Katalysator vervangende uitlaat?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Katalysator vervangende uitlaat?
Mensen,
Ik wil het milieu wat zwaarder gaan belasten door mijn Kat. te gaan verwijderen. Iemand een idee of ik ergens zo'n stukkie pijp ken kopen ofdat ik zelf wat inelkaar moet gaan lassen? Ik ben erg lui namelijk...
Alvast dank
Ik wil het milieu wat zwaarder gaan belasten door mijn Kat. te gaan verwijderen. Iemand een idee of ik ergens zo'n stukkie pijp ken kopen ofdat ik zelf wat inelkaar moet gaan lassen? Ik ben erg lui namelijk...
Alvast dank
Freude am Fahren.
-
- AX super weirdo
Sander wrote:Je hebt uitlaatpijpen voor een AX zonder cat. Moet je waarschijnlijk die van een GT hebben is gewoon plug and play
Ok, dat leek me ook logisch, maar hebben die geen andere flensen?
Dit had ik al gezien:
Uitlaat systeem voor AX GT zonder kat.
Uitlaatsysteem voor de GTI 95 pk
Er zit dus wel degelijk verschil in de uitlaatjes
Freude am Fahren.
Ik heb dus mijn kat verwijderd op die manier die jij voorstelt.
Je kunt idd gewoon voor 5 tientjes een pijp kopen zonder kat. Maar idd de flenzen zijn anders. Je zal dus nog een slooppijp moeten scoren en daar de flenzen vanaf moeten slijpen en op die katloze pijp lassen.
Zo heb ik het gedaan. En mijn pijp met KAT is voor de APK.
Makkelijkste oplossing.
EDIT: Die flenzen van het oude en nieuwe type zijn totaal niet compatible. Dus ja het maakt veel uit.
Je kunt idd gewoon voor 5 tientjes een pijp kopen zonder kat. Maar idd de flenzen zijn anders. Je zal dus nog een slooppijp moeten scoren en daar de flenzen vanaf moeten slijpen en op die katloze pijp lassen.
Zo heb ik het gedaan. En mijn pijp met KAT is voor de APK.
Makkelijkste oplossing.
EDIT: Die flenzen van het oude en nieuwe type zijn totaal niet compatible. Dus ja het maakt veel uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer
De uitlaat die ik van Brutus had, die van 5 tientjes, past niet op een GTI Bij mij kwam mijn einddemper ineens achter mijn bumper te hangen ipv eronder (vandaar dus die gesmolten bumper, ging goed totdat ik een keertje flink ging gassen) En de flens voor de einddemper past niet. Ik dacht dat dit een 1.4 carb uitlaat was. Hij rammelde trouwens ook op de stabilisatorstang, net als de GT uitlaat die ik later op de GTI had.
De belgische GTI uitlaat past perfect, ben er zeer tevreden mee. Kost wel wat meer...
De belgische GTI uitlaat past perfect, ben er zeer tevreden mee. Kost wel wat meer...
master-arnie wrote:Aangezien jouw auto origineel een GT was, zit waarschijnlijk dat uitlaatsysteem eronder... Lijkt mij het meest logisch.
Origineel, dat woord ken ik niet meer, voor zit een supersprint spaghetti, achter een remus. Daartussen dus een pijp zonder cat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
Sander: Heb jij een GTI of 4-gaats GT onderstel?
>> GTI heeft droplinks en de GT een stabistang onderlangs.. Weet het niet zeker meer maar volgens mij heeft de GTI die stabistang NIET, ivm de droplinks (die beter werken). Dat het knikje in de GTI pijp weg is bevestigt die gedachte..
een GTI uitlaat zal dus nooit passen op een GT, maar andersom wel..
>> GTI heeft droplinks en de GT een stabistang onderlangs.. Weet het niet zeker meer maar volgens mij heeft de GTI die stabistang NIET, ivm de droplinks (die beter werken). Dat het knikje in de GTI pijp weg is bevestigt die gedachte..
een GTI uitlaat zal dus nooit passen op een GT, maar andersom wel..
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX super weirdo
kakanox wrote:Sander wrote:Middendemper was me opgevallen denk je niet. Geen dempers geen cat wel knikje geen eigen gebakken ding.
Dan misschien van een oude AX TRS/TZS? >> die hebben nl. geen middendemper vlgs mij..
Kijk ff op de site van Bosal, daar staan alle versies op van de AX. Er zijn AXen met middendemper en zonder kat. Zelfs mijn vorige GT
Freude am Fahren.