Die spoiler kostte 398 euro. Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen, dan krijg je de spoiler er gratis bijPeterM wrote:als je voor een alu 1.6 gaat kan je toch gewoon de CA bak van de sport laten zitten?
P.![]()
Mooie C4 overigens, is zo'n spoiler duur? Het blok kan je mooi overhangen in een AX.
Kevin aka kakanox
Moderator: webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
master-arnie wrote:Ik was idd in de veronderstelling dat het een 180 pk waskakanox wrote:Shit, verklaptBossie wrote:Je kunt ook de VTS met 2.0 16v met 180 PK kopen,
1 blik op de site vd RDW zegt genoeg
Maar, het is wel een echte VTS
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
En vandaag had ik weer ff een avondje tijd voor m'n AX-en 
Eerst bezig geweest met de diesel (al een paar dagen weer eigenlijk, niet ge-update..). O.a. koelvloeistofslangen verkeerd aangesloten en uiteindelijk gecorrigeerd
(had er geen foto's van.. lekker duidelijk plaatje in de Haynes ook). Volgens mij zit het nu goed, beetje op de gok/logica gedaan. Daarna het beetje electronica dat er nog op zit en nog niet aangesloten was ook maar ff aangesloten en uiteraard m'n nieuwe (plastic
) waterpomphuisdeksel gemonteerd. Dieselrijders, let ff op dat groene ding op de foto (bovenaanzicht, links/alu = motorsteun, rechts/bruin = uitlaatspruitstuk); als je je uitlaat vervangt, of een vloeistofslang, of wat dan ook... ZORG DAT JE DAT DING ALVAST KLAAR HEBT LIGGEN, hij gaat geheid kapot. Kost 32 ex btw trouwens, doet ff pijn...



De foto's zijn al wat ouder...
Toen 't echt te donker werd ben ik nog ff bezig geweest aan het motorblokje voor de SPORT. Heb nu 2 blokjes open liggen en ga morgen aan de derde beginnen. Wil deze keer eens zuigertjes gaan wegen enz., eens kijken wat ik maximaal uit zo'n 1600je kan persen. Ga dus echt m'n tijd nemen en voorlopig ff een 1400 in de Sport hangen, ook eens kijken of ik geventileerde driegaats schijven toch nog ergens vandaan kan halen.
Een ultieme 1600: Uiteraard doen we dat niet met carburateurs maar met injectie.. Ik bedoel, zeg nou zelf:
Carbs identiek aan de mijne (motorblok en de rest ook trouwens
)
Injectie identiek aan wat ik erop ga zetten
Vind die laatste toch echt nog wel lekkerder klinken
Ennuhm.. dat is een 0 - 185 km/h...
Wordt vervolgd
Eerst bezig geweest met de diesel (al een paar dagen weer eigenlijk, niet ge-update..). O.a. koelvloeistofslangen verkeerd aangesloten en uiteindelijk gecorrigeerd



De foto's zijn al wat ouder...
Toen 't echt te donker werd ben ik nog ff bezig geweest aan het motorblokje voor de SPORT. Heb nu 2 blokjes open liggen en ga morgen aan de derde beginnen. Wil deze keer eens zuigertjes gaan wegen enz., eens kijken wat ik maximaal uit zo'n 1600je kan persen. Ga dus echt m'n tijd nemen en voorlopig ff een 1400 in de Sport hangen, ook eens kijken of ik geventileerde driegaats schijven toch nog ergens vandaan kan halen.
Een ultieme 1600: Uiteraard doen we dat niet met carburateurs maar met injectie.. Ik bedoel, zeg nou zelf:
Carbs identiek aan de mijne (motorblok en de rest ook trouwens
Injectie identiek aan wat ik erop ga zetten
Vind die laatste toch echt nog wel lekkerder klinken
Wordt vervolgd
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zooo... dieseltje heeft weer aandrijfasjes en 1 nieuw wiellager voor (ik zag je al denken Henk, zou dat nog wel heel zijn? Ik dacht hetzelfde nl.
)
Waarschijnlijk moeten de draagarmrubbers ook vervangen worden maar ik waag het er maar op bij de apk. Zo ja, dan krijgt m'n dieseltje GTI draagarmen
Verder zowel petertjuh12 als Bas & Sandra op bezoek gehad voor wat klein grut en achtereenvolgens kwamen Robin, Peter en Sjoerd (GTE) nog ff koekeloeren
't was gezellig!
Waarschijnlijk moeten de draagarmrubbers ook vervangen worden maar ik waag het er maar op bij de apk. Zo ja, dan krijgt m'n dieseltje GTI draagarmen
Verder zowel petertjuh12 als Bas & Sandra op bezoek gehad voor wat klein grut en achtereenvolgens kwamen Robin, Peter en Sjoerd (GTE) nog ff koekeloeren
't was gezellig!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Gisteren ook weer ff meegemaakt hoe het voelt om 225 te gaan in een gestripte AX
Blijft erg stoer, misschien toch maar een iets langere bak onder m'n sportje plaatsen 
Diesel is bijna klaar, dynamo er ff afgehaald om 'm schoon te maken en tot de ontdekking gekomen dat het een 50A dynamo is. Moet ik eigenlijk niet hebben, binnenkort eens informeren wat het kost om 'm om te laten bouwen naar 70 of 80A.
Startmotor ook helemaal schoongemaakt, kan er ook weer op, en de rest v/d uitlaat er ff tussen, koudestartinrichting ff aansluiten en dan issie klaar voor de APK
Vraag me alleen af... Zie topic in technisch
Diesel is bijna klaar, dynamo er ff afgehaald om 'm schoon te maken en tot de ontdekking gekomen dat het een 50A dynamo is. Moet ik eigenlijk niet hebben, binnenkort eens informeren wat het kost om 'm om te laten bouwen naar 70 of 80A.
Startmotor ook helemaal schoongemaakt, kan er ook weer op, en de rest v/d uitlaat er ff tussen, koudestartinrichting ff aansluiten en dan issie klaar voor de APK
Vraag me alleen af... Zie topic in technisch
waarom wil je een andere dynamo? voor een grotere accu voor audio ofzo?
waarom hou je die diesel niet lekker simpel, hop als 't hok maar rijdt, dan rij je goedkoop ipv allemaal geld erin proppen en dingen d'r aan doen dat je uiteindelijk nog steeds een sloot geld kwijt bent?
maar da's gewoon even wat ik me afvraag
waarom hou je die diesel niet lekker simpel, hop als 't hok maar rijdt, dan rij je goedkoop ipv allemaal geld erin proppen en dingen d'r aan doen dat je uiteindelijk nog steeds een sloot geld kwijt bent?
maar da's gewoon even wat ik me afvraag
1721 cc 

-
IceByte
- AX Master Spammer

- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
diesel eheft standaard 80A dynamo, dus dit is geen originele dynamo, wel zo handig als je een dieseltje hebtGTE wrote:waarom wil je een andere dynamo? voor een grotere accu voor audio ofzo?
waarom hou je die diesel niet lekker simpel, hop als 't hok maar rijdt, dan rij je goedkoop ipv allemaal geld erin proppen en dingen d'r aan doen dat je uiteindelijk nog steeds een sloot geld kwijt bent?
maar da's gewoon even wat ik me afvraag
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Indd, dynamo is niet origineel.. en ook al rijd ik niet veel korte stukjes.. wil wel kunnen blijven starten als ik dat wel ooit ga doen 
Vandaag weer ff bezig geweest aan dieseltje, had helaas niet veel tijd. Vooral bezig geweest met opruimen en saneren v/d bodem van onze voortuin
Pomp beter aangesloten (koudestartinrichting enzo), koppelingskabel erin, ontdekt dat ik een kapotte schakelstang heb en het oude dieselblok uit elkaar getrokken.
Begin er steeds meer van te balen dat dat blokkie kapot gelopen is, hij was nl. gereviseerd. Kon in het donker jammer genoeg geen foto's meer maken, maar er zit gewoon een overmaat zuigers in, en imitatie.
De olie die op de middelste twee zuigers stond is veroorzaakt door kapotte zuigerveren, en dat waarschijnlijk dus alleen doordat de boel te heet is geworden. De kop ziet er ook echt NIET uit als 400K kilometers, nokkenasje lijkt wel nieuw... Ga zoveel mogelijk bewaren, je weet nooit hoe het nog van pas komt. Krukas dus, en de kop, enz.
Fotootjes:

Onderblok AX 1.4D (motortype K9Y, interne motorcode: TUD3Y)

Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), kleppenkant

Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), nokkenasje enzo
Verder nog ff de korte aandrijfassen van de AX Diesel en de GT naast elkaar gegooid:

Aandrijfasjes... boven = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Rechts = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Naafzijde 1.4D '93

Naafzijde 1.4i GT '89
Zo, da wassum weer voor vandaag!
Vandaag weer ff bezig geweest aan dieseltje, had helaas niet veel tijd. Vooral bezig geweest met opruimen en saneren v/d bodem van onze voortuin
Pomp beter aangesloten (koudestartinrichting enzo), koppelingskabel erin, ontdekt dat ik een kapotte schakelstang heb en het oude dieselblok uit elkaar getrokken.
Begin er steeds meer van te balen dat dat blokkie kapot gelopen is, hij was nl. gereviseerd. Kon in het donker jammer genoeg geen foto's meer maken, maar er zit gewoon een overmaat zuigers in, en imitatie.
De olie die op de middelste twee zuigers stond is veroorzaakt door kapotte zuigerveren, en dat waarschijnlijk dus alleen doordat de boel te heet is geworden. De kop ziet er ook echt NIET uit als 400K kilometers, nokkenasje lijkt wel nieuw... Ga zoveel mogelijk bewaren, je weet nooit hoe het nog van pas komt. Krukas dus, en de kop, enz.
Fotootjes:

Onderblok AX 1.4D (motortype K9Y, interne motorcode: TUD3Y)

Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), kleppenkant

Cilinderkop AX 1.4D (K9Y), nokkenasje enzo
Verder nog ff de korte aandrijfassen van de AX Diesel en de GT naast elkaar gegooid:

Aandrijfasjes... boven = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Rechts = 1.4D '93, onder = 1.4i GT '89

Naafzijde 1.4D '93

Naafzijde 1.4i GT '89
Zo, da wassum weer voor vandaag!
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

