Groene Citroen ZA (AX)
Moderator: webmasters
Groene Citroen ZA (AX)
Lekker vaag geval, typ het kenteken maar in op rdw.nl.
Het is als je het mij vraagt een ax, maar volgens de rdw een Citroën za.
Misschien komt het omdat het een importje is.
Hij is groen en een type-tje 3. Gespot op de uithof, utrecht, wel al vaker gezien.
Kenteken:
03-DJ-NT
Het is als je het mij vraagt een ax, maar volgens de rdw een Citroën za.
Misschien komt het omdat het een importje is.
Hij is groen en een type-tje 3. Gespot op de uithof, utrecht, wel al vaker gezien.
Kenteken:
03-DJ-NT
-
- AX Spaster Mammer
misschien een prototype voor de Saxo ofzo? Die hadden ook een of andere wazige lettercombi als naam.
Geen eigenaardigheden gezien?
>> er zijn AX-en met een 10cm langere wielbasis en Saxo-internals naar 't schijnt..
Vernam laatst ook e.e.a. over 105 pk sterke AX 1600 GTI's die zo hier en daar te vinden zijn... Schijnen allemaal bj. '94 te zijn.
Op zich is het logisch natuurlijk - Citroën heeft misschien mee willen doen met de verbouwing van de 106 XSI, van 1.4 naar 1.6... Maar is op 't laatste moment toch afgehaakt en heeft de levering van de GTI gestaakt?
Geen eigenaardigheden gezien?
>> er zijn AX-en met een 10cm langere wielbasis en Saxo-internals naar 't schijnt..

Vernam laatst ook e.e.a. over 105 pk sterke AX 1600 GTI's die zo hier en daar te vinden zijn... Schijnen allemaal bj. '94 te zijn.
Op zich is het logisch natuurlijk - Citroën heeft misschien mee willen doen met de verbouwing van de 106 XSI, van 1.4 naar 1.6... Maar is op 't laatste moment toch afgehaakt en heeft de levering van de GTI gestaakt?
-
- Archivaris
Ik heb er laatst ook een paar van marktplaats geplukt maar volgens mij zijn dit ingevoerde die ze niet goed hebben ingedeelf ofzo, scheen namelijk bij eentje op de achterkant spot te staan en RDW zeggen ze dat het een ZA isBrowny wrote:Nee, niks vreemds gezien eigenlijk. Ook niet op gelet. Gewoon standaard met meegespoten bumpers enzo. Zag het kenteken en dacht dat het een hele nieuwe zou zijn, eenmaal op de rdw site zag ik pas dat het een ZA is.
KLIK
Groetjes,
Michel
-
- AX liefhebber
ja deze zijn mij ook bekend, dit zijn speciale motoren alleen gebruikt voor de race, als je zo'n motorblok weet te vinden, dan mag je jezelf echt in je handjes wrijven!!!!kakanox wrote:Vernam laatst ook e.e.a. over 105 pk sterke AX 1600 GTI's die zo hier en daar te vinden zijn... Schijnen allemaal bj. '94 te zijn.
zijn zo weinig te vinden nog...
-
- AX Spaster Mammer
Nee hoor, ze zijn wel zeldzaam, maar liggen ook in de 106 XSI 1.6 en Rallye 1.6.maffuh-Sandro wrote: ja deze zijn mij ook bekend, dit zijn speciale motoren alleen gebruikt voor de race, als je zo'n motorblok weet te vinden, dan mag je jezelf echt in je handjes wrijven!!!!
zijn zo weinig te vinden nog...
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
-
- AX Spaster Mammer
ik denk in Frankrijk...
maar heb je 'n bron waarin staat dat er axen zijn die fabrieksaf uitgerust zijn met 1600cc.. lijkt me errug sterk namelijk (en anders idd bestemd voor de racerij..)
ik ben wel benieuwd...
maar heb je 'n bron waarin staat dat er axen zijn die fabrieksaf uitgerust zijn met 1600cc.. lijkt me errug sterk namelijk (en anders idd bestemd voor de racerij..)
ik ben wel benieuwd...
Last edited by Glenn@nl on ThuJun22, 2006 6:50:35 PM, edited 1 time in total.