegepakt?
Kan natuurlijk ook door de schijven, aandrijfas of andere dingen komen.
Als je remt voor het stoplicht, houdt je je remmen dan ingedrukt totdat je weer mag rijden, zonder ze los te laten?
Zo ja, als je dit vaak op hellingkjes doet worden je schijven krom.
Moeder van een vriend van me heeft ook ELK JAAR nieuwe schijven nodig. Ligt aan der rijstijl.
Last edited by Browny on TueJul11, 2006 2:34:58 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 499
- Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
- Location: 040-079-073
Mja, ik las hier ook iets over wiellagers, niet geheel onlogisch, een versletenwiellager gaat wiebelen, als dan ook nog eens de auto schuin wordt getrokken bij het remmen kan dat gaan trillen toch?
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl
Als ik de rem intrap, hoor ik iets kraken van voren, Zowel in de auto als buiten de auto hoor je het. En het lijkt alsof het bij de rembekrachtiger/ remcylinder vandaan komt.
en dan maakt 't niet uit of de motor aan of uit is. Remmen gaat echter nog wel perfect, t kraakt alleen.
Zou het kunnen dat er iets geolied moet worden ofzo, of is 't wat anders??
en dan maakt 't niet uit of de motor aan of uit is. Remmen gaat echter nog wel perfect, t kraakt alleen.
Zou het kunnen dat er iets geolied moet worden ofzo, of is 't wat anders??
Glenn@nl wrote:Naaj 't kraakt onder alle omstandigheden (alhoewel ik t vandaag niet opgemerkt heb), ook als je gewoon stil staat en het rempedaal intrapt en loslaat.
Vervolg:
Heb momenteel een erger probleem met de remmen;
hier de symptomen:
als m'n auto stil staat... dus met motor uit (en de vacuum uit de bekrachtiger); remtie goed; ik kan er niet doorheen trappen, en heb weerstand genoeg.
Maar als de motor draait kan ik gewoon door m'n remmen heen trappen (ik moet dan wel door een bepaald weerstandspunt trappen); als ik langzaam rem; dus geleidelijk het pedaal indruk gaat alles goed, en remtie goed. Maar als ik dus het pedaal hard indruk in een keer. Of als ik bij het geleidelijk remmen door het weerstandspunt heen trap; eindigd het pedaal op de bodem

Als ik start met ingedrukte rem, zakt het pedaal ook naar bodem; en pas na loslaten treedt de bekrachtiger in werking.
Als ik, als de motor stationair loopt, ga pompen met de rem (en daarbij door het weerstandspunt heen trap), gaat de motor onregelmatig lopen.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
ja als ie heeel erg lekt en het komt uit de trommel dan zie je datGlenn@nl wrote:Okay we gaan verder..
Is het vanaf de buitenkant zichtbaar dat een remcilinder lekt? (als je je wiel erafhaald dan...)
Het remvloeistofniveau is namelijk niet significant gedaalt!
lekt ie niet heel erg en blijft het er in.. dan zie je het niet...
maar als ie niet heel erg lekt merk je het volgens mij ook niet op een manier hoe jij het beschrijft. ik heb ook een tijdje (je weet nooit hoe lang natuurlijk) met een lekke remcylinder rondgereden en niets van gemerkt.
succes
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
Remmen vraagjes
Ik vind mijn AX niet echt super remmen en hij trilt of schud ook als je beetje hard remt, en blijft soms na hard remmen ook iets naar rechts trekken (is wel weer over na paar 100 meter rijden). Na hard remmen laat ik btw mijn rem altijd los.
Nu is het op papier een 1.1i maar die horen volgens mij 238 mm schijven te hebben.
Ik heb net het wiel rechtsvoor er af gehad en de schijven zijn qua diameter 247 mm en nog maar 7 mm dik (te dun, toch?). Hij draait stroef, maar wel overal even stroef en er zitten geen scheuren, barsten of oneffenheden in de schijf.


Links heb ik er niet af gehad omdat het ging hoosten
Moet ik dan gewoon van een 1.4i bestellen?
Waar zou het schudden tijdens remmen nog vandaan kunnen komen?
Ik vind mijn AX niet echt super remmen en hij trilt of schud ook als je beetje hard remt, en blijft soms na hard remmen ook iets naar rechts trekken (is wel weer over na paar 100 meter rijden). Na hard remmen laat ik btw mijn rem altijd los.
Nu is het op papier een 1.1i maar die horen volgens mij 238 mm schijven te hebben.
Ik heb net het wiel rechtsvoor er af gehad en de schijven zijn qua diameter 247 mm en nog maar 7 mm dik (te dun, toch?). Hij draait stroef, maar wel overal even stroef en er zitten geen scheuren, barsten of oneffenheden in de schijf.


Links heb ik er niet af gehad omdat het ging hoosten

Moet ik dan gewoon van een 1.4i bestellen?
Waar zou het schudden tijdens remmen nog vandaan kunnen komen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ben er vandaag achter gekomen dat dat ook nog kan verschillen in welke database de leverancier zoekt....grietje wrote:Remmen vraagjes
Nu is het op papier een 1.1i maar die horen volgens mij 238 mm schijven te hebben.
Ik heb net het wiel rechtsvoor er af gehad en de schijven zijn qua diameter 247 mm
Volgens Valeo rem ik op 247 mm, maar vandaag bij het passen kwam ik toch een cm tekort. Leverancier gebeld: "dat kan niet! oh, even verder zoeken. Ja verhip, bij andere merken komt er 258 mm uit. En die heb ik niet op voorraad want ik dacht met die 247 al voorzien te zijn voor de AX GT"

Dus je kan kiezen! Moet ik zondag:
a) een setje gloednieuwe Valeo schijven meenemen van 247 mm (45,-)
b) een setje 2e hands meenemen van 247 mm die nog ruim voldoende zijn. (10,-)
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
