wielbouten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Sander wrote:Als jij met een losse veerpoot aan komt dan vallen de kosten wel mee. Mochten die nieuwe poten gaar zijn kan je altijd veren+dempers omzetten. Wiellagers kan je btw ook met een bankschroef persen.


Ik moet allemaal ff kijken. Heb ook nog verlagingsveren liggen, dus die kunnen er dan meteen onder.
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

en met verlagingsveren moet je toch ook uitlijnen, kan je het gelijk in 1 keer doen. Was net bij de dealer en die zei ook dat je gewoon ff kan navragen of ze het opnieuw kunnen tappen, goedkoopste oplossing en als het bedrijf zegt het niet te kunnen fixen kan je altijd nog achter die voorpoten aan.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zojuist de dealer gebeld. Kunnen waarschijnlijk gewoon nog opgetapt worden of van die busjes in gedraaid worden zoals Geert zegt.

Jammer dat ik zo'n Hysterische pa heb. Die is dan monteur geweest en begint mij gelijk bang te maken met vele honderden euro's...
Freude am Fahren.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

master-arnie wrote:Zojuist de dealer gebeld. Kunnen waarschijnlijk gewoon nog opgetapt worden of van die busjes in gedraaid worden zoals Geert zegt.

Jammer dat ik zo'n Hysterische pa heb. Die is dan monteur geweest en begint mij gelijk bang te maken met vele honderden euro's...


ach, dan is het nu weer een leuke meevaller.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Browny wrote:
master-arnie wrote:Zojuist de dealer gebeld. Kunnen waarschijnlijk gewoon nog opgetapt worden of van die busjes in gedraaid worden zoals Geert zegt.

Jammer dat ik zo'n Hysterische pa heb. Die is dan monteur geweest en begint mij gelijk bang te maken met vele honderden euro's...


ach, dan is het nu weer een leuke meevaller.


Nou ja een meevaller is het nooit :wink: Ik zou dit ook voor tijdelijk doen hoor. Ik koop sowieso die 2 voorpoten, maar omdat dat nog 2 weken duurt los ik het ff zo op.
Freude am Fahren.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

vanavond met Paps een blik op de naafjes geworpen. het lijkt erop dat de schroefdraad nog intakt is. Alleen is de draad van de bouten in de schroefdraad blijven steken.... Bouten dus duidelijk te kort en het heeft dus lopen vreten.

Overgens is de boutmaat niet M14x1.5 want dat las ik hier ergens, maar M12x1 een erg fijne draad dus waar we zo ff geen tapje voor hadden liggen. Hoop dat de garage hem nog wel heeft, die bellen daar morgen over terug.
Freude am Fahren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

vastwel, want die wielboutmaten zijn vrij universeel..
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:vastwel, want die wielboutmaten zijn vrij universeel..


M12x1 is niet echt een alledaagse maat hoor :wink: Heb al ff zitten zoeken, mar bij de echte specialisten zijn ze wel voor een tientje te krijgen.
Freude am Fahren.

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

anders oude bout (met schroefdraad!) sleuf inslijpen, je hoeft alleen de rest draden weg te drukken en geen nieuwe draad te tappen.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Dat is wel net nadeel van een ax,

mijn mr2 heeft wielbouten welke zelf in de naaf zitten, breekt er een af (wat al gebeurd is) dan is het een kwestie van de oude bout eruit en een nieuwe erin.

bij een ax breekt deze altijd in de naaf af en dat is wel zo vervelend.

Post Reply