de carburateurs van een AX Sport

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

de carburateurs van een AX Sport

Post by Wolfje »

Ik ben op zoek naar carburateurs uit een Sport(als die dingen uberhaupt te krijgen zijn)weet iemand zoiets??
I don't like my AX,I love it!!!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Re: de carburateurs van een AX Sport

Post by arnie »

Wolfje wrote:Ik ben op zoek naar carburateurs uit een Sport(als die dingen uberhaupt te krijgen zijn)weet iemand zoiets??


Ze zijn te krijgen als je veel geduld hebt. Je kan beter webers zoeken, daar zijn ook nog onderdelen voor te krijgen. Die Solexen van een Sport zijn al vrij uniek aan het worden.
Freude am Fahren.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Lookie lookie :)

Toevallig zojuist op marktplaats verschenen.
Misschien heeft ie de carbs nog wel... (ook al verkoopt ie ze niet bij de motor)
Kijk uit, een Cactussssss

edwin ss50
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 363
Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
Location: st.nyk
Contact:

Post by edwin ss50 »

of gebruik de carbs van een 205 ralley
GTI 1.4 8v ---> GTI ... 16v

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

edwin ss50 wrote:of gebruik de carbs van een 205 ralley


leuk idee, maar spruitstuk past niet gelijk!

als ik het verhaal mag geloven moet je daarna in het schutbord gaan zagen en dat durfde ik niet aan!

spruitstuk van een sport is anders..
zelf spruistuk laten maken is niet te moeilijk.. (laten doen dan) maar kan wel duur zijn!

maar dat zijn die webers ook..
Image

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

q01z wrote:
edwin ss50 wrote:of gebruik de carbs van een 205 ralley

maar dat zijn die webers ook..


ik wilde al zeggen! je komt uit eindelijk gewoon bij webers uit... Informeer eens bij Betterman @ forum....
Freude am Fahren.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

master-arnie wrote:
q01z wrote:
edwin ss50 wrote:of gebruik de carbs van een 205 ralley

maar dat zijn die webers ook..


ik wilde al zeggen! je komt uit eindelijk gewoon bij webers uit... Informeer eens bij Betterman @ forum....


en als alles past komt het afstellen ervan wat je niet zelf kunt!!!!!!!! kost je minimaal 350 euri extra kwa tijd op de bank..

groetjes

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »


User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

uit een Sport dat zijn toch webers?die wil ik ook maar eerst maar eens ff kijken of ze nog te krijgen zijn.en ik wil ze alleen maar uit een Citroen anders niet :)
I don't like my AX,I love it!!!

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Sport = Solex. Ik heb nog Webers liggen, zijn gereserveerd voor iemand. zijn sowieso wat fors voor een AX, als je deze erop hangt zou ik ook een forse nokkenas nemen. en rekening houden met een leuk verbruik :)

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Het zijn webers en daar ben ik naar op zoek ik heb het van iemand die zelf een sport heeft gehad en monteur bij Citroen is,die zegt dat op een sport webers zitten
I don't like my AX,I love it!!!

gertjuh
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 979
Joined: SatOct09, 2004 9:49:37 AM
Location: krimpen ad lek

Post by gertjuh »

Ik heb een linkje geplaatst bij te koop op andere website?s.
Misschien heb je daar wat aan?
Wie zijn gat heeft verbrand,
lag op 't strand met de jongeheer in het zand !

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Het zou kunnen dat ze met solex en webers zijn uitgevoerd. Naarmijn weten is het solex.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Wolfje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 334
Joined: MonNov15, 2004 8:42:53 PM
Location: Hattem

Post by Wolfje »

Hij heeft me nu ook idd verteld dat solex is :oops:
I don't like my AX,I love it!!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik heb informatie gevonden die het de moeite waard maakt dit topic uit de prullenbak te vissen.

De eerste sports t/m 88 zijn geleverd met solexen
in november 88 is men overgestapt op webers welke later vervangen zijn voor een ander type webers.

Deze informatie komt uit een officiele Citroën handleiding mbt de sport.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Wolfje wrote:Het zijn webers en daar ben ik naar op zoek ik heb het van iemand die zelf een sport heeft gehad en monteur bij Citroën is,die zegt dat op een sport webers zitten


het kan dus allebei...

Joost wrote:De eerste sports t/m 88 zijn geleverd met solexen
in november 88 is men overgestapt op webers welke later vervangen zijn voor een ander type webers.


en dit klopt dan weer niet.. heb foto's van het blok van een volledig originele sport met volledige onderhoudshistorie, uit Frankrijk, een rode, en daarop zitten Solexen.

Ik heb nu weer 2 sportblokjes; 1 met Solexen en 1 met Webers. Die met Webers is van '87, die met solexen (in m'n sport) uit '88. Alleen mijn Sport klopt dus volgens die regel.. organr. 4279 geloof ik.

Ik heb dus zowel Solexen als Webers nu :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Spruitstuk is misschien iets makkelijker aan te komen. throttle bodies hebben dezelfde afmetingen als webers, en voor throttle bodies zijn de spruitstukken gewoon te bestellen voor een 106 of saxo.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Joost wrote:ik heb informatie gevonden die het de moeite waard maakt dit topic uit de prullenbak te vissen.

De eerste sports t/m 88 zijn geleverd met solexen
in november 88 is men overgestapt op webers welke later vervangen zijn voor een ander type webers.

Deze informatie komt uit een officiele Citroën handleiding mbt de sport.


Mijn eerste sport uit 89 had ook solexen. Ik geloof dat in duitsland af en toe webers zijn geleverd (daar komen de meeste weberverhalen vandaan, vaak blijkt echter dat er niet erg goed gekeken wordt door mensen die wat roepen, weber klinkt ook leuker als solex, dat gelijk aan een brommertje doe denken). Mijn franse handleiding over type 1 en 2 sports noemt ook alleen solexen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

sjoemie 40
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: MonMar08, 2004 11:48:45 AM
Location: eelde
Contact:

Post by sjoemie 40 »

ze zijn idd met webers gemaakt alleen dat was maar 3 of 4 maand.. heb namelijk documentatie van die motoren omdat wij er mee crossen en racen en wij rijden ook met webers.. maar ze zijn volgens mij vanaf november 88 gemaakt met webers en toen weer terug gegaan op solex..
status: Ovalracing AX GTI.. Cross AX Sport

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

sjoemie 40 wrote:ze zijn idd met webers gemaakt alleen dat was maar 3 of 4 maand.. heb namelijk documentatie van die motoren omdat wij er mee crossen en racen en wij rijden ook met webers.. maar ze zijn volgens mij vanaf november 88 gemaakt met webers en toen weer terug gegaan op solex..


...omdat de Webers veel meer last van backfire schijnen te hebben. Gevolg als je pech hebt: Auto in de fik :)

Post Reply