Ik stem uit principe niet op een daihatsukakanox wrote:Jeujjjjjjjjjjj we hebben gewonnen!
Maar nu ook allemaal ff stemmen jongens, Daihatsu Charade GTTi is echt VEEL en VEEL rauwer en leuker dan die saaie YRV Turbo met Halfautomaat!
Charada
Moderators: Rock's, webmasters
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Rijd er maar eens mee, zo'n GTTI is echt fantastisch om mee te scheuren...
Beetje kietelen geeft je 130 pk uit een hoogtoerige eenliter driecilinder twaalfklepper.
Ga op het gas en je wordt getrakteerd op een behoorlijke wegligging, bakken koppel vanaf redelijke toerentallen tot helemaal bovenin, een temperatuurwijzer die tegen het rood blijft hangen, een rauw geluid, een olielucht in de auto, een blaffende dumpvalve (mits geinstalleerd
), ik kan je zeggen:
HEERLIJK!!
Beetje kietelen geeft je 130 pk uit een hoogtoerige eenliter driecilinder twaalfklepper.
Ga op het gas en je wordt getrakteerd op een behoorlijke wegligging, bakken koppel vanaf redelijke toerentallen tot helemaal bovenin, een temperatuurwijzer die tegen het rood blijft hangen, een rauw geluid, een olielucht in de auto, een blaffende dumpvalve (mits geinstalleerd
HEERLIJK!!
Dat zal wel maar zeg nou zelf, als je zegt dat je in een Daihatsu rijd, dat maakt toch geen indruk.kakanox wrote:Rijd er maar eens mee, zo'n GTTI is echt fantastisch om mee te scheuren...
Beetje kietelen geeft je 130 pk uit een hoogtoerige eenliter driecilinder twaalfklepper.
Ga op het gas en je wordt getrakteerd op een behoorlijke wegligging, bakken koppel vanaf redelijke toerentallen tot helemaal bovenin, een temperatuurwijzer die tegen het rood blijft hangen, een rauw geluid, een olielucht in de auto, een blaffende dumpvalve (mits geinstalleerd), ik kan je zeggen:
HEERLIJK!!
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Een Citroën AX daarentegen welmuis_84 wrote:Dat zal wel maar zeg nou zelf, als je zegt dat je in een Daihatsu rijd, dat maakt toch geen indruk.kakanox wrote:Rijd er maar eens mee, zo'n GTTI is echt fantastisch om mee te scheuren...
Beetje kietelen geeft je 130 pk uit een hoogtoerige eenliter driecilinder twaalfklepper.
Ga op het gas en je wordt getrakteerd op een behoorlijke wegligging, bakken koppel vanaf redelijke toerentallen tot helemaal bovenin, een temperatuurwijzer die tegen het rood blijft hangen, een rauw geluid, een olielucht in de auto, een blaffende dumpvalve (mits geinstalleerd), ik kan je zeggen:
HEERLIJK!!
Freude am Fahren.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Hahah, tot je er naast gaat staan vrees ik 
Werd toevallig vorige week door zo'n ding uitgedaagd bij het stoplicht toen ik de AX GTI van Simone bij me had...
ik probeer het niet eens, geen zin om me het snot voor de ogen te laten rijden..
enige echte probleem wat ze technisch hebben is de krukaslagers, dat zijn glijlagers en die slijten snel, vooral als je gaat tunen. Daar zijn (helaas vrij dure) andere lagers voor te krijgen en als je toch bezig bent en je neemt een setje Mahle zuigers en competitie drijfstangen+krukas mee, kan je met de juiste chip je turbodruk over de 2 bar halen.
Een vroegere dorpsgenoot van me heeft zo'n ding met 160 pk. Dat gaat eng hard
Werd toevallig vorige week door zo'n ding uitgedaagd bij het stoplicht toen ik de AX GTI van Simone bij me had...
ik probeer het niet eens, geen zin om me het snot voor de ogen te laten rijden..
enige echte probleem wat ze technisch hebben is de krukaslagers, dat zijn glijlagers en die slijten snel, vooral als je gaat tunen. Daar zijn (helaas vrij dure) andere lagers voor te krijgen en als je toch bezig bent en je neemt een setje Mahle zuigers en competitie drijfstangen+krukas mee, kan je met de juiste chip je turbodruk over de 2 bar halen.
Een vroegere dorpsgenoot van me heeft zo'n ding met 160 pk. Dat gaat eng hard
-
arnie
- AX super weirdo

- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Mahle Zuigers? Die gebruikte wij bij het reviseren van 580 pk Scania motoren en de doosjes moesten we snel weggooien omdat het imitatie zooi was... Makne die ook zuigers voor auto'skakanox wrote:Hahah, tot je er naast gaat staan vrees ik
Werd toevallig vorige week door zo'n ding uitgedaagd bij het stoplicht toen ik de AX GTI van Simone bij me had...
ik probeer het niet eens, geen zin om me het snot voor de ogen te laten rijden..
enige echte probleem wat ze technisch hebben is de krukaslagers, dat zijn glijlagers en die slijten snel, vooral als je gaat tunen. Daar zijn (helaas vrij dure) andere lagers voor te krijgen en als je toch bezig bent en je neemt een setje Mahle zuigers en competitie drijfstangen+krukas mee, kan je met de juiste chip je turbodruk over de 2 bar halen.
Een vroegere dorpsgenoot van me heeft zo'n ding met 160 pk. Dat gaat eng hard
/edit; zou best kunnen dat ik me nu vergis, maar d8 het toch echt...
Freude am Fahren.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
dat klopt jah, Mahle maakt alles wat met zuigen te maken heeft
Nee geintje. Ze maken zuigers voor vliegtuigen, auto's, vrachtwagens enz.
Voor vrachtwagens doen ze gewoon de standaard (uiteraard). Voor auto's maken ze zowel standaard als overmaat als versterkte/geslepen zuigers voor tuning.
Voor vrachtwagens doen ze gewoon de standaard (uiteraard). Voor auto's maken ze zowel standaard als overmaat als versterkte/geslepen zuigers voor tuning.
Mahle Website wrote:Forged pistons for high loads
What has long been common in motor racing is increasingly being used in series-produced engines subject to high stresses: forged pistons. These have a finer micro structure than cast pistons with the same alloys. The production process results in greater stability in the lower temperature range. A further advantage is the opportunity for producing lower wall thicknesses ? and hence reducing the weight. Boring or milling internal areas of the piston also helps reduce the weight.
gtti is dat een 3-pitter? Dacht altijd dat die snellere charades gewoon 4 cilinders erin hadden. Jongen die ik ken had er eentje met een 4 cilinder blokkie erin, liep inderdaad belachelijk snel. Grappigst van die bakkies is nog wel dat ze dezelfde steek hebben als een g@lf, dus hij had er hele geinige 15" wielen onder. Maar ja, t blijft japanse meuk.....
Ax 1.1 tge "Prullenbak Op Wielen"
doet u mij dan maar een leuke vriendin van Mahlekakanox wrote:dat klopt jah, Mahle maakt alles wat met zuigen te maken heeftNee geintje. Ze maken zuigers voor vliegtuigen, auto's, vrachtwagens enz.
Voor vrachtwagens doen ze gewoon de standaard (uiteraard). Voor auto's maken ze zowel standaard als overmaat als versterkte/geslepen zuigers voor tuning.
Mahle Website wrote:Forged pistons for high loads
What has long been common in motor racing is increasingly being used in series-produced engines subject to high stresses: forged pistons. These have a finer micro structure than cast pistons with the same alloys. The production process results in greater stability in the lower temperature range. A further advantage is the opportunity for producing lower wall thicknesses ? and hence reducing the weight. Boring or milling internal areas of the piston also helps reduce the weight.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
die vierpitters zijn niet belachelijk snel hoor.. zelfde top als een AX GT, alleen trekken minder hard (minder koppel bij lage toerentallen)blueduck wrote:gtti is dat een 3-pitter? Dacht altijd dat die snellere charades gewoon 4 cilinders erin hadden. Jongen die ik ken had er eentje met een 4 cilinder blokkie erin, liep inderdaad belachelijk snel. Grappigst van die bakkies is nog wel dat ze dezelfde steek hebben als een g@lf, dus hij had er hele geinige 15" wielen onder. Maar ja, t blijft japanse meuk.....
de GTTI is leuker. Gewoon een 993cc driepitter met 12 kleppen en een flinke turbo (voor zo'n klein blokkie). 101 pk origineel
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Is dat niet zo dankakanox wrote:idd Joost, Daihatsu heeft een saai en betrouwbaar imago maar Citroën is echt knudde... denkt iedereen
Ik bedoelde het natuurlijk ook niet pers? in combinatie met de Citroën he. Maar als je in het algemeen kijkt is wat Daihatsu oproept saai en betrouwbaar. Er zal nooit iemand zijn die denkt, zozo een daihatsu toe maar die heeft wat leuks in handen. Merktechnisch hebben ze de spijker misgeslagen naar mijn mening. Laat een willekeurig persoon maar 10 automerken opnoemen, tenzij hij/zij niet zelf een daihatsu heeft zullen er maar weinig mensen dat merk opnoemen in dat rijtje.
Wat heet, ik zag van de week een Golf 3 te koop staan met 230k op de teller voor 1800 euro bouwjaar weet ik niet meer, maar dat ding zag er niet uit.pcrodent wrote:Laat ze maar lekker denken, nu hebben wij tenminste op een goedkope manier leuke auto's
Voor een aftandse volkswagen golf betaal je al meer dan voor een prima AX...
-
kevin.broke
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Jawel hoor.. de mensen die in een GTTI hebben meegereden of de specificaties horenmuis_84 wrote:r zal nooit iemand zijn die denkt, zozo een daihatsu toe maar die heeft wat leuks in handen.
Idd... fantastisch is dat. Voor hetzelfde geld heb je een perfecte GTI (master-arnie)muis_84 wrote:Wat heet, ik zag van de week een Golf 3 te koop staan met 230k op de teller voor 1800 euro bouwjaar weet ik niet meer, maar dat ding zag er niet uit.pcrodent wrote:Laat ze maar lekker denken, nu hebben wij tenminste op een goedkope manier leuke auto's
Voor een aftandse volkswagen golf betaal je al meer dan voor een prima AX...



