Het gele lampje ging weer branden... Bij het uitlezen kreeg ik behalve de gebruikelijk code's (11, 41, 12) nu ook code 33..
Volgens het handboek moet het de absolute druksensor zijn, maar op de tekeningen in dat zelfde handboek staat voor het type dat ik heb geen absolute druksensor ingetekend..
Weet iemand waar ik dat ding kan vinden en wat er stuk aan kan zijn? Heeft misschien iemand er een foto van?
Injectiesysteem: Bosch MA3.0
Absolute druksensor / foutcode 33 Bosch MA3.0
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Waar zit de MAP sensor als ie niet in je ECU zit?
Ondertussen heb ik de Haynes zitten bestuderen en als ik het goed heb begrepen hebben we het over de MAPsensor. Ook heb ik uit dit mooie boek begrepen dat die sensor, afhankelijk van het type motor geintegreerd kan zijn in je ECU danwel achter het injectiehuis te vinden is. Nu zit er geen slangetje aan de ECU en aan de achterkant van het injectiehuis zit ook niets zoals op het plaatje. Wel komen er twee slangetjes uit, een dikke en een dunne met daaraan, stukje verderop een apparaatje waarvandaan weer een slangetje verdergaat naar achter de rotor en de andere links het chassis in....is een van die apparaatjes de drukregelaar of zit ik er nu helemaal naast??
Je kan nog heeeeeeeeeeeeel lang zoeken want de meeste axen hebben geen map sensor. Volgens mij heeft de multipoint er een maar voor de rest kun je het vergeten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.