toen ik net thuis kwam, kreeg ik de mededeling "mijn auto doet het niet"
direct op onderzoek uit gegaan, en na wat gemorrel tot de conclusie gekomen dat het mechanische gedeelt van het contactslot is overleden
vraag1;- hoe haal je het slot eruit?
vraag2;- wie heeft er nog een voor mij?
ik heb dus een type2 ('95 er 1.1i) contactslot met 3 stekkers
wie weet/heeft er wat
contactslot
Moderators: denny, vtspower, webmasters
contactslot
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
had ik ook.....
staat al een en ander over op het forum....even zoeken....
contactslot vervangen is makkelijk (mits de sleutel nog wil draaien)
stuur eraf
kappen eraf
schroefje uit huls waar slot inzit
sleutel draaien tot tussen stand uit en stand accu meen ik,
dan kun je het pinnetje indrukken en het slot eruit trekken
stekkers lostrekken en nieuw slot monteren
als je sleutel niet meer werkt en hij staat op het stuurslot: read this
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=8089&highlight=contactslot
staat al een en ander over op het forum....even zoeken....
contactslot vervangen is makkelijk (mits de sleutel nog wil draaien)
stuur eraf
kappen eraf
schroefje uit huls waar slot inzit
sleutel draaien tot tussen stand uit en stand accu meen ik,
dan kun je het pinnetje indrukken en het slot eruit trekken
stekkers lostrekken en nieuw slot monteren
als je sleutel niet meer werkt en hij staat op het stuurslot: read this
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=8089&highlight=contactslot
Pinnetje kun je niet missen. Ergens in die metalen huls waar het slot in zit zit een gaatje, en daar zit dat pinnetje. Verder, zie de vraagbaak als je die hebt en anders de Haynes op het forum onder FAQ.
Haynes link
Contactslot verwisselen is heel makkelijk, echt net LEGO
Haynes link
Contactslot verwisselen is heel makkelijk, echt net LEGO
Kijk uit, een Cactussssss
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mijn contactslot draait al vanaf het begin af aan heel moeilijk, je moet een beetje wiebelen zeg maar om 'm rond te krijgen. Zodra hij over een punt is draait ie meteen goed door.
Enige probleem: Ik heb nu een prachtige gelijke sleutelset rondom. Is het mogelijk om de cilinder over te zetten in een ander contactslot?
Enige probleem: Ik heb nu een prachtige gelijke sleutelset rondom. Is het mogelijk om de cilinder over te zetten in een ander contactslot?
contactslot
Goed, ik ben eruit, volgens mij zijn er verschillende merken sloten in omloop, maar de mijne ging dus als volgt: als je op het metalen gedeelte kijkt waar je normaal de sleutel insteekt, zie je letters en pijlen.
bij een van de pijltjes staat geen letter, hier moet je de sleutel ongeveer heen draaien.
als je nu aan de achterkant onder de buis kijkt zie je 2 gaatjes naast elkaar waardoor dus de blokkeerpal steekt.
druk nu met een schroevendraaiertje het palletje naar binnen (ondertijd wel een beetje morrelen met de sleutel) en zo trek je het gehele slot eruit.(niet vergeten om dat boutje eruit te draaien!)
de stekkers (bij mij 3 stuks) krijg je niet door de bevestigingbuis heen, maar je kan het slot in 2en delen door de schroefjes los te draaien, en dan haal je het elektrieke deel er tussen uit.
toen ik het in de hand had werkte het perfect, maar bij het weer terugmonteren blokkeerde het weer.
onder het motto "het is toch al kapot" heb ik eens even goed gekeken waar de oorzaak zat, en ik kwam tot de ontdekking dat het probleem in de sleutel vergrendeling zat, ( d.w.z. dat stripje wat in de lengte zit van het slot), deze heb ik er voorzichtig uit gesloopt, hij zit normaal vast.
onder dit stripje kwam ik een aantal miniscule veertjes en stiftjes tegen, die dus allemaal op een bult lagen
maarrrr........als je al die zooi eruit klopt werkt het slot weer als nieuw!
de stiftjes die er uit zijn gevallen waren nogal versleten, en ik neem aan dat dit de oorzaak van het hel euvel waren.
toegegeven; je kan nu in principe met elke willekeurige ax sleutel de auto starten, maar wie boeit dat nou
ik had een zoek opdracht geplaats op de onderdelen lijn, maar de heren slopers kwamen met prijzen tussen de 45 en 75 euro (ze liekt wel nie wies )
aangezien deze ax 'erbij 'is vind ik dit wel een mooie low-budget oplossing, of niet dan
bij een van de pijltjes staat geen letter, hier moet je de sleutel ongeveer heen draaien.
als je nu aan de achterkant onder de buis kijkt zie je 2 gaatjes naast elkaar waardoor dus de blokkeerpal steekt.
druk nu met een schroevendraaiertje het palletje naar binnen (ondertijd wel een beetje morrelen met de sleutel) en zo trek je het gehele slot eruit.(niet vergeten om dat boutje eruit te draaien!)
de stekkers (bij mij 3 stuks) krijg je niet door de bevestigingbuis heen, maar je kan het slot in 2en delen door de schroefjes los te draaien, en dan haal je het elektrieke deel er tussen uit.
toen ik het in de hand had werkte het perfect, maar bij het weer terugmonteren blokkeerde het weer.
onder het motto "het is toch al kapot" heb ik eens even goed gekeken waar de oorzaak zat, en ik kwam tot de ontdekking dat het probleem in de sleutel vergrendeling zat, ( d.w.z. dat stripje wat in de lengte zit van het slot), deze heb ik er voorzichtig uit gesloopt, hij zit normaal vast.
onder dit stripje kwam ik een aantal miniscule veertjes en stiftjes tegen, die dus allemaal op een bult lagen
maarrrr........als je al die zooi eruit klopt werkt het slot weer als nieuw!
de stiftjes die er uit zijn gevallen waren nogal versleten, en ik neem aan dat dit de oorzaak van het hel euvel waren.
toegegeven; je kan nu in principe met elke willekeurige ax sleutel de auto starten, maar wie boeit dat nou
ik had een zoek opdracht geplaats op de onderdelen lijn, maar de heren slopers kwamen met prijzen tussen de 45 en 75 euro (ze liekt wel nie wies )
aangezien deze ax 'erbij 'is vind ik dit wel een mooie low-budget oplossing, of niet dan
ax 1.1i allure 3-'95 154dkm orga 5690 RIP
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
picasso 1.8-16v g3 02-'02 140dkm
ZX 1.8-16v 02-'97 149dkm
"Al wordt nog zo donker, het wordt altijd weer licht"
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM