2 en 4 e versnelling een probleem HELP!!!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

2 en 4 e versnelling een probleem HELP!!!!

Post by Michel uit Almelo »

ik rij dus nog steeds de ax 1.4 d
:D
Ik heb een probleem met de versnelling, ik krijg hem moeilijk in de 2 en in de 4e versnelling, hij komt er niet mooi in.
Volgens mn buurman komt dit door de speling op de schakelstang, ik moet zeggen daar zit ook veel speling op en weet niet of dit normaal is.
Wat denken jullie dat het is? wat kan ik er aan doen?
In request heb ik al gevraagd om een compleet schakel stang enz. om dit te vervangen.
Is er nog een ander type auto waar ik de onderdelen vanaf kan halen? omdat ik hier op de slopen niet terecht kan voor een ax laat staan een ax diesel. Of mocht iemand me hier aan kunnen helpen heel erg graag.

Groeten, Michel

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Schakelstang kan het zijn inderdaad, je kan ze ook eens goed inspuiten met wd40, misschien zijn ze gewoon kurkdroog.
Als ik jou was zou ik ff de dealer bellen, misschien zijn schakelstangen wel uitwisselbaar tussen verschillende types, dat dacht ik namelijk. Dan kan je dat ff navragen

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

dat is zo.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

oftewel, je kan van een willekeurige sloop-ax de schakelstangen gebruiken als wd40 geen oplossing biedt.

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

ok, bedankt voor de reakties, maar nu het volgende:
aan het versnellingsbakhuis ?? zitten 2 armen, 1 voor de versnelling en nog 1 waarvoor die is weet ik niet. maar die zit ook veel speling op die zit niet goed in die bak.
En nu?

Groeten,

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

wd 40 werkt inderdaad :) maar nu die selectie stang?? die los in de bak zit, wat moet ik daarmee?

Groeten en wederom bedankt.

Groeten,

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

denk dat Thijs Niks in Westerhaar wel een AX heeft staan, die heeft meestal een heel wagenpark staan aan AX'en, meestal met blok en al er nog in.

Michel uit Almelo
AX liefhebber
AX liefhebber

ok, dan zal ik daar eens kijken, bedankt voor de tip.
zou ik daar ook remschijven kunnen halen? of is dat af te raden? heb namelijk aan de linkerkant een giga slag inzitten (alweer)

Groeten,

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by IceByte »

Michel uit Almelo wrote:ok, dan zal ik daar eens kijken, bedankt voor de tip.
zou ik daar ook remschijven kunnen halen? of is dat af te raden? heb namelijk aan de linkerkant een giga slag inzitten (alweer)

Groeten,

schijfjes zou ik nieuw halen, niet moeilijk over doen met dingen van de sloop, diesel schijfjes zijn volgens mij toch al groter dan benzine modelletjes als ik het me goed herinner. Ik heb dr zelf ook 2 nieuwe onder gegooid, had ik veel eerder moeten doen, geen getril meer, niks :D

Post Reply