Zo vanavond eindelijk mijn ruitenwisser toebehoren gefixed.
Dankzij brede banden en een ruitenwisser vloeistof tankje wat wel eens wat naar voren schoot... Heb ik hem al 2x lek gereden. 2x gelijmd. 3de keer was ie wel erg lek...
Tijd terug al op de sloop gekeken. Maar er zijn heel veel soorten tankjes. Kleine en grote... Met 1 en met 2 pompjes. Dus maar nieuw tankje gekocht. 18 euro. Viel mee.
Plaats je de zooi terug. Blijkt je pomp ook verrot te zijn. Fijn... Nieuwe kost 45 euro!!! Net ff teveel van het goeie.
Bleek dat TTF er nog 1 van zijn gestripte Peugeot 106 had. Dus die heeft ie opgestuurd. En ja hoor. Dat paste... Damn wat zaten die slangetjes vast. ff de aansteker erop en gaat alweer een stuk simpeler.
Alles weer onder de auto gehangen. Blijkt achter niet te sproeien... Alles er weer onderuit. In een emmer getest. Werkt wel. Zucht... Slangetje verstopt dus. Flink blazen... Nee lukt niet... Sproeidopje achter eraf gehaald. Muurvast... Met de aansteker ook gelukt. Schoongemaakt. Alles weer teruggehangen en JA werken.
Sproeit ook nog eens flink hard. Peugeot 106 heeft zeker 2 gaten waar die uit sproeit... Pompje was al iets groter. En zet er flink de vaart achter.
Dus ik bent weer blij. Gebruik het bijna nooit. (op de winter periode na) Maar ja. Zit er nou eenmaal op. Dus moet werken ook.
En nog een pluspunt. Zijn mijn Peugeot 106 stoelen ook niet meer alleen. Hebben ze tenminste nog een Peugeot 106 ruitenwisservloeistofpomp om zich niet meer alleen te voelen. Handig dat PSA. Past perfect.