Hallo,
Ik ben dus op zoek naar mooie velgen voor de ax, 3 gaats. Nu is algemeen bekend dat deze velgen niet zo heel erg veel te verkrijgen zijn, maar nu is mijn vraag toch, weet iemand waar ze WEL te krijgen zijn, websites, winkels, noem maar op...
Alvast bedankt!
groetjes Sander...
3 gaats velgen
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
maffuh-Sandro wrote:nee dat is steek 3 x 110, en AX is 3 x 98, past dus niet, anders was het probleem gauw opgelost;)
je moet niet alleen op de steek letten, maar ook op de offset.
die is bij de AX ongeveer 15 tot 20 mm. Zelfs de Autec velgen (met een offset van 9, zoals Joost en Foxhunter hebben) lopen al snel aan tegen de voorschermen.
-
- AX Spaster Mammer
blueduck wrote:offset = et-waarde, voor de volledigheid. Heb ooit es een site gevonden waar die hele shizzle op uitgelegd staat, heb alleen geen idee meer waarvandaan. Ik zal es zoeken.
<Blablabla>

Komt erop neer: Houd je aan de ET-waarde (oftewel offset). Zo niet? Dan mol je je lagers, verpest je je wegligging, enz. enz. enz. enz.
Beste oplossing om mooie velgen te monteren = viergaats onderstel (4x108), voor grotere auto's (ZX, Xsara, enz.) zijn vaak zat mooie 15" of zelfs 16" velgen te krijgen! (dit past precies met 195/45R15 of 195/40R16)
Voor een leuk voorbeeld: Zie de GTI van edwin ss50, of van thommes, of atmozz, of de GT van AX_Powah, of mijn ex-GT (nu van Bossie).. er zijn er genoeg

Als je dat goed doet wordt je wegligging ook nog een stuk strakker.
-
- AX Spaster Mammer
Joost wrote:er loopt bij mij 0,0 iets aan. en de wegligging tja wat zal ik zeggen. beat it
bij jou valt 't verschil heel erg mee. je moet iig niet je wielkasten uitslijpen en met een negatieve offset op 12J-velgjes gaan rijden

Joost wrote:en de wegligging tja wat zal ik zeggen. beat it
sgoed