Henriko (AX 1.4i TGS '93)
Moderator: webmasters
dynamo opsporen, links onder je motor.
Die loshalen (2 boutjes)
V-snaar eraf halen.
Nieuwe spanningsregelaar met koolstofstaafjes naast de dynamo houden, dan kan je zien welk dingetje je moet losschroeven. (2 schroefjes)
Vervangen en weer vastschroeven.
Dynamo terugplaatsen en v-snaar spannen. en that's it.
Die loshalen (2 boutjes)
V-snaar eraf halen.
Nieuwe spanningsregelaar met koolstofstaafjes naast de dynamo houden, dan kan je zien welk dingetje je moet losschroeven. (2 schroefjes)
Vervangen en weer vastschroeven.
Dynamo terugplaatsen en v-snaar spannen. en that's it.
even update....
Ik heb er zoals op de foto's te zien is alweer 11duizend kilometer mee gereden sinds ik hem heb overgenomen van adri.
Hij bevalt goed en het enige dat ik eraan gedaan heb is nieuwe startmotor monteren en contactslot vervangen (met dank aan brookmanracing).
ik heb er 1x een beetje olie bij in gemikt maar de motor verbruikt echt superweinig olie.
Volgende week gaat hij voor de jaarlijkse apk-beurt en ik verwacht eigenlijk weinig bijzonders.
Het enige wat ik nog moet doen is een paar dashboardlampjes vervangen.
Verder zijn de achterbandjes een beetje droog. kweenie of dat een afkeurpunt wordt maar dat zien we vanzelf (andere bandjes regelen kan hiero niet echt een moeilijk zijn).
Verder werkt alles, van de electrische ramen tot de cv.
Nu wil ik eigenlijk mijn autootje wel een beetje pimpen. Echter, ik zie de meesten van jullie eigenlijk allemaal met GT-tjes aan het pimpen.
Nu is mijn vraag: kan ik beter naar een GT of een GTI op zoek gaan? of kan met mijn TGS eigenlijk ook alles?
Ik wil graag: lichtmetaal, verlagen, liefst met stijvere dempers, andere voorbumper met mistlichten, beetje meer vermogen liefst, etc...etc...
Iemand ideeen? tips?
groet, Henriko
Ik heb er zoals op de foto's te zien is alweer 11duizend kilometer mee gereden sinds ik hem heb overgenomen van adri.
Hij bevalt goed en het enige dat ik eraan gedaan heb is nieuwe startmotor monteren en contactslot vervangen (met dank aan brookmanracing).
ik heb er 1x een beetje olie bij in gemikt maar de motor verbruikt echt superweinig olie.
Volgende week gaat hij voor de jaarlijkse apk-beurt en ik verwacht eigenlijk weinig bijzonders.
Het enige wat ik nog moet doen is een paar dashboardlampjes vervangen.
Verder zijn de achterbandjes een beetje droog. kweenie of dat een afkeurpunt wordt maar dat zien we vanzelf (andere bandjes regelen kan hiero niet echt een moeilijk zijn).
Verder werkt alles, van de electrische ramen tot de cv.
Nu wil ik eigenlijk mijn autootje wel een beetje pimpen. Echter, ik zie de meesten van jullie eigenlijk allemaal met GT-tjes aan het pimpen.
Nu is mijn vraag: kan ik beter naar een GT of een GTI op zoek gaan? of kan met mijn TGS eigenlijk ook alles?
Ik wil graag: lichtmetaal, verlagen, liefst met stijvere dempers, andere voorbumper met mistlichten, beetje meer vermogen liefst, etc...etc...
Iemand ideeen? tips?
groet, Henriko
-
- Moeder Overste
hee henriko!
met een TGS kan je ook vanalles doen hoor!!!!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6835&postdays=0&postorder=asc&start=0
Het is toch echt ook een TGS!
En inderdaad erg mooi rood!!! Zelfs je bumpers!!
met een TGS kan je ook vanalles doen hoor!!!!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=6835&postdays=0&postorder=asc&start=0
Het is toch echt ook een TGS!
En inderdaad erg mooi rood!!! Zelfs je bumpers!!
hehehe....kan altijd sneller/mooier/beter.....
Ik ga vlug eens wat dingetjes in rubriek "gevraagd"zetten.
Er zijn hier nogal wat mensen die een heleboel in de garage in de weg schijnen te hebben liggen.....
dus ik houd mij van harte aanbevolen.....
todo:
GT-velgen
vette demper
skirts (incl. decoupeerzaag hehe)
andere veerpoten voor betere wegligging en verlagen
originele achterspoiler in rood of zwart
kuipstoelen (te ruil met mijn huidige interieur)
Als dit erop zit lijkt het al heel anders.
Ik ga vlug eens wat dingetjes in rubriek "gevraagd"zetten.
Er zijn hier nogal wat mensen die een heleboel in de garage in de weg schijnen te hebben liggen.....
dus ik houd mij van harte aanbevolen.....
todo:
GT-velgen
vette demper
skirts (incl. decoupeerzaag hehe)
andere veerpoten voor betere wegligging en verlagen
originele achterspoiler in rood of zwart
kuipstoelen (te ruil met mijn huidige interieur)
Als dit erop zit lijkt het al heel anders.
Ja hoor, met pasen een AMI gerold:
foto
Best mooi geworden, als je er op straat gewoon langs loopt zie je niet eens dat het met de hand is gebeurd.
Verder hebben vrienden hier wel's een DS in de schoolbordverf gezet. Was best leuk met een doos krijtjes.
Bleek ook erg ideaal om in de file de auto overhit te krijgen
Dus of mat zwart aan te raden is...
foto
Best mooi geworden, als je er op straat gewoon langs loopt zie je niet eens dat het met de hand is gebeurd.
Verder hebben vrienden hier wel's een DS in de schoolbordverf gezet. Was best leuk met een doos krijtjes.
Bleek ook erg ideaal om in de file de auto overhit te krijgen
Dus of mat zwart aan te raden is...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage