halo, als 3 gaats rijder die volgende week een 4 gaats ophanigng gaat steken, zegt men dat ipv de ganse achteras dat ik enkel de trommels ook kan overplaatsen, is dit waar?
zoja, komt het wiellager dan niet mee, met als oorzaak dat ik een nieuw lager moet steken? of zit dit lager los van de trommels en zodoende gebeurd er niets mee met het afnemen van heel de trommel(ankerplaat + schelp)
het gaat hier nu wel over een 106 maar ax en 106 zijn 2 handen op 1 buik...
het gaat hier om een 106, dus ik heb een 3 gaats 106 en wil er een 4 gaats 106 onderstel opsteken, maar men zei dat je zo de wielnaven kon overplaatsen, maar het ging me dus om de wiellagers of die al dan niet moesten vervangen worden want de trommels passen zeker en vast
Yep dat komt mee. Als je de centrale moer losmaakt en de trommel er af trekt blijven de lagers in de trommel zitten. de naafstomp is namelijk recht dus daar klemmen ze niet op. Daarna kan je de ankerplaat pas losmaken want de boutjes zitten aan de binnenkant. let overigens wel op de keerring rond de naafstomp want als je die beschadigd kan er vocht en rommel in de lagers komen.
alleen trommels + ankerplaat overzetten kan niet de astap op je achteras is van een 3 gaats 5 mm korter je zou dan ook de astap over moeten zetten en die zit vaak muur vast geroest
Boerke wrote:denk dat het mss eenvoudiger en beter is om gewoon de achteras over te zetten dan, zijn toch maar 4 bouten
ghehe.. dat zal je nog iets tegenvallen waarschijnlijk.. maar in principe klopt het ja
hoedat
is toch gewoon uitlaat, reserveband en zo er af halen, eens een goeie trek geven aan de 4 bevestiginsbouten die de as vast houden en dan met een paar man af en op halen en terug aandraaien
Kheb het alweer gezien, eerste wijziging die ik maak als ik ooit nog 106 rijd = de bumperkit van de GTI monteren en die maken in de kleur van die van jou!!