Joost wrote:kap open motor aan met je duim het gaatje dichtduwen waar normaal de slang op zit naar het filterhuis. bouwt hij druk op of gooit hij er olie uit weet je het antwoord
Joost wrote:kap open motor aan met je duim het gaatje dichtduwen waar normaal de slang op zit naar het filterhuis. bouwt hij druk op of gooit hij er olie uit weet je het antwoord
Je kan toch ook gewoon je olie-vuldop eraf draaien en kijken of het naar boven komt?
Btw, als hij geen olie verbruitk heb je dus ook geen carterdruk he. Dan hoef je het niet eens te testen.
waar dient het voor? het ziet er wel mooi bling bling uit
Voor je carterontluchting. Inplaats van zo'n klein filtertje plaats je zo'n tankje onder de motorkap en sluit je de carterontluchting daarop aan... komt die damp + eventuele olie in dat tankje terecht.
Met zo'n klein filtertje gaat het stinken, want die carterdampen komen dan gewoon in de motorruimte uit.
Met zo'n opvangreservoir, worden de carterdampen niet aangezogen zoals dat origineel door de motor wel gedaan wordt.
Grote kans dat de slangen die naar dat reservoir lopen snel dicht gaan zitten, waardoor je mogelijk zelfs je keerringen kapot krijgt.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
TwoTone wrote:Met zo'n klein filtertje gaat het stinken, want die carterdampen komen dan gewoon in de motorruimte uit. Met zo'n opvangreservoir, worden de carterdampen niet aangezogen zoals dat origineel door de motor wel gedaan wordt. Grote kans dat de slangen die naar dat reservoir lopen snel dicht gaan zitten, waardoor je mogelijk zelfs je keerringen kapot krijgt.
Allebei zijn voor en nadelen dus.... Heb nog nooit gehoord dat die slangen dicht gaan zitten. Die oil-catch tankjes worden ook veel in de rally-sport gebruikt.
ik wou effe vragen heeft iemand een photo van de k&n inductie kit voor een 1.1i? en is zon inductie kit better dan aleen een filter op dat t stuk? oh en in de eerste paginas wordt gezeged dat je een 76mm filter moet hebben en later wordt dat 75mm welke is juist? en kunnen julie me een product # geven voor een green filter voor een 1.1i uit 94?
Is dit goed? -> Als je een heel cheapo merk koopt, zal het waarschijnlijk iets minder filteren, waardoor er meer slijtage aan je motor optreed.
Bij een "gerenomeerd" merk beweren ze zelfs beter dan een origineel filter te filteren.
Een open luchtfilter zorgt voor een meer hoorbaar aanzuiggeluid, en minder weerstand om de lucht aan te zuigen. Daarbij wordt er beweerd dat het vermogen van de motor iets stijgt.
Zorg er wel voor dat het filter koele lucht aanzuigt, en dus het liefst niet van achter de motor.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
flipthijs wrote:ik ga woensdag een nieuwe luichtfilter laten instaleren, een open luchtfilter.
is dit goed ? niet goed ? wat doet dit ?
en wat gaat dit kosten denken jullie ??
Ik heb het zelf gedaan, het luchtfilter kostte mij 25 euro misschien dat het verbruik een heel klein beetje ongunstiger is (rij zelf 1 op 16 met af en toe stevig gassen) en het zorgt voor een brommend geluid bij het optrekken en een zuigend geluid als ie stationair loopt.
Maar als je nu een direct air intake maakt (het luchtfilter in een koel gedeelte van de motorruimte plaatsen) win je er een klein beetje vermogen mee
Pump Your Body To The Bass
The Kick Will Be Right In Your Face
Cracking Sounds Are In Ya' Ears
So Turn Around & Show Some Fear
Pounding Noises, Hard As Hell
Will Give You Some Outrage In Pain
Noises Deep Down In Your Head
The Music Makes You Go Insa-a-a-a-a-ne!
Ik heb nog even een vraag.. Ik lees wat over dat losse slangetje vanuit je luchtfilter behuizing en bla bla... maar wat doet dat slangetje, en wat is het verschil als je die dus afdopt als je een open luchtfilter plaatst???
als je het hele topic leest dan wist je het. maargoed. dat slangetje bedient een klep in de originele inlaat. deze klep zorgt ervoor dat of frise lucht van achter de linkerkoplamp wordt angezogen of hete lucht van boven aan de spruitstuk. dit om te voorkomen dat er ijs in de injectie of carburateur vormt. in nederland woordt het niet koud genoueg darvoor. dus als je een openlucht filter instaliert kun je dat kabeltje weg halen en op het gat een dopje doen. en als je het dopt gebuert niks ik rij al zo zon 1000km
maar dat ijs kan alleen ontstaan door de kou, of door een bepaald mengsel in de injector, of aanzuiging of iets dergelijks? dus ik bedoel eigelijk te zeggen, kan dat ijs alleen ontstaan als het vriest buiten?