lucht in het systeem, lekkage ergens, of koppakking?jetski wrote:Ik geloof uit me kop 163 dKM. Iets in die richting in iedergeval!DuFF wrote:dat is een mooie auto om verliefd op te worden,
welkom bij de club en doe voorzichtig met die AX![]()
hoeveel km's staan er precies op?
greetz
DuFF
Nu hebben wij alleen een probleempje geloof ik (ja nu al) De auto verliest snel koelvloeistof. En het lampje van de tempratuur knippert af en toe, en soms blijft hij branden.
Als we een halve liter koelvloeistof erin gooien, is het na 30 KM rijden zo goed als verdwenen. Net weer gecontrolleerd, en het resevoir is nog maar een kwart vol.
Iemand een idee? Ik hoop geen ernstige dingen. We laten hem volgende week checken.
Jetski & Maarten (AX 1.6 Sport) UPDATE To-do-list!!
Moderator: webmasters
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
dat is de het laatste wat je wil ... zo'n pil....thommes wrote:moet je naar een autozaak gaan en vragen om "de pil" dat gooi je in de radiator en dan maakt dat spul hem weer dicht. Liggen er lekplekken onder je auto waar hij geparkeerd heeft gestaan? Zo ja, dan moet je de pil ering gooien, werkt perfect, heb ik ook eens gedaan en niet meer lekken.
Succes
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
pil is maar een lapmiddel, had ik dr bij de mijne ook in gegooid omdat ik nog door moest, maar een paar weken later plofte mn koppakking alsnog.jetski wrote:Zo ja, wat dan ? Koppakking ?Browny wrote:weet je de dynamo te vinden. Kijk eens of het blok daar in de buurt smerig vettig is van de olie. En heb je een olievlekje onder de auto?
Als het probleem dan verholpen worddat is de het laatste wat je wil ... zo'n pil....
waarschijnlijk wel. Beetje vettig is het blok altijd wel, maar als er echt opmerkelijk veel meer vet zit dan aan de andere kant van het blok. Tsja, dan misschien wel de koppakking.jetski wrote:Zo ja, wat dan ? Koppakking ?Browny wrote:weet je de dynamo te vinden. Kijk eens of het blok daar in de buurt smerig vettig is van de olie. En heb je een olievlekje onder de auto?
Hoop voor je dat het een kapotte slang is.
Bij mij verdween ook steeds koelvloeistof en ik kon maar niet ontdekken waar het heen ging, tot vorige week een slang scheurde en de koelvloeistof over het blok liep, sindsdien verdwijnt het ook niet meer...
Bij mij verdween ook steeds koelvloeistof en ik kon maar niet ontdekken waar het heen ging, tot vorige week een slang scheurde en de koelvloeistof over het blok liep, sindsdien verdwijnt het ook niet meer...
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zit wat in, pillen zijn idd prima voor als je nog ff moet wachten op een nwe radiateurmaster-arnie wrote:Ik zie hier van alles, maar is je waterpomp niet gewoon lek. Radiateur heb je zo gezien als er natte plekken o pzitten is hij kapot en moet je gewoon een nieuwe bestellen en niet va ndie tijdelijke pilletjes erin gaan gooien.

Net bij de monteur geweest, was zijn vrije dagje, maar hij wilde wel tijd voor ons vrij maken 
Voordat we weg gingen nog wat koelvloeistof bijgevult, en op weg! Eenmaal daar (20 KM verder) ging de motorkap open, en constateerden we dat de motor warm was!
We draaiden de dop van het resevoir af. De monteur was opgelucht. Hij zei als er druk op staat is het vaak de koppakking. Dit was dus niet het geval 
Hij was al wel weer een stuk gezakt, dus het vloeistof was weer verdwenen. Toen vroeg hij of de vin wel aan ging met het warme weer. Wij twijfelden, want we hadden hem nooit gehoord (Mede dankzij de subwoofers
).
Hij vond het een goed idee om de vin direct door te verbinden met het contact, dus als het contact er op staat, gaat de vin aan. Wij vetrouwde hem, en we lieten het hierbij. Hij zei wel, blijven controleren. Dus kijken hoe het morgen is. Anders weer langs komen
Dit was het verhaal. Hopen dus dat het goed komt!
Cheers

Voordat we weg gingen nog wat koelvloeistof bijgevult, en op weg! Eenmaal daar (20 KM verder) ging de motorkap open, en constateerden we dat de motor warm was!


Hij was al wel weer een stuk gezakt, dus het vloeistof was weer verdwenen. Toen vroeg hij of de vin wel aan ging met het warme weer. Wij twijfelden, want we hadden hem nooit gehoord (Mede dankzij de subwoofers

Hij vond het een goed idee om de vin direct door te verbinden met het contact, dus als het contact er op staat, gaat de vin aan. Wij vetrouwde hem, en we lieten het hierbij. Hij zei wel, blijven controleren. Dus kijken hoe het morgen is. Anders weer langs komen

Dit was het verhaal. Hopen dus dat het goed komt!
Cheers
